• AlinaLo

    Äggledarspolning Göteborg??

    Jeeen skrev 2013-03-20 10:14:08 följande:
    Hej!

    Jag och min fru försöker skaffa barn genom insemination i Danmark. Vi vet inte än hur sista försöket gick men om det inte går vägen vill vi göra en äggledarspolning.
     
    Vi har sökt på nätet och ringt  runt och frågat vilka som gör detta men det verkar svårt och dyrt att hitta någon. Läste i en annan tråd att det kostat dem 300kr hos Capio i Lund men när jag ringt till gyn säger de att de inte hjälper till med detta utan då måste vi vända oss till en IVF klinik eller ställa sig i kö till Sahlgrenska för försök i Sverige. Hittade kvinnokliniken på Calanderska men hos dem kostar det 5000kr

    Man vill ju gärna spara pengarna till ett nytt försök och inte behöva lägga ut de på spolning.

    Är det någon som gjort en spolning innan insemination i danmark?  
    Vilken klinik var ni på? Vad för bemötande fick ni? Och hur mycket kostade det?

    Tacksam för svar! 
    Oj vad dyrt med 5000 kr! Jag gjorde min äggledarspolning hos en privat gynekolog och det kostade som ett vanligt besök. Några hundra alltså. Tyvärr i Stockholm, men det måste ju finnas privata gynekologer i Göteborg också? :)
Svar på tråden Äggledarspolning Göteborg??