Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

    BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

    Hej på er! Jag är ny här på FL men har varit aktiv i några trådar det senaste. Är 43 och blir 44 i sommar. Jag har blivit så peppad av era historier och undrar hur ni orkar?? Jag blev gravid med Pergo för exakt ett år sedan, på första kuren, fick missfall i vecka 13. Sen började vi igen i somras och har försökt varje månad. Jag har regelbunden mens och utslag på stickorna varje månad. Tyvärr har jag lågt AMH så jag har väl lite och dåliga ägg kvar nu. Det sista guldägget gick väl för ett år sedan. Man blir så himla deppig, i går fick jag mens igen och nu har jag hämtat ut DHEA (prasteron) som min gyn har skrivit ut till mig fast han inte hade en aning om vad det var, har läst att Falun IVF använder det till äldre och att det ska förbättra äggkvaliteten, tyvärr ska man ta det i minst 3 månader och jag började i går. Sen december går jag på akupunktur och får kinesiska örter. Äter Pergo och AC-droppar samt massa vitaminer, vet inte mer vad jag kan göra och vill så gärna!!

    Har slutat att dricka mitt livselixir kaffe också därför blir man så himla besviken varje månad. Hur gör ni alla för att orka månad efter månad?? Behöver pepp och tips!!

    Ha en bra dag!

  • LinneaSvea
    God morgon!
    Vad gulliga ni är!!! Che, vilken lycka!!!! och vilken pepp ni ger varandra!
    Hur vet man att man har rubbningar i immunsystemet? vilka är symptomen. Jag fick min dotter vid precis 40 fyllda och lyckades som sagt bli gravid vid vid första försöket för precis ett år sedan och sen i sent i våras händer verkligen inget. Jag fick som sagt precis min mens häromdagen och jag känner igen mig exakt. Jag har gråtit floder, får tom gå in på toaletten på arbetstid för tårarna bara kommer. Denna mensvecka varje månad som man inte vill ha och veckorna mellan äl och mens där man bara hoppas och känner alla symptom i världen och sen kommer den som ett brev på posten.

    Och nu vet jag att min äggreserv är dålig och förmodligen är det stackars äggen som finns kvar i uruselt skick Då börjar man misströsta och funderar på om man ska ge upp för det tar så mycket energi. Jag känner som du hoppas03, min lilla dotter är mitt allt och ibland tänker jag märker hon att jag är ledsen?? Är det värt det?

    Har ingen av er provat IVF? Här i Göteborg fick jag reda på att man får göra det tills man fyller 44. Min sambo vägrar tyvärr. Han är ganska nöjd som det är då han även har en son på 15 och tycker vi börjar bli alldeles för gamla. Så jag jobbar lite i motvind. Nu har jag börjat med prasteron, fast jag känner mig väldigt kluven, tycker ni jag ska ta det?? eller ska jag fortsätta med mitt 7-keto som ska vara lite "mildare"?? Känner mig galet ensam och vilsen just nu men jag vet att det blir lite bättre om några dagar för då börjar jag igen med Pergo, har någon av er ätit dubbeldos? jag funderar på att göra det denna månaden på eget bevåg? CHE71, gjorde du något speciellt för att det skulle gå vägen denna gången, det är helt fantastiskt, som du verkar ha kämpat!!

    Ha en underbar dag på Er!
  • LinneaSvea

    Blingbling: Tack snälla för lite pepp! Jag blir bara så himla låg när jag fått mens men det går över om ett par dagar. Nej, jag ska försöka att inte måla fan på väggen. Det är bara att kämpa på!
    Usch, vad jobbigt det låter med dina symptom när du äntligen blir gravid, det känner inte jag igen. Men tänk vad positivt att du ändå blir gravid så ofta! Då kanske det är Aten som hjälper, du verkar ju inte ha så svårt att bli gravid så du måste ha kanonägg kvar

    Det är väl det som känns lite knäckande för mig, mina ägg verkar vara helt kassa, men men, jag ska rycka upp mig. Jag hade så gärna velat få med mig min sambo för IVF bara för att prova. På något sätt känns det som om det vore störst möjlighet för mig att plocka ut ett gäng så kanske något är dugligt men han vägrar som sagt.

    Jag lämnade massa blodprover i går så jag hoppas på svar nästa vecka ang ett nytt AMH, FSH TSH och så var det något mer. Hoppas det ser bättre ut denna gången!

    Vad gör ni mer för att boosta er?? Tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

    Ha en fortsatt bra dag alla!

  • LinneaSvea

    God morgon alla!
    Tack för alla härliga inlägg och tips! vad glad jag blir!
    Grattis än en gång Che71, det är helt fantastiskt! Njut!!
    Och tack Blingbling! Jag ska försöka vara lite mer positiv, men jag kommer tyvärr aldrig få med min sambo på något IVF försök tyvärr. Vart ska du gå om det blir möjligt? Hur gammal är du? Kommer han att göra det tror du?
    I min panik ibland funderar jag på att säga att jag gör det själv i Danmark men en okänd donator- är det sjukt tycker ni?? Egoistiskt? Vi har ju ändå ett barn tillsammans???

    Jag planerar att ta dubbelkur av Pergo denna månad, ska börja på i morgon i så fall. Jag får ju aldrig något plus på stickan som ni får så det är nog äggen som är risiga och det finns inte så mycket att göra något åt men jag boostar så gott jag kan.

    Che71, Tomatjuice, hur mycket varje dag och är det något speciellt märke du dricker? Vad ska det vara bra för??

    Nu ska jag försöka förtränga min desperata tankar och gå till jobbet!

    Ha en skön dag alla!!

    Che71, maj är en underbar månad att få barn i, min dotter är född i maj

  • LinneaSvea

    Hej på Er!
    Tack snälla Blingbling! När bär det av till Athen?? Ja, just nu har jag samma ångest som kossann. Hur länge orkar man hålla på?? bokade faktiskt in en tid för sk sorgebearbetning. Vet inte om det hjälper men jag kanske behöver ändra inställning lite och inse att det förmodligen inte blir något mer barn för min del. Fast jag kommer nog att försöka ett par månader till, nu när jag börjat med prasteron vill jag ju ge det en chans.
    Min sambo har barn sedan tidigare och tycker att han är färdig nu, vill hålla på med andra grejer än småbarnsliv som han uttrycker det. Blir det så blir det enligt hans mening men han vill nog gärna slippa.
    Che71; nu har jag börjat med tomatjuice
    Är det förresten någon som hört att kortisonspray ska hjälpa ägget att fästa bättre?? Läste i någon tråd att någon testade pulmicort som är en typ astmaspray??

    Skönt att få skriva av sig lite!
    Ha en bra dag därute!!

  • LinneaSvea

    Hej, hoppas du får igenom det Kossann. Hur länge i sträck har du ätit Pergo? jag är inne på min sjätte månad denna omgången och för första gången tog jag en dubbeldos. Jag försöker få till att ta lite hormonprover och bättre uppföljning med ultraljud för att verkligen se om jag ägglossat men sjukvården är inte jättesamarbetsvilliga.
    Jag har denna månaden också börjat med Prasteron som jag är lite tveksam till, får se om jag fortsätter ta dem nästa månad.

    Har ägglossning i mitten på nästa vecka, men tror som vanligt inte att det tar sig!

    Lycka till alla kämpare och ha en bra dag!

  • LinneaSvea

    God morgon på Er!
    Och välkommen Jämtlandstatus. Hur går det för er därute?? Här är det en deppig dag igen. Känner att det inte som vanligt har tagit sig och väntar nu på mens i slutet på nästa vecka. jag måste snart börja inse att det inte går med mitt låga amh och allt. Det är så synd för jag har ÄL varje månad men de är urkass kvalitet och förmodligen väldigt trötta äggstockar. Förra veckan hade jag två äggblåsor som var 26-27 mm stora, så stora har jag aldrig haft förut, undrar om det har med att göra att jag äter dubbeldos Pergo, någon som vet?

    I tisdags var det utslag i alla fall så jag fick gå hem och lura sambon lite. Jobbigt när man inte är överens heller.
    Men som sagt känner jag att det inte tog sig, har haft ont äggstockarna nästan sen dagen efter ÄL och vad jag har förstått så fäster inte ens ägget förrän 4-5 dagar efter befruktning innan dess ska man inte känna något alls? Så det här är väl bara att de försöker men att det inte går Gråter

    Behöver lite pepp och stöd! Nu är det väl dags för lite solskenshistorier för oss här inne, borde det inte lossna lite guldägg snart!

    Lycka till därute och ha en bra dag!

  • LinneaSvea

    Äntligen ett guldägg!!! Jättegrattis Jämtlandstatus!!! Oj, vad roligt!! Det inger lite hopp till oss andra. Har tyvärr menskänningar och är på allmänt grinigt pmshumör så det är bara att bita ihop och invänta nästa månad! Ha en härlig söndag alla,

  • LinneaSvea

    God kväll alla!
    Och grattis än en gång Jämtlandstaus!! Och du har helt rätt, jag och min sambo är inte överens om en liten till . Vi har försökt i snart ett år och nu tycker han att det räcker, det har han tyckt hela tiden egentligen, det är jag som har legat på. Jag vill så galet gärna ha en liten till!!! För lite drygt ett år sedan gick det på första försöket men tyvärr ville det inte fungera utan fick MF i vecka 13. Nu händer ingenting.
    Har du några goda råd och tips att dela med dig av? tar tacksamt emot alla tips!

    Är som sagt lite deppig i dag när jag känner att mensen närmar sig med stormsteg, det tog sig inte denna gången heller. Var hos en kurator i veckan för att försöka inse att det förmodligen inte blir några fler barn med det är oerhört tufft och hoppet är ju det sista som dör. Fast någonstans måste man göra ett  val. Jag hoppas ju fortfarande, därav alla vitaminer och medikamenter och akupunktur men inget hjälper. Ja ja, vi får se hur länge jag orkar, kämpar ju lite i motvind här hemma också eftersom det bara är jag som vill.

    Blingbling, hur tog du dina munkdroppar?? var det droppar eller tabletter och tog du det bara mellan mens och ÄL, slutade du när du hade ÄL för att sedan börja igen nästa cykel???

    Men vad roligt att det har blivit lite plus i trådarna för oss gamlingar, hoppet har kanske inte övergett mig ändå!
    Trevlig kväll alla!

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?