Inlägg från: kivirush |Visa alla inlägg
  • kivirush

    Heliga Geocentrismen bevisas med 108 argument - Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år...

    Gudasänd skrev 2014-05-30 21:18:19 följande:
    Jag tror inte på det sjuka heliocentrism-flummet!

    Din vän på Flashback, trollet Fiffiniffi, har konverserat en del med min mentor Robert A. Sungenis, men flytt med svansen mellan benen, när han blivit tillintetgjord av honom...

    Ta kontakt med honom vetjá! 



    Jag använder inte Flashback och jag är är inte Vän med Fiffiniffi. Så kan du svara på mina simpla frågor eller berätta för mig hur jag kontaktar din mentor. Du måste ju iaf veta hur man gör det.
  • kivirush

    Vill fortfarande ha svar på dessa GRUNDLÄGGANDE frågor.

    Varför påverkar jordens gravitation objekt mindre desto längre ner man kommer?

    Och borde inte solen ha en större gravitationen om den nu har större massa än jorden. Du har ju sagt "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern"

    Kommer att skriva med dessa varje gång tills du svarar.

  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-03 18:40:22 följande:
    Robert A. Sungenis är 100 gånger mer insatt än jag i alla aspekter kring den heliga Geocentrismen!

    Här kan du kontakta honom:

    catholicintl.com/contact/

    Lycka till... Solig
    Så du vet alltså inte själv?
    Har du då verkligen någon grund för dina hypoteser om du inte ens kan förklara något som är grundläggande för att din hypotes ska fungera.

    Vill fortfarande ha svar på dessa GRUNDLÄGGANDE frågor. 

    Varför påverkar jordens gravitation objekt mindre desto längre ner man kommer? 

    Och borde inte solen ha en större gravitation om den nu har större massa än jorden. Du har ju sagt "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern"

    Kommer att skriva med dessa varje gång tills du svarar.
  • kivirush

    Men jag har kontaktat honom nu. Får se om han svarar. jag länkade honom dina saker och sa att du kallade honom din mentor ^^

  • kivirush
    Jagrårintefördet skrev 2014-06-03 20:03:07 följande:
    Undrar hur hen väljer ut vilka inlägg hen ska kommentera (med nonsens, men ändå).

    Jag skulle vilja ha lite tankar från hen om det jag skrev till hen om seismologin.



    Tror han skulle vara en hel C uppsats för en socialantropologi.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-04 14:09:18 följande:
    OK, bra, du har kontaktat honom!

    Ställde du honom samma frågor som till mig?



    Ja, det gjorde jag. Jag länkade även dina trådar på Flashback till honom (alla). Och berättade att du kallade honom för din mentor.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-04 14:06:26 följande:
    Robert A. Sungenis är 100 gånger mer insatt än jag i alla aspekter kring den heliga Geocentrismen!

    Här kan du kontakta honom: www.familjeliv.se/Forum-26-66/m67277433.html" target="_blank">catholicintl.com/contact/

    Lycka till...



    Eftersom du inte är insatt över huvud taget så hade 1 gång mer insatt räckt.

    Du kan ju inte ens svara på frågor som är grundläggande för att din hypotes ska fungera. Hur ska man då ta dig på allvar?

    Vill fortfarande ha svar på dessa GRUNDLÄGGANDE frågor.

    Varför påverkar jordens gravitation objekt mindre desto längre ner man kommer?

    Och borde inte solen ha en större gravitation om den nu har större massa än jorden. Du har ju sagt "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern"

    Kommer att skriva med dessa varje gång tills du svarar.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 03:37:50 följande:
    Eftersom min mentor Robert A. Sungenis är 100 gånger mer insatt än jag i alla aspekter kring den heliga Geocentrismen, så kan han garanterat ge dig svar: www.familjeliv.se/Forum-26-66/m67277433.html" target="_blank">catholicintl.com/contact/



    Eftersom du inte är insatt över huvud taget så hade 1 gång mer insatt räckt.

    Du kan ju inte ens svara på frågor som är grundläggande för att din hypotes ska fungera. Hur ska man då ta dig på allvar?

    Vill fortfarande ha svar på dessa GRUNDLÄGGANDE frågor.

    Varför påverkar jordens gravitation objekt mindre desto längre ner man kommer?

    Och borde inte solen ha en större gravitation om den nu har större massa än jorden. Du har ju sagt "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern"

    Kommer att skriva med dessa varje gång tills du svarar.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 03:49:51 följande:
    Han förstår inte svenska...

    Kan du lova oss alla nu, att du här i denna tråd publicerar hans svar på dina två frågor?



    Inte svårt att köra en översättning och se dina hypoteser om en ihålig jord eller konspirationsteorier.

    Jag lovar inget tills du har svarat på mina frågor så gott du kan.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 16:57:27 följande:
    Eftersom min mentor Robert A. Sungenis (via hans böcker)  är 100 gånger mer insatt än jag i alla aspekter kring den heliga Geocentrismen, så kan han garanterat ge dig svar:

    catholicintl.com/contact/

    Glöm bara inte att publicera chans svar här...



    Så du har alltså inte den blekaste aning om hur gravitationen i ditt Geocentriska system fungerar?

    Då har du även ingen grund för din hypotes. Va bra, case closed.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 17:22:28 följande:
    Jag har ju svarat redan hen att eftersom vår stationära centrumplacerade Moder Jord är universums mass- och gravitationscentrum, så graviterar alla himlakroppar (inklusive solen) naturligt mot Jorden, varför det givetvis är solen som roterar runt jorden, inte tvärtom!



    Men ett masscentrum är inte det samma som massa. "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern" är ju det du har sagt. Och om då solen har större massa än jorden så borde den givetvis ha större gravitation. Eller hur?
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 17:32:18 följande:
    Vad du missar är att:

    GRAVITATIONEN ÄR EN TRYCKKRAFT, INTE EN DRAGKRAFT:

    www.flashback.org/sp39915789

    Har du något som visar på att Planckpartiklar och Eterpartiklar existerar?

    Le Sage´s gravitationsteori är misskrediterad sedan länge. Sedan har du inte heller visat att en såkallad ether existerar.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2014-06-05 23:43:02 följande:
    Misskrediterad av vem?

    PUNKT 91 - ETERN - STÖDS INTE AV EN MÄNGD VETENSKAPLIGA EXPERIMENT:

    www.flashback.org/sp39915889

    Forskare har via mångåriga experiment klart påvisat eterns existens. Följande vetenskapliga experiment stödjer existensen av det eteriska elementet eter:

    Bradley stjärnaberration 1727
    Fresnel etersläpning 1818-30
    Faraday rotorgenerator 1831
    Foucaults pendel 1851
    Airy misslyckandet 1871
    Michelson-Morley anisotropi 1887
    Sagnac rotorn 1913
    Dayton Miller eterdrift 1921
    Michelson-Gale roterande eter 1925
    Joos anisotropi 1930
    Pound-Rebka anisotropi 1959
    Jaseja & Champeny roterande Mössbauer skiva 1963
    Shapiro Venus radar anisotropi 1969
    Pioneer 10,11 eter anomali 19722004
    DePalma roterande klotet 1977
    DePalma gyro 1977
    Tifft rödförskjutning 1984
    Silvertooth anisotropi 1986
    De Witte koaxialkabel anisotropi 1991
    GPS-virveln 1993
    Mirabel och Rodriguez superluminositet 1994
    Aspden-effekten 1995
    CMB dipolstrålningen 1996
    Marinov självaccelererande plasmarör 1996
    Casimir-effekten 1997
    Roth magnetminne 1997
    Lijun Wang superluminositet 2000
    Galaev eteregenskaper 2002
    Tajmar-Matos gravitomagnetiska London moment 2006
    Kan du skiva ut vad forskningsrapporterna heter och inte ditt egna svenska namn för dem.
    För att nu går 22/29 inte att hitta någon annan stans än i just dina trådar, 
    Har en tendens att gå OT
  • kivirush
    Iarwain skrev 2014-06-06 10:29:25 följande:
    Så vad du skriver är vad jag frågat om tidigare men du inte svarat på.

    Din "revolutionerande teori" är ingenting annat än en flytt av referenspunkt.
    Då har vi rett ut detta, eller?
    Förutom att han bara flyttar referenspunkten så lägger han till en eter han inte kan bevisa. och partiklar som han inte heller kan bevisa.
    Snacka om att göra det onödigt svårt för sig själv.
    Har en tendens att gå OT
  • kivirush
    Vill fortfarande ha svar på dessa GRUNDLÄGGANDE frågor. 

    Varför påverkar jordens gravitation objekt mindre desto längre ner man kommer? 

    Och borde inte solen ha en större gravitation om den nu har större massa än jorden. Du har ju sagt "Gravitationen är en effekt av massans påverkan på etern"

    Kommer att skriva med dessa varje gång tills du svarar.

    Men jag antar att du inte vet eftersom du vägrar att svara.
    Det betyder att du inte har någon som helst grund för din hypotes och då kan vi lägga ner detta,
    Eller hur? Flört
    Har en tendens att gå OT
  • kivirush
    Bradley stjärnaberration 1727
    Motbevisad
    en.wikipedia.org/wiki/Aberration_of_light
    Lorentz' theory matched experiment well, but it was complicated and made many unsubstantiated physical assumptions about the microscopic nature of electromagnetic media. In his 1905 theory of Special RelativityAlbert Einstein reinterpreted the results of Lorentz' theory in a much simpler and more natural conceptual framework which disposed of the idea of an aether

    Fresnel etersläpning 1818-30
    Motbevisad
    en.wikipedia.org/wiki/Aether_drag_hypothesis


    Faraday rotorgenerator 1831
    Har inget med någon eter att göra

    Foucaults pendel 1851

     Does a solar eclipse somehow affect a Foucault pendulum? In 1954, Maurice Allais reported that a Foucault pendulum exhibited peculiar movements at the time of a solar eclipse. If true, his finding raises new questions about the nature of such phenomena.


    For the upcoming eclipse, the NASA/Marshall Space Sciences Lab is coordinating an internet and video collaboration between observatories and universities to test the Allais effect.

    Så, inte bevisad,


    Airy misslyckandet 1871
    By means of a water-filled telescope, Airy in 1871 looked for a change in stellar aberration through the refracting water due to an ether drag.[12] Like in all other aether drift experiments, he obtained a negative result.

    Michelson-Morley anisotropi 1887
    Before 1887 it was generally believed that light travelled at a constant speed relative to the hypothesised medium of the aether. For an observer in motion with respect to the aether, this would result in slightly different two-way speeds of light in different directions. In 1887, the Michelson–Morley experiment showed that the two-way speed of light was constant regardless of direction or motion through the aether.

    Jaha, så det spelade ingen roll om etern fanns eller inte.

    Sagnac rotorn 1913
    two years earlier, Max von Laue had already shown that this effect is consistent with special relativity.[4] 

    Dayton Miller eterdrift 1921
    no statistically significant signal for the existence of aether was found. Shankland concluded that Miller's observed signal was spurious, due mainly to uncontrolled temperature effects rather than to the observed existence of an aether.

    Michelson-Gale roterande eter 1925
    Hittar det inte. hittar bara med en stationär eter.


    Joos anisotropi 1930
    Hittar inte.

    Pound-Rebka anisotropi 1959
    hittar inte.

    Jaseja & Champeny roterande Mössbauer skiva 1963
    hittar inte.

    Shapiro Venus radar anisotropi 1969
    hittar inte.
    Pioneer 10,11 eter anomali 19722004
    By 2012 several papers by different groups, all reanalyzing the thermal radiation pressure forces inherent in the spacecraft, showed that a careful accounting of this could explain the entire anomaly

    DePalma roterande klotet 1977
    Vad har detta med en eter att göra?

    DePalma gyro 1977
    Vad har detta med en eter att göra?

    Tifft rödförskjutning 1984
    Vad har detta med en eter att göra?

    Silvertooth anisotropi 1986
    Vad har detta med en eter att göra?

    De Witte koaxialkabel anisotropi 1991
    Vad har detta med en eter att göra?


    GPS-virveln 1993
    Vad har detta med en eter att göra?

    Mirabel och Rodriguez superluminositet 1994
    Vad har detta med en eter att göra?

    Aspden-effekten 1995
    Hittar ingen opartisk sida.

    CMB dipolstrålningen 1996
    Vad har detta med en eter att göra?

    Marinov självaccelererande plasmarör 1996
    Vad har detta med en eter att göra?

    Casimir-effekten 1997
    Vad har detta med en eter att göra?

    Roth magnetminne 1997
    Vad har detta med en eter att göra?

    Lijun Wang superluminositet 2000
    Hittar inte.

    Galaev eteregenskaper 2002
    Hittar ingen seriös sida

    Tajmar-Matos gravitomagnetiska London moment 2006
    As of April 2008, the effect has not yet been observed independently.
    Har en tendens att gå OT
Svar på tråden Heliga Geocentrismen bevisas med 108 argument - Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år...