• LittleDarling

Polisens agerande och övervåld i Husby

Jag sitter just nu med morgonkaffet och följer nyheterna om det som har hänt i Husby inatt, helt i chock. Det har tydligen pågått ett upplopp där ett 40-tal ungdomar har satt bilar i brand m.m som en protest mot att polisen har skjutit ihjäl en man där i måndags. Många poliser kom då till Husby och enligt vittnen så har polisen använt sig av övervåld i form av batongslag, rasistiska glåpord och oskyldiga människor har drabbats. Tydligen har hundar släpps lös på barn och kvinnor.

Jag försvarar inte våldet och vandalismen som pågick hos ungdomarna där och förstår att polisen måste ingripa men jag ifrågasätter övervåldet och sättet som polisen har gått till väga. Helt oskyldiga människor blev drabbade av polisens agerande. Kan vi inte förlita oss på polisen igen?

Ett samhällsorgan som polismyndigheten ska inte uppträda med att överskrida sina rättigheter, använda övervåld och använda sig av rasistiska ord oavsett vad som har hänt. De ska uppträda professionellt och riktigt. De är anställda av samhället för att skydda samhället som vi alla är en del av.

– Men man var mer rädd för polisen än för de "vanliga" människorna. De gick omkring i cirklar och berättade för en vart man fick och inte fick gå. Det brann i stora lastbilar, det var kaos, säger Chaima.

– Jag har sett brutalt övervåld från polisens sida, de har skickat hundar mot människor som inte har något med det här att göra, de har på olika sätt och vis stormat och attackerat grupper med människor, säger Ali Muzelef till SR.

www.expressen.se/nyheter/vittne-man-var-mer-radd-for-polisen/

www.aftonbladet.se/nyheter/article16804681.ab

• Svar på tråden Polisens agerande och övervåld i Husby
  • Linsan82

Vem vare? Vem vare som kasta? Säg vem det fakking va!

Sorry, kunde inte låta bli

(om någon mot förmodan missat)

• LittleDarling
    ThisIsMyYear skrev 2013-05-20 21:38:44 följande:
    Alltså.. om de nu flyr från sina länder till Sverige för att det är krig i deras länder, varför då bete sig så här illa och försöka starta egna små krig där de bor? Hemlängtan eller?
    Vilka är "dom"? Varför finns kriminalitet överhuvudtaget i samhället? Frågorna fortsätter..
  • The Riddler
    Linsan82 skrev 2013-05-20 21:41:25 följande:
    Vem vare? Vem vare som kasta? Säg vem det fakking va!

Sorry, kunde inte låta bli

" rel="nofollow" target="_blank">

(om någon mot förmodan missat)
    Jag förstår inte vad ditt syfte är med att ladda upp denna video.
    Everything I tell you is a lie, including this.
  • LittleDarling
    pannanikakan skrev 2013-05-20 21:39:06 följande:
    Hur? Ja du, ser du inte vad du skriver själv så finns det nog inget jag kan göra. 
    Jag har läst igenom alla dina inlägg nu, vill du hänvisa till det inlägget där du fördömer det som hände/händer?

Får? Klart du får, jag undrade bara.  
    Men när har jag hoppat på dig? Du verkar ju tydligen inte veta hur man läser samt tolkar in en text. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska kunna hjälpa dig om du även nu säger dig ha läst alla mina inlägg.. Själv tycker jag att det ska räcka med att läsa själva trådstarten för att förstå vad jag tycker om allt detta.
  • Linsan82
    LittleDarling skrev 2013-05-20 21:39:44 följande:
    Är alla invandrare muslimer? Är alla muslimer dåliga människor? Är Islam en dålig religion? Beror den ökade kriminaliteten endast på invandrare eller påverkar andra faktorer i samhället också? Finns det nyanser av allt eller är allt svart och vitt? Ja frågorna är oändliga...
    Läsförståelse? Jag sa uttryckligen att det gällde kollektivet.

Om Islam är en dålig religion? Svaret är ja.
  • MrsPenn
    Linsan82 skrev 2013-05-20 21:08:33 följande:
    Läste just att "megafonen" tog emot 50.000 i skattepengar förra månaden. Megafonen som alltså är öppna med sina kopplingar till den våldsbejakande vänstern. Bla. så uttalar dom sig regelbundet på "Motkraft.net"

När man ser vart skattepengar tar vägen så vill jag helst säga upp mig och flytta till ett normalt land.
    Ja herregud den där Megafånen också, fattas bara att de tar statsbidrag Samtidigt som man mobiliserar mot polisen på sin sajt. Fy fan.
    Bara att kolla på deras hemsida som slutar med punkt com
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Linsan82
    The Riddler skrev 2013-05-20 21:42:34 följande:
    Jag förstår inte vad ditt syfte är med att ladda upp denna video.
    Ähh, glöm det!  Kom bara och tänka på den då några roat sig med att kasta saker ...
Svar på tråden Polisens agerande och övervåld i Husby