Inlägg från: Anonym (anof?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anof?)

    Ska man koka eller steka ägget för att göra äggvita till marängen?

    Aileen Allannah skrev 2013-06-12 23:35:45 följande:
    Det behövs inte värme, äggvitan blir vit på grund av luften du vispar in. Har du handvisp får du vispa jävligt länge bara. Fast jag tror att du helt enkelt ska gå ut och köpa maränger.

    Och nej, du är inte anof.
    Snälla berätta vem denna anof är. Smått legendarisk har jag förstått? Har hen försvunnit?
  • Anonym (anof?)
    SnurriggirrunS skrev 2013-06-13 01:16:39 följande:
    Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m53951057-63.h...


     


    Jag har blivit åldersdiskriminerad.

    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m48693419-23.h...


     


    Vad ska man göra med äggvitor?

    www.familjeliv.se/Forum-22-72/m47154741.html


     


    Någon med erfarenheter av Svan?

    www.familjeliv.se/Forum-23-82/m31791592-16.ht...


     


    kan man ha häst i en lägenhet

    www.familjeliv.se/Forum-27-154/m70010804-3.ht...


     


    Skrattande


    Tackar och bugar!!
  • Anonym (anof?)
    Toppen9 skrev 2013-06-13 11:46:57 följande:
    Nån som kan länka till bly/vatten-tråden?
    Ja, någon??
  • Anonym (anof?)
    Ascendere skrev 2013-06-13 11:41:07 följande:
    Öppna inte den här på jobbet om du är på skratthumör och delar rum med kollegor...
    Jag fick lov att gå ut på toa och rulla runt på golvet en stund...

    :D
     
    Nidhöggs inlägg (#14) var underbart.... och TS reaktion på den
  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:15:02 följande:
    Seriöst så önskar jag att jag hade lika nära till skrattet som flera av er i tråden. Jag är för blasé numera, avfärdar fejk snabbt och ställer högre krav, det krävs en ståuppkomiker i världsklass för att få mig att rulla runt på golvet av skratt.
    Ja, visst är livet lättare när man är så svagbegåvad och lättroad (som jag är), man ställer liksom lägre krav då.

    Jag har dock aldrig fått uppleva det här med att just rulla runt på golvet av skratt, inte ens när jag såg Eddie Izzard häromsistens. Det gör mig lite ledsen. Han kanske inte höll tillräcklig världsklass dock.

    Räkor med ansikten-tråden var knappast fejk. Nidhöggs inlägg utgjorde ett tacksamt humorinslag i vardagen, oväntat då FL-trådar sällan bidrar med humor på det sättet. Humor is based on the element of surprise...
  • Anonym (anof?)
    taquine skrev 2013-06-13 12:37:12 följande:
    Samma här! Känner mig som värsta tråkmånsen som inte ens ids dra på mun för jag tycker det är skittråkigt. och inte roligt någonstans.
    Varför känner du dig som en tråkmåns när du inte skrattar åt något du tycker är "skittråkigt. och inte roligt någonstans"? Lite motsägelsefullt. Jag skrattar inte heller åt saker jag tycker är tråkiga, och jag känner mig varken tråkig eller rolig för det...
  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:51:47 följande:
    Eddie är EN utav de komiker i världsklass som jag sett i år, och han är helt underbar, med en smart, ljuvlig och besk och salt humor på samma gång.

     För mig är han mästerlig.
    Agree och agree på det fetade.
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:51:47 följande:
    Sett alla hans ståupp-filmer med.
    Jag också.
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:51:47 följande:
    Jag beklagar att du inte förmår uppfatta hans djup som ståuppare.
    Come again? Läs om, läs rätt.

  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:55:32 följande:
    För mig är tråkmåns-känslan överhängande när man läser alla andra som skakar och frustar och rullar av skratt åt denna TS.
    Nu skrev ju Taquine att hon kände sig som en tråkmåns eftersom hon inte skrattade åt något som hon tyckte var tråkigt. Lite onödigt att känna så kan jag tycka.

    Att tycka att andra är tråkmånsar för att de skakar och frustar och rullar av skratt åt denna TS är en helt annan sak. (Det kan jag hålla med om faktiskt. Denna trådstart känns misstänkt fejk och - därför - inte särskilt rolig.)

    Den jag såg som uttryckte att hon rullade av skratt var Ascendere, åt den gamla tråden som handlade om räkor med ansikten. Inslag i den tråden fick mig att dra på smilbanden, i synnerhet eftersom den trådens TS var fullt allvarlig.
  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:59:13 följande:
    Oj, förlåt, jag feltolkade dig. Tog det liksom lite personligt, som att du var anti. Tolkade det som passivt aggressivt. Förlåt. (För det är så att jag skrivit lite här o var att jag gillar honom.)
    Ingen fara

    Jag älskar Eddie (har nog framgått nu) och har så gjort sedan Dressed to Kill när jag upptäckte honom ("le singe est sur la branche")!

    ...och lite passivt aggressiv var jag i mitt första inlägg. Menade mest att jag inte de facto hade rullat runt av skratt någonsin, inte ens av Eddie Izzard som jag håller så högt :-P
  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 13:20:26 följande:
    Damn, jag kan inte quota honom bara sådär. En av de mer minnesvärda äldre skämten är ju "Hoover boot", IAF för mig. Och hans historiska referenser är oftast störtsköna.
    Håller med, och hans dialoger med sig själv mellan olika personligheter... Och intelligensen i hans observationer... Jag blir alltid lite kär när jag ser en riktigt duktig ståuppare. Får nog kolla någon av hans filmer ikväll
  • Anonym (anof?)
    Ascendere skrev 2013-06-13 14:48:16 följande:
    Varför är den mindre rolig för att den är fejk?
    Eller omvänt, varför hade den blivit roligare om den varit äkta? 

    Jag vet inte om tråden är fejk, men man kan ju lätt misstänka det, men i så fall är ju TS något av ett humorgeni.

    "Räkor med ansikten" Skrattande 
    Ja jävlar
     

    (Jo jag är nog ganska lättroad... Tungan ute
    Du har såklart rätt i att en tråd inte blir mindre rolig om den är fejk, om den är riktigt trovärdig! Och ja, i så fall är ju TS ett humorgeni. Problemet med fejktrådar är att de oftast uppenbarar sig som just fejk efter några poster, och då brukar man (i alla fall jag) ha haft det på känn från första början. De avslöjar sig oftast genom att överdriva på något sätt, och då känns TS som långt ifrån ett humorgeni. Det krävs så mycket fingertoppskänsla för att inte avslöja sig i detaljerna. Hmmmm, kanske ska prova någon gång för att se om jag har vad som krävs?

    Inlägg #14 i räkor med ansikten var enligt mig en (avsiktlig) höjdare (som jag tjatat om tidigare Tungan ute), och Kattis i bly/vatten-tråden bjöd ju oavsiktligen på en del skratt Glad
  • Anonym (anof?)
    Ascendere skrev 2013-06-13 14:48:16 följande:
    Varför är den mindre rolig för att den är fejk?
    Eller omvänt, varför hade den blivit roligare om den varit äkta? 

    Jag vet inte om tråden är fejk, men man kan ju lätt misstänka det, men i så fall är ju TS något av ett humorgeni.

    "Räkor med ansikten" Skrattande 
    Ja jävlar
     

    (Jo jag är nog ganska lättroad... Tungan ute
    ....och ja, jag får väl förvånat erkänna mig lättroad också! (Äsch, livet blir roligare så. Flört) Självklart inte på samma nivå som när man ser en duktig ståuppkomiker leverera skratt på skratt och man skrattar så man får ont i magen, men när vardagen bjuder på oväntade skratt tackar jag och tar emot!
Svar på tråden Ska man koka eller steka ägget för att göra äggvita till marängen?