• Anonym (Nyfiken)

    Omskuren penis - skönare??

    (Är tjej) 

    Läste runt lite på nätet att en omskuren penis ska vara skönare än en ''icke omskuren''.
    Jag själv vet att de flesta islamiska länderna omskärr killens penis vid tidig ålder pga att de anser att det är mer hygieniskt... Läste även att ca 85% av alla männen i USA har omskuren kuk.. Verkar intressant.. Många som anser att sådana kukar är skönare/härligare.. Vad tycker ni?? Finns det tjejer här som har provat att rida på en omskuren penis, och isf, hur kändes det?

    Endast seriösa svar tack, håll er till ämnet 

  • Svar på tråden Omskuren penis - skönare??
  • Anonym (olika)

    Förhuden i sig, vid erektion, ter sig väldigt individuellt. Min exempelvis "försvinner" nästan vid erektion. En penis utan förhud borde rent logiskt bli mindre känslig och således mer uthållig innan orgasm. Förhuden finns ju där av en anledning, tänker jag. Men visst blir det säkert lättare att hålla hygienen om man tycker det är jobbigt. Kalsongerna lär ju "skava" bort ev. skit som annars kan samlas under huden om man inte är just hygieniskt lagd. 

    Personligen tycker jag det är nice att ha förhud, speciellt när min partner leker med min lem. Känns härligt när hon använder förhuden när hon suger. Ollonet måste ju lätt bli lite "torrt", tänker jag, om man inte har någon förhud, så blir det iaf för mig när förhuden dragits tillbaka och ollonet fått torka i kalsongerna en längre tid.

  • Anonym (Robert)
    Anonym (Man) skrev 2013-01-17 07:54:15 följande:
    Intressant att det blev skönare och går fortare för dig i och med omskärelsen. Man kan fundera om den effekten blir bestående eller om den avtar med tiden. Hur länge har du varit omskuren och hur gammal är du nu?
    Tyvärr har effekten att det går fortare för mig varit bestående - jag är 40 år och det är nu tio år sedan min omskärelse...
  • Anonym (Man)
    Anonym (Robert) skrev 2013-01-17 19:34:31 följande:
    Tyvärr har effekten att det går fortare för mig varit bestående - jag är 40 år och det är nu tio år sedan min omskärelse...

    Så effekten att ollonet småningom blir mindre känsligt med tiden p.g.a. att det är oskyddat och utsatt för nötning har inte märkts av på 10 år i alla fall. Det är väl så att det varierar från person till person.
  • Anonym (Robert)
    Anonym (Man) skrev 2013-01-18 07:49:10 följande:

    Så effekten att ollonet småningom blir mindre känsligt med tiden p.g.a. att det är oskyddat och utsatt för nötning har inte märkts av på 10 år i alla fall. Det är väl så att det varierar från person till person.
    Ollonet blev helt klart mindre känsligt under det första året eller kanske rentav under ett par år - men inte så okänsligt att jag blivit mer "uthållig". Som du skriver så varierar det säkert från person till person.

    Första samlagen efter omskärelsen var f.ö. en upplevelse jag aldrig kommer att glömma; det var nästan smärtsamt skönt när ollonet fortfarande var riktigt känsligt.
  • Anonym (girly)

    Skönare vet jag inte, men SNYGGARe! Sjukt sexigt faktiskt, men inte helt lätt att hitta dem...

  • Anonym (;))
    Anonym skrev 2013-01-15 20:21:08 följande:
    jag tycker det är vackrare med en omskuren än massa förhud.
    Men känner ingen skillnad när den är i mig
     
    Håller med dig. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Robert) skrev 2013-01-18 17:14:52 följande:
    Ollonet blev helt klart mindre känsligt under det första året eller kanske rentav under ett par år - men inte så okänsligt att jag blivit mer "uthållig". Som du skriver så varierar det säkert från person till person.

    Första samlagen efter omskärelsen var f.ö. en upplevelse jag aldrig kommer att glömma; det var nästan smärtsamt skönt när ollonet fortfarande var riktigt känsligt.

    Men tycker du att det totalt sett är bättre då? Att det går fortare uppvägs av att samlagen är skönare? Vad tycker din fru om att det går fortare för dig?
  • Anonym (Robert)
    Anonym (Man) skrev 2013-01-19 09:38:12 följande:

    Men tycker du att det totalt sett är bättre då? Att det går fortare uppvägs av att samlagen är skönare? Vad tycker din fru om att det går fortare för dig?
    Jag tycker att det totalt sett är bättre; skönare känsla, mer hygieniskt (även om jag INTE hade något problem att hålla den ren före omskärelsen heller) och min hustru är inte så förtjust i alltför utdragna samlag ändå (faktiskt, även om såklart "maratonsamlag" är idealet bland många när det diskuteras på den här typen av forum...). Det finns ju fler sätt att tillfredsställa en kvinna än långa samlag "in och ut"; jag klarar 5-10 minuter (mot tidigare kanske mellan 10-15 minuter) och det räcker iallafall till för min hustru. Med kondom går det ju dessutom fortfarande att hålla på hur länge man vill, om man känner ett behov av det.
  • Anonym (nej men finare)

    Har haft både omskurna och icke omskurna, och det är inte skönare direkt med en omskuren man, men det är snyggare enligt mig, alltså rent estetiskt snyggare med en omskuren penis.

Svar på tråden Omskuren penis - skönare??