Inlägg från: Hultmansara |Visa alla inlägg
  • Hultmansara

    Flytt till Sarasota, Florida!

    Hej! Jag, min man och våra två barn (3 och 6 år) skall flytta till sarasota i Florida i sommar. Min man skall jobba där på kontrakt i minst två år. Är det någon som vet hur vi skall gå tillväga att hitta en lämplig skola till vår son som är 6 år, fyller 7år i november. När jag googlar misstänker jag att det finns en svensk skola i tampa, men lyckas inte nå deras hemsida. Vet ni ngt om den skolan? Annars hoppas jag det finns någon internationell skola i sarasota, har inte lyckats hittat ngn än. Vem kan man kontakta för att få hjälp? Hoppas någon kan hjälpa mig! Hälsningar sara


  • Svar på tråden Flytt till Sarasota, Florida!
  • Hultmansara

    Tusen Tack för länkarna!!!! Jag tänker att de internationella skolorna är vana att lära ut till barn som inte kan språket, att de jobbar på ett sett som gör det lättare för barnen att ta till sig språket. Plus att har man tur kanske det går andra svenska barn på den skolan. Men jag kanske skall tänka om!

  • Hultmansara

    Vad kul, det låter ju lovande och uppmuntrande!!!

    Det känns som att vi kommer trivas bra mkt tack vare miljön och området. Vad är det bästa med sarasota enligt dig??

    Den största oron just nu är skolval och hur barnen kommer trivas!

  • Hultmansara

    Ok, jag kanske skall tänka om! Public school tänkte jag först inte var ngt alternativ men det kanske blir det.

    Skall kolla igenom noga länken du skickade. Än så länge vet vi inte i vilket område vi kommer bosätta oss i, kanske det blir lättare att välja skola när man vet var man skall bo.

    Stort tack för svar och uppmuntrande ord!!!

  • Hultmansara

    Hej!

    Ja nu har vi bott här i 6 månader och vi STOR TRIVS! Det var självklart tufft i början, framförallt för vår son som började 1:an. Men barnen anpassade sig snabbare än vad vi vågat hoppas på. Efter ca 2 månader vände allt och blev snabbt väldigt bra. Barnen älskar det nu!!! Vi hyr ett hus i Lakewood Ranch, vilket är ett väldigt familjevänligt och tryggt område. Är så glada att vi hamnade här!

    Vi gjorde också en resa innan vi flyttade hit för att kolla skolor, områden, hus mm. Det hjälpte mkt!

    Självklart kan ni båda höra av er, jag hjälper gärna till med lilla jag lärt mig om sarasota hittills! Hade varit super kul att ses!

    Min mail är hultmansara@hotmail.com

    Mobil 941-538-8854

    Skypenamn tror jag är hultmansara, får dubbelkolla detta!

    Ha det gott

    Sara Lindström

Svar på tråden Flytt till Sarasota, Florida!