Inlägg från: litetfröimagen |Visa alla inlägg
  • litetfröimagen

    vi som har gått över tiden!!

    BF 3 december och ingen bebis här heller ännu. Känner mig dock inte speciellt stressad..
    Hur mår du? några känningar? 

  • litetfröimagen

    Jag har en massa återkommande sammandragningar som är jättekraftiga och gör ont, men inte som mensvärk ont utan mer spänd ont. Frågade min barnmorska om det var förvärkar, men hon kunde inte svara på det för man kan ju uppfatta dom olika. Har även haft lite förvärkar som känns som mensvärk, men dom gör mindre ont än sammandragningarna...
    Annars så känner jag tyngden som du (trots att min bebis inte fixerat sig) samt foglossning.
    Ja det är mitt första barn, du då, är det ditt första?   

    Tycker det känns svårt att njuta av dom här sista dagarna när kroppen gör ont. Och min sambo jobbar så då blir det tyvär mycket inaktivitet och då känner man efter ännu mer (förlåt för mitt gnäll) 

  • litetfröimagen

    Jag har också haft ont i nedre delen av magen, ömmar och värker. Känns som om min hud är utspänd till max:-S.
    Har haft en massa flytningar ett par veckor  nu, varje gång jag är på toa så inspekterar jag om det är slempropp eller flytning hahaha äcklig man blivit det sista .
    Nej det ska bli sjukt spännande att se vad som gömt sig därinne så länge .
    Vet ni vad det är för kön på eran?   

  • litetfröimagen

    Va fint med Gabriel . Vi har faktiskt inte tagit reda på könet, något som verkar tillhöra ovanligheten nu för tiden.
    Jag ville veta men inte min sambo så då lät vi bli. Nu känns det jättespännande att inte veta vad som gömmer sig därinne men jag har vart sjukt nyfiken hela graviditeten. Jag tycker det är mysigt med vintern, bor i Göteborg och här har vi typ aldrig vinter bara blaskregn och råkyla. Fast nu har jag ju bara suttit inomhus och tittat ut på kylan .

  • litetfröimagen

    Vi har haft en gigantisk lista över namn, tror det va 25 flicknamn och 23 pojknamn.
    Men för nån dag sen satte vi oss ner och gjorde en rensning, så nu har vi fem flicknamn och sex pojknamn.
    Vi hoppas att vi ska veta vilket namn den ska ha när vi sett den för första gången, får la se hur det kommer gå.. Har kompisar som har haft svårt att bestämma sig för namn och barnet har gått namnlöst i tre fyra månader:-O. 

    Har ni nått önskemål om vart ni ska föda?
    Vi har ingen aning så vi överlåter det till förlossningskoordinatorn att placera oss.   

  • litetfröimagen

    +7 dagar nu och ingen bebis här heller. Dock haft förvärkar och mycket sammandragningar hela helgen.
    Hur mår du? jag tycker det är fysiskt tung och kroppen värker... 

  • litetfröimagen

    Jag har vart hemma på gravpeng sen den 20/10 så jag har vart aaalldelled för länge i bubblan .
    Min har fortfarande inte fixerat sig, känner tyngden neråt, men mer långt ner  i livmodern än mot slidan som jag kan tänka mig att det känns när den är fixerad.
    Men om du har mensvärk så är det ju förvärkar i alla fall eller?

    Gör inte så mycket av mina dagar, tycker det känns otryggt på nåt vis att ge mig ut själv. Så när sambon är på jobbet så gör jag oftast inte så mycket mer än är hemma. Har nog aldrig haft så välstädat hem .

    ansanviol vilket datum va du beräknad?       

  • litetfröimagen

    Mally1: Jag är sjukt trött på alla tips om hur man ska få igång förlossningen, folk har "tipsat" mig i snart tre veckor och jag blir tokig!!. Varför vill alla att man ska klämma ut den innan den själv vill komma ut. Nej har jag väntat så här länge kan jag gott vänta några dagar till . (om den är kommit innan måndag så blir jag igångsatt)

    Jag är 31 år (var en fråga om ålder tidigare) Det är mitt första barn det här.

    Jag har gått upp elva kilo på hela graviditeten, något jag är nöjd med .

    Idag har jag roat mig med att baka äppelmuffins aoch kolakakor, hade tänkt baka havrekakor med men vi hade inget havregryn .
    Min sambo gillar kakor så han är bara glad att jag roar mig med bakning. Tänkte att det vore bra att fylla upp frys inför alla besök man kommer få när bebisen tittat ut. Har redan gjort julbaket för ett tag sen, men jag f¨r nog fylla på lussebullarna för dom blev så goda att dom snart är slut .  Och så är jag så sjukt uttråkad av att bara sitta och vänta, ska nog baka mer imorgon...

  • litetfröimagen

    Fatima: Det låter ju jättelovande du kommer säkert få en 121212 bebis.Lycka till!

    Ingenting här, inte ens förvärkar bara sammandragningar och trött.
    Va på sista besöket hos barnmorskan idag, bokade tid för igångsättning på tisdag ifall den inte skulle ha kommit ut tills dess. Har en känsla av att den inte kommer komma ut på egen hand men det kanske bara är min trötthet som talar, hoppas på det då jag helst hade sluppit bli igångsatt.  

    Fortfarande inte fixerad men den låg lite längre ner nu i alla fall, tänkte ge mig ut på en promenad sen i ett försök att skaka ner ungen lite längre ner . Börjar allvarligt fundera på att ta till dom där husmorsknepet alla har försökt pracka på mig dom senaste tre veckorna....     

  • litetfröimagen

    Czarny: Hur långt har du gått den 23-24?
    Här i göteborg har dom börjat med sen i somras att om man vill så blir man igångsatt v42+0.
    Innan hade man bara ett uppföljningsmöte då där man tog beslut om hur man skulle göra, men i regel så gick man ända till 43+0 om bebisen  mådde bra och om moderkakan funkade som den skulle.  

    Jag frågade barnmorskan idag om det är vanligt att man går över tiden för att bebisen inte är fixerad, men hon sa att hon inte kunde se  nått direkt samband däremellan. Kändes ganska bra, jag får väl bara försöka slappna av och hoppas på att den kommer ut innan tisdag.
    Önskar att min sambo hade vart ledig så jag kom ut lite mer så dagarna gick snabbare.

    Hoppas vi kan stötta varandra så ingen av oss hamnar på psyket .
    Kram på dig!      

Svar på tråden vi som har gått över tiden!!