• Rottiss

    Strålande graviditet? NEJ. Jag har blivit jätteful!?

    Är gravid med mitt första barn, och något som jag lagt märke till är att jag fan heller inte är någon vacker syn som gravid. Jag har blivit extremt ful. Har en stor finne rakt i ansiktet, som jag förvisso rivit sönder men ändå. Har prickar över hela ansiktet, min mage har blivit luddig och hårig som en apa.

    Mina gravida vänner strålar och ser vackra ut, och jag ser ut som ett troll. Vad hände haha!? Nån mer som har blivit ful under graviditeten?  

  • Svar på tråden Strålande graviditet? NEJ. Jag har blivit jätteful!?
  • Suzén

    När jag väntade pojken så strålade jag, kände mig vacker, håret, hyn lyste.
    Nu när jag väntar en flicka, finnig, risigt hår. Har aldrig känt mig så ful och fet! Trots att jag inte gått upp så mkt. Känner mig grå!! Bläääh kvittar hur mkt jag sminkar mig... 10v kvar!!! Bläää

    De brukar såga att flickor stjäler mammas skönhet.

  • auapower

    Oj vad jag känner igen mig! Hyn har aldrig varit så oren och smutsig av porer och finnar som den är nu! Känner mig inte alls "strålande" och vacker som alla säger att man ska göra under graviditeten!
    Min mage är helt luden och en liten hormonrand har börjat synas nedanför naveln, (är nu i v.37+6) och har blivit helt vattenfylld i ben, fötter, händer och ansiktet! Till och med min barnmorska sa åt mig att "nu ser du lite svullen ut i ansiktet.." vid förra besöket (v.35+3.) och då blir man ju lagom lycklig!

    Håret har blivit mer tovigt och jag får inte ut tovorna med borste eller kam längre, inte ens med balsamspray! Fett blir det efter en halv dag utan dusch... ja suck säger jag bara Tungan ute

    Men som Suzén skriver så brukar man säga att flickor stjäl mammas skönhet, men det är väl myt som allt annat Flört vet du om det är flicka eller pojke du väntar?

  • Ruggugglan

    Haha, kunde varit jag som skrivit den här tråden!

    När jag väntade mina andra barn så kände jag mig fin och vacker. Den här gången känner jag mig som ett troll. Jag vill knappt fota magen för jag blir bara ledsen när jag ser hur stor jag är. Hyn är katastrofal och håret ska jag inte tala om Magen är luden och jag känner mig mer eller mindre som en flodhäst.


  • Siilje

    Jag är också jätte ful. Jag har lagt på mig och har fått enorma lår o rumpa. jag är pluffsig i ansiktet och har fått exem o tom finnar på låren!! Det känns som att Aaaaaalla andra gravida fortfarande har storlek 36 o glänsande hår och små petita kulmagar o går runt i små designade gravidstrechjeans,shoppar,fikar,lägger ut matbilder på Facebook o älskar att vara gravida. Själv har jag blivit 1.90 på bredden typ och har sådan ständig värk att jag är förpassad till att svälla ut i mina mysbyxor i soffan

  • Rottiss

    Haha vad skönt att man inte är ensam om detta då jag väntar förresten en flicka, så den myten stämmer bra in    på mig. Mitt hår är risigt och min sambo säger att jag ser ut som en sol med hår som sticker ut överallt (haha) och så har jag fått en hormonrand upp till naveln, magen ser konstig ut efter jag tagit ut min navelpiercing och så aphåret på det. Sen finnarna i ansiktet, pigmentfläckarna och prickar.. Jag är ännu i vecka 26 så vi kan väl gissa hur detta kommer att sluta  

  • Cmittliv

    Ååh vad jag känner igen mig! Förra året när jag var gravid med min dotter kände jag mig jättevacker och fin, nu väntar vi tvåan och jag har aldrig känt mig så ofräsch som nu! Vet inte könet än, men har en stark känsla att det är en flicka. Känns iaf som att jag aldrig mer kommer se bra ut så länge jag lever! Fy!

  • aprilvinden

    Äntligen en sån här tråd... Vill gråta när jag tänker på hur mitt hår har blivit och hur min hy liksom inte vill vara med något mer. Jag löser hår, får finnar och hormonprickar i pannan och det går inte att återfukta hyn nog mycket för att den ska sluta vara torr.

    Jag känner mig så otroligt ful. Det är helt otroligt. Och så hatar jag alla kläder jag har. Så fort jag är hemma tar jag av mig allt och går runt i mannens kalsonger för det är det enda jag orkar ha på mig.
    Det är så himla o-charmigt. Och bristningar på brösten. Och på insida lår.

    Mannen säger att jag är så vacker och fin, och jag är så tacksam över att han måste ha drabbats av någon sorts "beer-goggles", för jag tycker verkligen inte att jag är varken fin eller vacker... 

  • auapower

    Oj tänk att vi är så många som känner igen sig! Här bakas av okänt kön, så jag vet inte om myten stämmer eller inte för mig..

    Någon mer som drabbats av gravidtäppa i näsan? Sambon berättade igår att jag har börjat snarka som en galning på nätterna, allt eftersom jag är täppt i näsan hela tiden...

    Och halsbrännan... Fy fasen Flört Nej är avundsjuk på alla fina gravida som strålar! 

  • Sockerdockan

    Nästäppa, svar ja! Får också kommentarer om att jag andas så högljutt nu för tiden, a la gammal gubbe som gått i jobbig trappa. Har precis påbörjat v 40 så det drar ihop sig, vilket känna tacksamt då jag se senaste 2 veckorna gått upp 3 kg och samlat på mig vätska som en kamel på ökenpromenad... Inte snyggt och inte skönt :P

  • sisley

    Här är en till fulgravid som väntar en flicka. Har fått finnar och solfläckar. Är smal i kroppen med följd av att magen ser helt gigantisk ut. Hade hellre fått ett jämnt lager över hela kroppen. Snarkar på nätterna enligt uppgift och flåsar vid minsta ansträngning. Jag har förhoppningsvis drygt en vecka kvar av detta elände.

  • Siilje

    Väntar en pojke. Är helt enkelt lika ful som gravid vare sig jag väntar flickor eller pojkar

  • Rottiss

    Hur avis blir jag inte när jag ser min väninna som är smal och fin med en rund kula som sticker ut?? Och perfekt hy, inge illamående och en strålande graviditet.. Hon lyser!! Så kommer träsktrollet (jag)

  • Tururu

    Hahaha, jag fick mig allt några goda skratt. Jag är inte så långt gången och har egentligen inga problem med vare sig hud eller hår men jag känner mig inte vacker och strålande för det. Känner mig som sockerkakssmetfylld klump och inte det minsta vacker eller attraktiv. Gör allt för att försvinna i mängden och inte synas. 6,5 månader till på det här viset och jag vet inte vart jag kommer att sluta.... Demon

  • Rottiss

    Hehe hade två djupa svarta gropar under ögonen och min kille går runt och kallar mig för pandan charmigt!

  • Blomkvast

    Jättegammal tråd men ett gott skratt fick jag! Känner igen mig i mycket! Ser helt förstörd ut och prickig i ansiktet och plufsig .

Svar på tråden Strålande graviditet? NEJ. Jag har blivit jätteful!?