• MrsCecilia

    Vi som nyss plussat med ÄD

    Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

    Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.


  • Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • vivela

    Pili: Aj,aj men kanske ganska bra. Då kan du ju faktiskt inte stressa runt en massa ;)

    Myran: Välkommen hit. Mitt nedtrappningschema ser ut ungefär som ditt (eller gjorde i alla fall innan jag fick blödningen)
    Nu har jag börjat dra ner på progynonet från 3 x 2mg per dag till 2 x 2mg per dag. Progesteronet har jag istället blivit tvungen att öka upp från 2 piller 3 ggr/dag till 3 piller morgon, 2 piller eftermiddag och 3 piller kväll.
    Har inte fått nästa nedtrappningssteg. Skulle ha tagit bort 1 piller progynon till från och med söndag men det är uppskjutet.
    Jag befinner mig på 9+3 idag så vi ligger ju väldigt lika.  

    Mrs Cecilia: Hur går det för dig?    
      

  • TyckOmMig

    myran6801- jag är i v 11+ 2  idag och min nedregleringsplan jag fått från AVA Riga har sett ut så här:
    Progynon 27/5 tom 5/6 2mg morgon & kväll
    6/5 tom 15/6 2 mg morgon
    16/6 sluta
    Progesteron 6/5 tom 19/6 2 vaggitorier morgon & kväll
    20/6 tom 4/7 1 vaggitorie morgon
    5/7 slut 

    Jag är väldigt trött fortfarande smågäspar mig igenom dagarna och de sista två dagarna har jag haft ont i huvudet fått käka panodil tom inatt!

    Längtar tills KUB nästa fredag.

  • MrsCecilia

    Välkommen myran :) jag har inte börjat nedtrappning ännu, tror det är några veckor kvar. Vivela; vecka 6+6 nu, i veckan är det förhoppningsvis vul :) har haft medcinproblem så det slutade med att jag fick lov att beställa från Riga :(dyrt!


  • myran6801

    Tack för välkomnandet!

    TyckOmMig, jag har oxå ont i huvudet. Idag har jag tagit Alvedon och fått ligga och vila nu på eftermiddagen. Känns som migränhuvudvärk. Undrar om det kan ha med att medicineringen eller om det är graviditeten. Vi är ju ganska lika i tiden. Jag ska på kub om två veckor.

  • pili

    Hej! Börjar undra lite om klantighet är ett symptom. Nu har jag både vrickat foten och skurit mig i fingret inom loppet av några timmar. Jag trodde inte att man fick snömos i huvudet så här tidigt...

  • Jenkis
    pili skrev 2013-06-07 17:54:18 följande:
    Hej! Börjar undra lite om klantighet är ett symptom. Nu har jag både vrickat foten och skurit mig i fingret inom loppet av några timmar. Jag trodde inte att man fick snömos i huvudet så här tidigt...

    Jodå, men det går över när man plockat bort sin extramedicinering. Tycker jag är mindre grötig i huvudet på endast mina egna hormoner.
  • pili

    Aha Jenkins, det är de konstgjorda hormonerna som gör att man blir virrig. Då ska det bli skönt att trappa ner småningom även av den anledningen. Hoppas att allt är bra med er alla idag och att läget är stabilt för dig Vivela.

  • MrsCecilia

    blödningar igen:( bruna denna gång Man blir ju för fasiken tokig! Gjorde dessutom misstaget att googla bruna blödningar v 8 och får bara fram skräckhistorier om hur bebisen dött i magen nån vecka tidigare. :(


  • pili

    Jobbigt MrsCecilia med bruna flytningar. Vila dig och avvakta läget. Jag tror inte det är någon fara. Kan vara rester från din förra blödning eller proggisarna som river med sig lite. Jag hade brunanflytningar i tre dagar i vecka 4 och plussade därefter. Styrkekram till dig och lycka till på MVC i morgon. Hoppas att så mycket som möjligt klarnar vid inskrivningen.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD