• 070815

    Enäggstvillingsgraviditet, i vilken vecka födde ni?

    Hej.
    Har lite svårt att hitta information angående hur länge man fåt gå om det inte blir några komplikationer. Skulle man alltså kunna gå 39-40 veckor om allt ser bra ut?

  • Svar på tråden Enäggstvillingsgraviditet, i vilken vecka födde ni?
  • Lizza85
    Baby Doll skrev 2013-09-18 14:12:01 följande:
    Det var tidigt. Gick allt bra?
    Vi är fortfarande på sjukhuset. De ser ljust ut som de ser ut nu så de är bara att hålla tummarna :)
  • estromberg
    070815 skrev 2013-01-01 14:49:34 följande:
    Hej.
    Har lite svårt att hitta information angående hur länge man fåt gå om det inte blir några komplikationer. Skulle man alltså kunna gå 39-40 veckor om allt ser bra ut?
    Våra tvillingpojkar kom v32+0, pga plötslig vattenavgång och alltihop bara startade. allt gick bra och dom mår finfint ! Skulle inte kunna tänka mig nått annat än att du får gå så länge om allt är ok !Glad
  • katja1

    I Finland brukar man sätta igång enäggstvillinggraviditeter i v 38, moderkakan blir så "trött" på slutet att barnen oftast mår bättre utanför än i magen. Jag skulle sättas igång i v36+1 pga dålig tillväxt men det startade naturligt natten före.

  • modsey
    katja1 skrev 2013-10-12 22:21:03 följande:
    I Finland brukar man sätta igång enäggstvillinggraviditeter i v 38, moderkakan blir så "trött" på slutet att barnen oftast mår bättre utanför än i magen. Jag skulle sättas igång i v36+1 pga dålig tillväxt men det startade naturligt natten före.
    fast hur man säga att moderkakan blir trött för alla?
    Kollar man inte hur barnen mår innan?
    I Sverige ser man varje dag extra i magen som ett plus och i synnerhet för tvillingar
  • katja1

    Med "brukar" menade jag att man inte alltid gör så, men oftast. Då det ofta är så att moderkakan inte orkar sen mer. Mina enäggs växte inget från v33. Då var det bra att de kom ut, de sa till och med att det var i grevens stund. Men klart, ser allt bra ut är ju det bäst att de är inne så länge som möjligt. Problemet är att man inte ens i dagens samhälle kan se allt. Tex min ena var anemisk och det syntes ju inte.

  • verkar
    katja1 skrev 2013-10-13 12:56:02 följande:
    Med "brukar" menade jag att man inte alltid gör så, men oftast. Då det ofta är så att moderkakan inte orkar sen mer. Mina enäggs växte inget från v33. Då var det bra att de kom ut, de sa till och med att det var i grevens stund. Men klart, ser allt bra ut är ju det bäst att de är inne så länge som möjligt. Problemet är att man inte ens i dagens samhälle kan se allt. Tex min ena var anemisk och det syntes ju inte.

    De hadde inte TTS? Med tangke på blodbristen på din ena.
    Ursäkta min dyslexi
  • katja1

    Nej. Inga tecken på det före, när de upptäckte att ena var anemisk kollade de det ordentligt, gamla värden och undersökte moderkakan men hittade inga tecken på tts. Vet inte varför det blev så.

Svar på tråden Enäggstvillingsgraviditet, i vilken vecka födde ni?