• Forumvärd

    Detta gör mig glad! Tävla och vinn en barnvagn från Crescent


    Vad är det som gör dig så där otroligt glad?Solig
    Så glad så det spritter i själen och ansiktet spricker upp i ett leende?

    För mig kan det vara en god kopp kaffe på morgonen.
    Ett barns glada leende, en frusen tussilago som kämpar sig upp genom snön eller när familjen är samlad.

    Vad gör just dig så där lycklig?
    Det kan vara precis vad som helst! Enda kriteriet är att det gör dig lycklig.
    Ta ett foto och ladda upp bilden här i tråden. Skriv kort varför just detta gör dig lycklig.
    Du får ladda upp hur många bilder du vill men du måste äga rätten att publicera bilden.

    Då är du med och tävlar om en valfri barnvagn från Crescent!
    (värde upp till 8790 kronor)
    Läs mer om vinsten här

    Du kan ladda upp bilder här i tråden t.om midnatt 10/4.
    En jury från Familjeliv.se kommer därefter plocka ut fem bidrag och ni får rösta fram vinnaren.
    Omröstningstråden läggs upp den 11/4.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Detta gör mig glad! Tävla och vinn en barnvagn från Crescent
  • EllinorE

    Det som gör mig lyckligast i hela vida världen är att efter jag och mannen hade haft det så otroligt jobbigt länge med cancer i familjen,
    flytt,
    krångel med viktiga papper,
    ångest och depression som behandlades m.m.
    så är det den första vårdagen 2013, vi åker i bilen och mannen tittar upp mot vårt hus uppe på berget och säger:

    -Älskling, nu är jag äntligen lycklig igen!

    Hans drömmande leende får mig att gråta av sådan otrolig lättnad och jag svarar:

    -Jag också mitt hjärta!
     
    Det är då han säger:

    -Nu får det gärna komma en bebis så snart som möjligt!

    I två så, för andra, enkla meningar, rymdes all lycka för mig!

    I värmen som spred sig i våra kroppar fanns allt hopp!

    Det va som om någon kolsyrade hela mitt blodomlopp, det pirrade i hela kroppen på ett sådant behagligt vis!

    Ni måste förstå, vår kärlek är annars av den stabila sorten! Den som alltid står i enad front mot världen!

    Så när allt bara faller så, när man släpper och låter sig känna så som jag gjorde då, så blir det så överväldigande!

    Vår kärlek är som den näringsrikaste jord och det är menat att små människor skall spira ur oss och omkring oss!

    Jag behöver min man för att fortsätta andas! 
     
    Han, och vårt liv, är det som gör mig lyckligast! Han kommer bli den finaste pappan i hela världen (enligt mig)



     
  • Thotis90

    Jag är barnpassare på Friskis&Svettis och jag blir så glad i närheten av barn, särskilt när de har roligt. På dagens pass sade bröderna som var där att de hade roligt och att de hoppas att de får komma och leka med mig fler gånger. Det gjorde min dag ♥ Det är så roligt när man gör en positiv inverkan på barn.


    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Lufsan

    När min dotter ler kan jag inte låta bli att också le. Det spelar ingen roll om jag gråter eller är arg, när hon ler värms hela jag upp och jag glömmer vad det var som gjorde mig upprörd. 
    Min lilla skatt hjälper mig varje dag med sitt underbara leende. Jag har förlorat kontakten med min mamma och sörjer detta enormt. Jag kämpar också med ångest vilket har gjort att jag i perioder inte klarat av att lämna lägenheten. Men så fort jag känner sorg eller ångesten som kryper sig på så ler hon mot mig och allt känns underbart.

    Allt jag kämpar med blir genomskinligt när hon tittar på mig. Det som är viktigt är här och nu, med henne, föralltid. 



     

     


    En dag i sänder.
  • cloudberry79


    Den ljuvliga vårvintersolen och de här små busungarna gör mig glad! Tyvärr har vi en defekt vagn som vi inte får reklamera, så en ny vagn vore verkligen guld för oss! Vi är ute flera timmar om dagen nu när det är så ljust och fint, allt för att dra nytta av att solen återvänt till Lappland ♥
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Melajkii

    Detta gör mig glad:
    1. Hur trött man än är på nätterna så blir man varje gång glad och pigg igen när jag ser min son LE :)
    2. Hur helt plötsligt en okänd människa kommer in i mitt liv och blir min bästa vän
    3. När Liam blir glad när han ser sin pappa komma hem från jobbet
    4. Trots en jobbig förlossning så ser man tillbaka och tycker att det va värt varenda smärta
    5. att bara helt enkelt bli pigg och glad av att bara ta en enkel promenad med barnvagnen
    6. När man ser sin son skratta för första gången
    7. att hålla han i famnen och känna igen hans  underbara bebisdoft
    8. att vara älskad av en liten skrutt <3
    9. att ens liv helt plötsligt blir mycket roligare när man får ett barn
    10. att vara mammaledig är världens roligaste jobb
    11. när man ser sin son prata och försöka kommunicera
    12. att sjunga för Liam 
    13. att sova bredvid Liam och höra hans mysiga små andetag <3
    14. att få glädjetårar första gången man ser sitt barn skratta högt åt något roligt :) :)
    15. att äntligen ha en liten egen familj! 

    .......Listan kan göras mycket lång men tänk vad små små bebisar och saker kan göra en så glad. Det är det....Livet handlar om....enkel kärlek Hjärta

    mamma älskar dig för alltid!



     
  • ump


    Jag kan bli så otroligt lycklig av små saker i livet. Till exempel kan jag och barnen sitta länge och titta på när en myrstack vaknar till liv om våren. De små krypen som kämpar och sliter för att bygga upp sin stack efter vintern. Det är så otroligt fascinerander hur allt liv funkar i vår fantastiska natur.
  • Stinad82

    Vår fantastiska tjej Idun gör mig lycklig varje dag! Här är hon i full färd med att hjälpa till med bullbak i köket. Att baka med en tvååring är både roligt, spännande och lite påfrestande Glad Men bullar rullade av en liten barnhand har väl aldrig smakat så gott!


  • missey

    Det som gör mig lycklig är den lille/lilla som växer i min mage. Inte alls planerad men oj så älskad redan!
    Första barnet och det som gör mig ännu mer lycklig är att veta att jag delar denna otroliga lyckan med mannen jag älskar mest av allt!
    Bilden är från vecka 10 och jag längtar som en tok!



     
Svar på tråden Detta gör mig glad! Tävla och vinn en barnvagn från Crescent