• Snigelkott

    Snö, mannagrynsgröt och tända ljus - vilken är din guldkant idag?

    Ibland är det alltför lätt att glömma bort att man trots allt har det ganska bra. Det kan vara relationsproblem, ett stökigt hem, sjuka barn eller ekonomiska bekymmer som pockar på och ständigt stjäl all uppmärksamhet. I den här tråden kan vi nämna de små sakerna vi är tacksamma för, nåt som får oss att må bra eller bara gör vardagen lite mysigare! Själv är jag förkyld, hemmet ser ut som ett bombnedslag och imorgon får vi gäster så jag ska ägna dagen åt att städa och det är bara toppen av mitt isberg med bekymmer. Men just nu äter jag en sen frukost med tända ljus, mumsar förnöjt i mig min gröt alltmedan jag beskådar årets första snö som lagt sig på grannarnas hustak. Det gör mig lugn och får mig att må bra! Berätta om ditt guldkorn!

  • Svar på tråden Snö, mannagrynsgröt och tända ljus - vilken är din guldkant idag?
  • Madelonen1

    Fick en skön sovmorgon och vaknade upp av att solen lyser starkt! :) ut och gå en promenad sen blir det te och mannagrynsgröt för min del också! Älskar hösten :)

  • porslinsgaffel

    Att min 8 veckors bebis sov sin första hela natt. Hon har kolik så det behövdes för min del. Vaknade utvilad för första gången på väldigt länge.

  • victory tilly

    Jag är hemma och sjuk idag, men barnen är i skolan. Köpte bröd och cola med mig hem när jag lämnat och njöt detta till frukost framför datorn. Vardagslyx som man inte unnar sig så ofta (som tur är...)

  • La Lola

    Mitt guldkorn; vetskapen om att jag har rest mig från mycket värre saker och klarat mig så jag kommer fixa detta också.

    (fick veta igår att jag inte klarade tentan så jag känner mig fruktansvärt ledsen och värdelös)


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sär skriven

    Att se ditt nick, Snigelkott! Min son och jag var, för många år sedan, ute och gick. På vägen låg en tämligen överkörd igelkott med allt vad det innebär (ni vet när själva insidan åker ut närmsta väg - vilket i det här fallet tydligen var munnen). Sonen pekade på den platta före detta varelsen och utbrast "Mamma titta, en SNIGELKOTT". Ett rätt kärt minne, synd för det lilla väsen som fick sätta livet till bara.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    La Lola skrev 2012-10-26 10:29:28 följande:
    Mitt guldkorn; vetskapen om att jag har rest mig från mycket värre saker och klarat mig så jag kommer fixa detta också.

    (fick veta igår att jag inte klarade tentan så jag känner mig fruktansvärt ledsen och värdelös)
    De flesta kör en tenta då och då! Oftast beror det på omständigheter och inte på oduglighet. Vilket jag vet att du är klok nog att inse - egentligen!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • La Lola
    sär skriven skrev 2012-10-26 10:31:15 följande:
    De flesta kör en tenta då och då! Oftast beror det på omständigheter och inte på oduglighet. Vilket jag vet att du är klok nog att inse - egentligen!
    Jag vet....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Snigelkott

    Måste lägga till den här tråden som ett guldkorn för mig idag! Har blivit så glad av att läsa era svar!

  • frajdis

    Var nyss ute och gick med hunden i snön, det var hundens första snö så  fick mig några skratt :)

  • Snigelkott

    Idag ska vi ha fest och många av våra vänner kommer, det ska bli så trevligt! Fint hemma börjar vi få också, känns plötsligt som att vi kommer kunna komma iordning innan bebisen kommer!

  • tilj75

    Åh, så gott med mannagrynsgröt, det ska jag göra imorgon, eller risgrynsgröt kanske. Idag har vi ätit rostat hembakt bröd och te med honung. Sitter nu och njuter av en kopp kaffe, vedspisen knastrar. Lungt och skönt? Nä, alla ungarna springer omkring som galningar men mysigt ändå.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Snigelkott

    Puffelipuff! Idag sitter jag och njuter av att det är mindre än en vecka tills jag ska på ultraljud och förmodligen få ett nytt BF-datum!

  • tindralva

    Dagens guldkorn var att jag träffade en vän som jag sällan (aldrig?) träffar utan män, barn och andra kompisar och fick en mysig rolig lunch ihop med henne. Dagens andra guldkorn är att jag har shoppat onödigt dyr och helt nödvändig lyxig hudvård till MIG. Dagens tredje guldkorn är att barnen är SAMS, och har STÄDAT sitt lekrum OCH packat inför vår resa i morgon.

Svar på tråden Snö, mannagrynsgröt och tända ljus - vilken är din guldkant idag?