Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

    BF januari 2014

    Det är nästan så jag skulle vilja må lite illa också, det känns som att jag bara tänker på mat hela tiden. Men denna vecka har jag inte haft något direkt sötsug, så det är ju bra...

    Aadomeniqe, jag är inte heller helt inne i gänget här men jag är inte alls aktiv här som de andra. Om du undrar på något kan du bara citera mina inlägg så svarar jag, jag blir lite blind när jag väl kommer in och kollar här   

  • SaraKarla

    Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill?

    Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände?

    Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar. 

    Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt. 

    Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          

  • SaraKarla

    Just det där med att bli yr när man reser sig snabbt osv, har jag haft jättelänge, långt innan jag blev gravid (lågt blodtryck) men detta var något annat. Jag var dessutom extremt törstig igårkväll. Jag är van att vara yr dygnet runt, men nu var det extremt, jag fick verkligen svårt att andas, skakade rejält, tyckte jag såg sämre osv. Jag gjorde en glukosbelastning med barn nr 1 som var bra, pga att jag var EXTREMT törstig, men då var jag inte yr på detta sätt.

    Om det är lågt blodsocker, är det farligt för bebisen? Och vad kan man göra åt detta? Har fortfarande ont i huvudet efter detta "anfall"  

  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-05-22 12:03:05 följande:
    Sarakarla: sådär får jag lätt just när jag står i duschen då jag varit gravid. Mest med sonen då va det så illa att jag fick sitta på en pall i duschen för att inte tuppa av. Inte duscha på tom mage och inte duscha för länge är mina tips.

    Det är väldigt läskigt när det blir så. Förstår att du blev rädd.

    Okej Jag åt metformin innan jag blev gravid (mot pco) och det är en diabetesmedicin, så jag tänkte ändå höra med barnmorskan sen om mitt blodsocker kan vara påverkat.

    Ja, det var väldigt läskigt   
  • SaraKarla
    LillFrö skrev 2013-05-22 12:53:58 följande:

    Bebisen får säkert den näring den behöver, men du behövde förmodligen lite påfyllning efter en lång natt utan mat och vätska! Vid riktiga blodtrycksfall kan man uppleva symptom som dina... Hoppas att huvudvärken snart ger sig.

    Ja, du har nog rätt. Det är nog ingen fara Är inte så orolig egentligen, det var mest obehagligt och jobbigt. Man har ju inte fått något vettigt gjort idag pga det. Men jag får se till att äta direkt jag vaknar på morgonen. Är lite van att "fasta" vissa timmar per dygn då jag gjorde det innan jag blev gravid, men det passar sig visst inte nu. 

     
  • SaraKarla
    Syskonförsök skrev 2013-05-22 13:20:43 följande:

    Om jag startar de olika trådarna, har du lust att isf lägga till dem i trådstarten så att alla kan hitta dit? För isf kommer jag starta 3 undertrådar.. En "BF-Lista" en "Magbildstråd" och en "Övrig bildtråd".

    Hur låter det för er andra?
    Men isf så måste de läggas till i trådstarten för annars blir det omöjligt att hålla koll..   
    Självklart ordnar jag det
  • SaraKarla
    LillFrö skrev 2013-05-22 13:50:58 följande:

    Ja det är klart man blir orolig! ...och jag försökte bara lunga :) Nej, någon fasta finns det nog inte utrymme för under en graviditet! Varför fastade du?
    Jag har gått ner en hel del i vikt det senaste året, lite för mycket kanske på slutet, men just nu är min vikt bra. Efter jag fick barn nr 1 gick jag upp lite i vikt, men hade väl som mest bmi 25. Inte så illa, men jag gick upp mer för varje år som gick så jag tog tag i det förra året. Jag försökte att äta mindre, och då kunde jag "fasta" vissa delar av dygnen, och ja, det fungerade ju. Själva beteendet sitter kvar lite, jag har liksom blivit van att inte äta så fort jag är lite hungrig (vilket egentligen är bra), men jag måste nog inse att frukosten är något som jag inte bör hoppa

    Nu är jag snarare väldigt rädd för att gå upp för mycket i vikt, även om jag äter rätt "bra" 
  • SaraKarla

    Jag är väl yngre än de flesta här (24år) och jag gillar "vanliga" namn. Vet inte vad det säger om mig? Eller om det beror på min ålder. Även "äldre" namn tycker jag är fint som Selma, Greta mm. Jag tror smaken är som baken, delad

    Killnamn tycker jag dock är svårt....

    Jag pratade förresten med barnmorskan förut, ang min yrselattack imorse. Hon sa att det mest troligt var mitt blodsocker som var för lågt, eftersom jag åt sista måltiden ganska tidigt igår och när jag då gick upp imorse (ganska sent) och hoppade in i duschen utan att äta frukost så fick jag lågt blodsocker. Hon var noga med att påpeka att jag måste äta regelbundet och att man som gravid är extra känslig. Jag som har som inställning att inte äta för sent på kvällen (tänker ju på vikten hela tiden) men jag måste äta lite fil och banan vid nio, tyckte hon.

    Då vet ni vet ni det tjejer - ÄT !!         

  • SaraKarla
    Me2 skrev 2013-05-23 11:09:18 följande:
    Har nu varit hos gyn. Hon hade väldigt svårt att se något och tyckte att det var lite för tidigt, tagit en massa prover bla hcg, ska lämna ett till på måndag och har det inte stigit då så är det något som är fel
    Hon kunde däremot inte förklara varför jag har ont för allt såg bra ut. Hon ville göra ett nytt VUL i nästa vecka om proverna var ok.
    Blev inte direkt lugnare av att hon sa typ 10ggr, men om du börjar blöda så måste du åka in snabbt

    Ingen annan som känner av starkt molande värk?
    Värre än mensvärk, men inte som spruckna cystor. 

    VIlken vecka är du i och vad kunde hon se på vul?

    Jag har väldigt svaga symtom jämfört med många andra, men just mensvärk har jag haft en del av, men inte nu längre. Är i vecka 8 nu.    
  • SaraKarla
    Oh baby skrev 2013-05-23 11:57:29 följande:

    När du säger i början av vecka 7. Menar du då 6+ något eller 7+ något? Jag ska göra Vul imorgon och är nyfiken på vd jag kan hoppas se :) Tror att jag är i vecka 6+2 ungefär.

    Jag gjorde vul i vecka 6+2, tror jag, och då såg vi hjärtat ticka
Svar på tråden BF januari 2014