• Catha87

    väntan på att få ett barn!

    Jag o min man har äntligen fått ett medgivande:) finns det någon som precis genomgått den långa väntan på att få ett barn eller är i samma sits som vi som väntar o väntar som vet hur jobbigt det är? Någon som är medlem i BFA o adopterat eller ska adoptera från Litauen?

  • Svar på tråden väntan på att få ett barn!
  • nea med 2

    George 1. Tråkigt för dig om du mår dåligt. 

    Vi har dock flera i familjen, och även vänner som är adopterade. Jag har pratat med flera om just detta, och jag kan berätta att en tom firar dagen hon kom till sverige på som en andra födelsedag- eftersom hon haft turen att bli älskad, och fått det bra. 
    De andra är positiva till adoption och följer vår väg.

    Alla adopterade känner inte likadant, jag vet. Och att man funderar på sitt ursprung- såklart!
    Jag går nästan  i god för att samtliga adoptivföräldrar står redo att åka med och söka sina barns ursprung när det kännes rätt.

    Alla barn, biologiska som adopterade, kommer till sina föräldrar av egoistiska skäl i grund och botten.
    Sedan kan alla, både barn och föräldrar bli lyckliga i det,

    Onödigt dock att skriva  i dessa trådar där adoptionssökande skriver. Det måste finnas andra trådar att uttrycka detta i.

  • flisan58
    George 1 skrev 2013-03-08 17:56:16 följande:
    Tror du verkligen barnet blir lyckligt här i Sverige ?

    alla barn vil veta sitt ursprung och vem som är mamma och pappa.
    Adoption är mer att tillfredställa sig själv, förälder,än hjärtat till barnet.
    NEJ till adoption,  för barnets bästa !   
    Är du knäpp på riktigt George?

    De barn som inte har några släktingar då?

    Hur tänkte du nu?   
  • George 1
    flisan58 skrev 2013-03-13 18:03:40 följande:
    Är du knäpp på riktigt George?

    De barn som inte har några släktingar då?

    Hur tänkte du nu?   
    Vuxna som adopterar gör det för sin eget ego.
    Barn är en gåva inte en rättighet.
    Hjälp barnen på plats, slit inte upp dom.
    Hur vet vi hur dessa stackars barn mår längst in i själen ?

    Adoption är ett sätt för oss i den rika värden att tro att vi hjälper fattiga i tredjevärlden.
    Grymt sa grisen till slaktaren vid jul.  
      
  • George 1
    nea med 2 skrev 2013-03-08 21:23:11 följande:
    George 1. Tråkigt för dig om du mår dåligt. 

    Vi har dock flera i familjen, och även vänner som är adopterade. Jag har pratat med flera om just detta, och jag kan berätta att en tom firar dagen hon kom till sverige på som en andra födelsedag- eftersom hon haft turen att bli älskad, och fått det bra. 
    De andra är positiva till adoption och följer vår väg.

    Alla adopterade känner inte likadant, jag vet. Och att man funderar på sitt ursprung- såklart!
    Jag går nästan  i god för att samtliga adoptivföräldrar står redo att åka med och söka sina barns ursprung när det kännes rätt.

    Alla barn, biologiska som adopterade, kommer till sina föräldrar av egoistiska skäl i grund och botten.
    Sedan kan alla, både barn och föräldrar bli lyckliga i det,

    Onödigt dock att skriva  i dessa trådar där adoptionssökande skriver. Det måste finnas andra trådar att uttrycka detta i.

    " en dåres försvarstal !
  • vårt 2012
    George 1 skrev 2013-03-13 18:43:44 följande:
    Vuxna som adopterar gör det för sin eget ego.
    Barn är en gåva inte en rättighet.
    Hjälp barnen på plats, slit inte upp dom.
    Hur vet vi hur dessa stackars barn mår längst in i själen ?

    Adoption är ett sätt för oss i den rika värden att tro att vi hjälper fattiga i tredjevärlden.
    Grymt sa grisen till slaktaren vid jul.  
      
    Jag anser att alla som skaffar barn gör väl det delvis ur ett egocentriskt perspektiv?
    Vad är det som skiljer adoption från att "skaffa barn" genom samlag i just ego perspektivet?

    Hur vet du att barnen får det sämre, eller mår sämre genom adoption?
     
    Sen att barn som adopteras kan må själsligt dåligt, ja så är det men vad säger att det blir värre av att hamna i en familj som genomgått en hel del för att få barnet, jag tror att de föräldrar som adopterar är beredda på sånna saker på ett helt annat sätt än många andra.

     
  • fabbemam
    vårt 2012 skrev 2013-03-14 08:19:21 följande:
    Jag anser att alla som skaffar barn gör väl det delvis ur ett egocentriskt perspektiv?
    Vad är det som skiljer adoption från att "skaffa barn" genom samlag i just ego perspektivet?

    Hur vet du att barnen får det sämre, eller mår sämre genom adoption?
     
    Sen att barn som adopteras kan må själsligt dåligt, ja så är det men vad säger att det blir värre av att hamna i en familj som genomgått en hel del för att få barnet, jag tror att de föräldrar som adopterar är beredda på sånna saker på ett helt annat sätt än många andra.

     
    Ja o hur hade barnet som mår själsligt dåligt i en familj mått om det bott på gatan eller o ett barnhem?
  • any19877

    Måste bara skriva av mig...jag håller inte alls med med George. Är skälv adopterad från Vitryssland. Jag är väldigt tacksam och glad att jag fick möjlighet att få en riktig familj och en chans för ett bättre liv. Det är bra att människor vill adoptera då det finns massa barn som behöver hjälp. Det är de som skaffar många barn som är egoister å tänker vara på sig själv!!!

  • M I M M I

    Jag håller med vad de övriga har skrivit, George om du vill diskutera dessa frågor var vänlig gör det i en tråd där det passar, eller starta en egen...

    Hur mår ni andra? Vi väntar ju på att starta själva utredningen, och i dag har varit en deppdag där jag funderat mycket på vad jag ska göra med mitt liv fram till dagen då BB kommer. Det är ju så otroligt avlägset, i bästa fall kanske vi har vårt barn om 2 år... suck =( är så trött på att vänta! Vad gör ni för att få tiden att gå?


  • Catha87

    Jag håller oxå med övriga finns bättre ställen att uttala sin svaghet för adoption. Själv kan jag tycka att varför inte hjälpa dom barn som redan finns o behöver hjälp än att skaffa fram fler barn till vår stress värld . Givetvis hade jag inte tvekat att skaffa biologiskt barn om jag kunnat även om vår värld e som den är. 

    Jag o min går o väntar på att dom ska ringa från bfa o säga att våra papper ska få skickas till landet! Tycker att det borde vara vår tur nu, känns som man väntat i evighet, men så känner vi nog alla som är i denna sits.  Vi håller på att måla om vår källare som snart är klar:)  Där har jag tillbringat många timmar av min egna ledighet, då jag haft något annat att tänka på än min enorma barn längtan! För tillfället är ensam tid för mig enormt jobbigt, får för mycket tid att tänka på vad jag saknar. Tyvärr har jag en del sådan pga att jag jobbar oregelbundna tider.  Man försöker intala sig att man ska vara glad för vad man har men ibland kan inte tankarna undvika att tänka på den stora barnlängtan man har.
     

Svar på tråden väntan på att få ett barn!