• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden pojke eller flicka? Bild
  • CeciliaMaria82

    En underbar liten 1,5 åring men stör mig när vi går på stan och någon kommer fram och säger vilken söt  pojke/flicka du har när det faktiskt är det andra könet!
    När börjar det verkligen synas vad för kön man fått till utseendet?  

  • mycketsaft
    CeciliaMaria82 skrev 2013-03-14 14:58:51 följande:
    En underbar liten 1,5 åring men stör mig när vi går på stan och någon kommer fram och säger vilken söt  pojke/flicka du har när det faktiskt är det andra könet!
    När börjar det verkligen synas vad för kön man fått till utseendet?  

    många trodde att min son var en flicka tills att han var drygt tre år, men då var han lite långhårig med :)

     
  • jashrinah

    haha ingen aning ! xD och av just den anledningen tänker jag se till att klä mitt barn könsstrerotypiskt (hemska mig)  :P 

  • Tygtiiger
    CeciliaMaria82 skrev 2013-03-14 14:58:51 följande:
    En underbar liten 1,5 åring men stör mig när vi går på stan och någon kommer fram och säger vilken söt  pojke/flicka du har när det faktiskt är det andra könet!
    När börjar det verkligen synas vad för kön man fått till utseendet?  
    Varför stör det?

    Det har hänt mig också med båda barnen och det har aldrig stört mig. Snoppen trillar ju inte av på barnet bara för att någon tror att han är flicka. Nu är yngsta snart två och det är väldigt sällan någon tar fel, det var vanligare innan. 
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Topcom

    Öh varför brur du dig så mycket om könet? Jag blir bara glad om någon säger att mitt barn är sött. Ja, mååånga har trott att min kille har varit tjej under hans tre år. Jag rättar aldrig för jag tycker det är otrevligt, utan jag bara tackar och ler stolt.

  • Han och hon plus 2
    CeciliaMaria82 skrev 2013-03-14 14:58:51 följande:
    En underbar liten 1,5 åring men stör mig när vi går på stan och någon kommer fram och säger vilken söt  pojke/flicka du har när det faktiskt är det andra könet!
    När börjar det verkligen synas vad för kön man fått till utseendet?  
    Ja du, det skulle jag med vilja veta, gissningsvis efter puberteten eller så verkar det som :). Jag har en 4-årig pojke som då och då blir kallad för lilla gumman eller tjejen av främlingar. Jag har inga problem med det, jag tycker det är rätt befriande att folk faktiskt inser att även småtjejer kan ha kort hår och gå klädda i grönt och turkost (att de råkar ha fel just nu då är lite otur) men sonen förstår ju absolut inte att de pratar med honom så det blir lite konstigt. Hans ettåriga lillasyster misstas ofta för en kille men hon bryr sig ju inte så där rättar jag aldrig.
Svar på tråden pojke eller flicka? Bild