• Czarny

    Gravid vecka 40+6, någon mer?!

    Vet att det finns hur många trådar som hellst om att vara 40+ men finns det någon annan som sitter just dessa dagar och klättrar på väggarna?! Någon som vill födriva väntan med tips och funderingar? Börjar bli smått desperat här:P 

  • Svar på tråden Gravid vecka 40+6, någon mer?!
  • Czarny

    Hade också BF den 4:e, men det enda bokat jag har är en träff hos BM på torsdag för att kolla hjärtljud och så... Så jag lär ju gå över med ca 15 år känns det som just nu! :P suck.

    Har du gjort hinnesvepning förut? 

  • Czarny

    Ja jag ska höra med henne, fast är rätt tveksam på om hon kommer göra de, en kvinna i mnin föräldra grupp gick över 2 veckor utan att bm var villig att röra något:/ men försöka går ju;) hoppas din förlossning kommer igång nu efter i dag då:D

  • Czarny

    Åh spännande! en 12-12-12 bebis då måntro?;)

    Hur går det för dig HouseFrun? Hänt något i natt?=)

    Jag tror att jag snart ger upp, händer absolut ingenting för mig. Sjuuuukt less nu..    

  • Czarny

    Men Grattis!:D Vad underbart med 12-12-12! Hoppas allt är bra och ta hand om er!!!!

  • Czarny

    Hej:) Förstår precis vad du menar, klart man liksom vet att de är normalt att gå över, men så fort man går över så är de ju nästan som ett bakslag..

    Min bebis är inte fixerad än, men bm sa att det inte fanns några bevis på att det skulle innebära en senare förlossning. Min mage sjönk 40+3 typ... Slemproppen började lossna igår, då jag var v41+1, men allt verkar normalt som före... :/

    Men du är ju 40+2, statistiken säger att de flesta föder på 40+4 så du kan ju forfarande vara en av dem:):)

    Men ja, varje dag är en vecka och varje timma är en dag....        

  • Czarny

    Jaha, ja så kanske det är? :)

    ja jag hoppas de kommer igång snart, men när slemmisen gått så tar det 1-7 dagar tills förlossningen kommer igång, lär väl bli 7 dagar då:P suck...

    Ja första för mig... Jag var inte ett dugg skraj tills för några dagar sedan, känns som om att ju längre jag går övertiden ju mer rädd bli jag... Hmm..  Fast egentligen är jag inte så rädd, de kommer ju göra sjukt jäkla ont, men hur mkt jag än tänker på det så kommer jag ju inte kunna handskas med det förren tiden kommer. Jag tror att de flesta klara av det bättre än man tror:)

    Funderade också på att ut och gå, tills jag såg -20 på termometern ute, brrr... Får dansa omkring inne ist:P

    Är du ensam om dagarna eller har du sambo eller man som väntar med dig?          

  • Czarny

    ja de bästa är väl om man lyckas ställa in sig på de, men ack så svårt då man längtar så hemskt mkt...!

    Min sambo jobbar, är egentföretagare så han är rätt så flexibel med sina arbetstider. Men mest är det min mor som får "rasta" mig också:P

    Eftersom dom i mitt län (jämtland) inte sätter igång en förrens så sent som möjligt är nog sista dagen jag kan ha honom i magen (hoppas det blir före de!) den 24 dec.. men man vill ju gärna få fira julen hemma med en bebis i famnen...

    vet ni kön på eran? :)
              

      

  • Czarny

    jag skulle ha bott där då;)

    Mysigt att inte veta:) jag kunde inte hålla mig så vi fick veta att det var en pojk. Men jag håller med, känns som om att de flesta tar reda på det. Jag kan känna både och, för jag ångrar mig inte, förjag är så glad att det är han, fast nu senaste veckorna har jag kännt att de skulle vara kul att ha den suprisen kvar;) 

    Har de hänt något för dig i dag? Förverkar, propp?:)
         

  • Czarny

    Jag har haft rätt så ont i dag, då jag haft en massa att sysselsätta mig med, men så fort jag kom hem så "gick det över" SUCK.  Haha, känner mig nästan lite bedragen, som om att jag blivit lurad, här har jag gått och väntat 9 månader, och ingen bebis?! :P

    Jo om jag inte fått ut bebisen innan onsdag då jag ska in kommer jag garanterat lipa på kontrollen, för jag orkar nog inte mer då. Sen så hoppas jag på att dom gärna inte vill ha mig där över jul med tanke på personalen, att dom försöker spara jul till dem spontan födande:P

    Ja jag tänkte också att de skulle vara lättare att planera, men 95% av allt vi köpt är nog neutralt ändå, inte för jag vill, det bara blev så=) Men så väntar jag ju en pojke, tror att hade det varit en flicka hade de nog varit "lättare" att köpa könsstyrda kläder...;) 

    Vi får be till gudarna att våra små vill ut tills i morgon;)        

  • Czarny

    Hur har det gått Dunlaoghaire? 

    Mitt vatten gick natten mot lördag runt 02.30 och 10.11 den 15   dec var han ute=)
     

  • Czarny

    Mitt vatten gick runt 02.00 natten den 15:e, men bebben hade bajsat i det så vi åkte in, 03.30 var vi på bb och värkarna var i full gång, lite för mkt full gång, kom med ca 20sek mellanrum. runt 06.00 fick jag ryggbedövningen, och då kom värkarna med lite mer uthärdiga mellan rum om 10.11 var min son på 3900 och 53cm lång född:) Dock lyckades dom rispa någon hinna i ryggen så trycket uppe i mitt huvud föändrades vilked ledde till 5 dagar på bb då jag inte kunde höja huvudet minsta utan att få en fölamande huvudvärk. Kanske inte bästa starten, men så länge min son mådde bra skulle jag kunna gå igenom vad som hellst=)

Svar på tråden Gravid vecka 40+6, någon mer?!