• Hejhejson9

    Vart tycker ni det gör ondast att tatuera sig?

    Har funderat på att tatuera mig och undrar vart det gör ondast. Skriv gärna vart ni har tatuerat er, vad ni tatuerade, hur stor, pris och smärta :)

  • Svar på tråden Vart tycker ni det gör ondast att tatuera sig?
  • Bertram
    Kelevra skrev 2017-11-21 10:21:52 följande:
    Testa hålfoten, handflatan, läpparna, insidan låren, knogarna, knäskålarna o.s.v

    Är du helt fri från svett efter det bör du söka läkare.

    Tatuerat mig typ överallt och nej det gör inte ont, känns väl lite mer när tatueraren gräver ner sig på fjärde lagret med färg och highlights. Men ont, snälla. jag har tryckt ut 4 kg människa genom muffen, DET gör ont.


    Varför ska jag söka läkare?

  • magicmint

    Har en tatuering som är från axeln och cirka en decimeter ner på armen. Axeln gjorde helt klart ondast... Fick tårar och ryggade undan, men det gick ;) 

  • Mrshedgehog

    Tycker inte alls det gör ont att tatuera armen, dock handleden, långt ner precis innan handen, där gjorde det ont. Underarmen kändes ej och inte insidan av överarmen. Att tatuera sig är smärta som man klarar av. Dock tror jag att det gör endast där man känner skelettet, typ bröstet, revben, fingrar osv. Mjukdelar känns knappt :) / 22 årig tjej. (Tatuerade mig första gången när jag var 15).

  • Starka

    Har stor på ryggen, va helt ok men efter 7,5 timme började de bli jobbigt. Stor på överarmen inga större problem. Underarmarna, handryggen och andra överarmen kändes typ ingenting. Den absolut värsta var ankeln, över hälsenan och ankelknutan var jag helt ärligt inte så tuff. Lite konstigt för andra ankeln va inga problem. Ååå va jag blev sugen nu

  • stor grön drake
    Bertram skrev 2017-11-26 09:43:28 följande:

    Tatuerat mig typ överallt och nej det gör inte ont, känns väl lite mer när tatueraren gräver ner sig på fjärde lagret med färg och highlights. Men ont, snälla. jag har tryckt ut 4 kg människa genom muffen, DET gör ont.

    Varför ska jag söka läkare?


    Jag föder hellre barn igen än tatuerar kotan över svanskotan igen, och då har jag fött 2 barn. Satt i 4 timmar och var övertygad om att jag inte skulle klara hela, det var en kamp att andas så ont gjorde det. Vid 2 tillfällen fick jag black-out av smärtan. Jag har problem med den kotan och placeringen var medveten, dock hade jag innan det aldrig upplevt någon tatuering som smärtsam. Skallbenet kändes som att bli luggad i en handfull hår,dvs sved lite men that's it. Revbenen har jag upplevt helt obehagsfritt, till och med skönt iom att vibrationerna i bröstkorgen ger djupmassage

    Jag tycker att du har otrevlig attityd, jag har väldigt hög smärttröskel (konstaterat av läkare flera gånger) men klarar tex knappt piercing av öronen. Sista jag gjorde (tragus) svimmade jag. Det gör mig inte sämre än dem som skakar på sig och knappt kände något.
  • Jacqueline

    Enda stället som var jobbigt var ovansidan av foten, har tappat räkningen på mina tatueringar men har bland annat ryggtavla, chestpiece, handleder, insida av överarm, höfter, ovansida av lår, underarm, vader, nacke.

  • Bertram
    stor grön drake skrev 2018-03-08 04:35:32 följande:
    Jag föder hellre barn igen än tatuerar kotan över svanskotan igen, och då har jag fött 2 barn. Satt i 4 timmar och var övertygad om att jag inte skulle klara hela, det var en kamp att andas så ont gjorde det. Vid 2 tillfällen fick jag black-out av smärtan. Jag har problem med den kotan och placeringen var medveten, dock hade jag innan det aldrig upplevt någon tatuering som smärtsam. Skallbenet kändes som att bli luggad i en handfull hår,dvs sved lite men that's it. Revbenen har jag upplevt helt obehagsfritt, till och med skönt iom att vibrationerna i bröstkorgen ger djupmassage

    Jag tycker att du har otrevlig attityd, jag har väldigt hög smärttröskel (konstaterat av läkare flera gånger) men klarar tex knappt piercing av öronen. Sista jag gjorde (tragus) svimmade jag. Det gör mig inte sämre än dem som skakar på sig och knappt kände något.

    Vad vet du om min attityd? När jag tatuerade kotan över  några kotor på ryggen höll jag på att somna för att det var så skönt. Enligt läkare har jag extremt låg smörttröskel (går på smärtklinik för att utreda vissa saker just nu) Dock att bli tatuerad är inget som gör ont.


    Jag har också fött två barn. Inget jag känner för att göra om :P

  • stor grön drake
    Bertram skrev 2018-03-08 08:57:09 följande:

    Vad vet du om min attityd? När jag tatuerade kotan över  några kotor på ryggen höll jag på att somna för att det var så skönt. Enligt läkare har jag extremt låg smörttröskel (går på smärtklinik för att utreda vissa saker just nu) Dock att bli tatuerad är inget som gör ont.

    Jag har också fött två barn. Inget jag känner för att göra om :P


    Att bli tatuerad är inget som gör ont för dig, nej. Så varför ifrågasätta dem som det gör ont för? Alla människor är olika, så enkelt är det.
  • Bertram
    stor grön drake skrev 2018-03-08 13:18:45 följande:
    Att bli tatuerad är inget som gör ont för dig, nej. Så varför ifrågasätta dem som det gör ont för? Alla människor är olika, så enkelt är det.
    För att det känns lite hajpat, typ som folk som skriker när de ser en råtta eller så, tagga ner och bit ihop liksom. Lite smärta har ingen dött av :)
  • Ooops
    Bertram skrev 2018-03-08 17:17:53 följande:

    För att det känns lite hajpat, typ som folk som skriker när de ser en råtta eller så, tagga ner och bit ihop liksom. Lite smärta har ingen dött av :)


    Svårt att tänka dig in i andras situation va?! Bara för att det inte gör ont på dig så betyder det inte att det kan göra ont på nån annan! Vi tycker och känner alla olika.
  • stor grön drake
    Bertram skrev 2018-03-08 17:17:53 följande:

    För att det känns lite hajpat, typ som folk som skriker när de ser en råtta eller så, tagga ner och bit ihop liksom. Lite smärta har ingen dött av :)


    Jag sa inte ett knyst när jag blev tatuerad över min kota, det gjorde för ont, att andas krävde vilja. Jag är glad att du sluppit uppleva den sortens smärta. Jag sa då att jag tvivlade på att det skulle göra mer ont att föda barn, jag fick rätt. Och då är min ena född med armen längs huvudet (hint: det kändes som att mitt bäcken skulle gå i 2 bitar när jag skulle pausa i en värk).

    Varför vara nedlåtande mot andra människors smärta?

    Det är ju som att jag skulle säga att alla som tar mer än 5 timmar på sig att föda barn är lata, för att mina förlossningar var snabba.
  • Kelevra
    magicmint skrev 2018-03-07 23:58:23 följande:

    Har en tatuering som är från axeln och cirka en decimeter ner på armen. Axeln gjorde helt klart ondast... Fick tårar och ryggade undan, men det gick ;) 


    Jösses... de lär ha kännts hm, hur stavar man det? känts`... ah.... strunt i de.
Svar på tråden Vart tycker ni det gör ondast att tatuera sig?