• traveler

    När får man reda på Skatteåterbäring 2013?

    Pengarna kommer ju i Juni i år men när kan man få reda på hur mycket det blir?

  • Svar på tråden När får man reda på Skatteåterbäring 2013?
  • Hejhoppsan
    Virriga Vera skrev 2013-03-07 18:42:46 följande:
    Spelar det någon roll?
    Jag satt också och kliade mig i huvudet och undrade varför teälskaren undrade. Dom flesta som arbetar och bor i eget boende får göra avdrag för t.ex. resor och räntekostnader.
  • teälskaren

    [quote=69076971][quote-nick]Hejhoppsan skrev 2013-03-07 20:42:55 följande:[/quote-nick]


    Virriga Vera skrev 2013-03-07 18:42:46 följande:
    Spelar det någon roll?
    Jag satt också och kliade mig i huvudet och undrade varför teälskaren undrade. Dom flesta som arbetar och bor i eget boende får göra avdrag för t.ex. resor och räntekostnader.[/quote Så ni tror att alla har bolån? Intressant.
  • Sykepleie

    Säkert 70% av Sveriges invånare med bostadsrätt eller hus har nog bolån. Hur ska man annars har råd att köpa menar du, teälskaren? Din sambo hade bolån.

  • Hejhoppsan
    teälskaren skrev 2013-03-07 21:48:27 följande:
    [quote=69076971][quote-nick]Hejhoppsan skrev 2013-03-07 20:42:55 följande:[/quote-nick] Jag satt också och kliade mig i huvudet och undrade varför teälskaren undrade. Dom flesta som arbetar och bor i eget boende får göra avdrag för t.ex. resor och räntekostnader.[/quote Så ni tror att alla har bolån? Intressant.

    Exakt var i mitt inlägg påstår jag det? Läs om, läs rätt! Och när du ändå håller på kan du ju svara på Virriga Veras fråga Flört

    Och jag måste passa på att fråga dig teälskaren, varför avregistrerar du dig hela tiden för att nån vecka senare skaffa ett nytt nick? 
  • biologic

    De har ju redan nu en tjänst där man kan räkna ut sin skatt själv om man har alla uppgifter. Jag försökte mig på det! :P

  • teälskaren
    Sykepleie skrev 2013-03-07 21:54:02 följande:
    Säkert 70% av Sveriges invånare med bostadsrätt eller hus har nog bolån. Hur ska man annars har råd att köpa menar du, teälskaren? Din sambo hade bolån.

    ja finns gott om folk i sveriges avlånga land som sparar ihop till sitt boende istället för att vara bankernas slav.
    ja min sambo hade ett lån på 300.000kr.
    men det valde han att beta av fort (på 3år)
  • Sykepleie

    De allra flesta tar lån till boende. Sedan om man väljer att betala av det fort, det är ju bra. Men du kan inte förutse att de flesta ska spara ihop till pengarna.

  • Hejhoppsan
    Hejhoppsan skrev 2013-03-07 21:57:30 följande:

    Exakt var i mitt inlägg påstår jag det? Läs om, läs rätt! Och när du ändå håller på kan du ju svara på Virriga Veras fråga Flört

    Och jag måste passa på att fråga dig teälskaren, varför avregistrerar du dig hela tiden för att nån vecka senare skaffa ett nytt nick? 
    Jag ser att du undvikit mina frågor, varför det? Och jag slänger in en till, varför tycker du att din sambos lån är ok, medan andra med lån är "bankernas slav"?
  • Virriga Vera
    teälskaren skrev 2013-03-07 23:52:08 följande:

    ja finns gott om folk i sveriges avlånga land som sparar ihop till sitt boende istället för att vara bankernas slav.
    ja min sambo hade ett lån på 300.000kr.
    men det valde han att beta av fort (på 3år)
    Jag känner mig inte alls som en slav åt någon bank, varför skulle jag göra det?
  • biologic

    Jag känner mig inte heller som en slav. Jag har bra ränta och det är mitt eget val att ha bolån, och att försöka betala tillbaks hyfsat snabbt. Så länge ekonomin klarar det är det inget fel i det.

Svar på tråden När får man reda på Skatteåterbäring 2013?