• Agapi

    Nu har jag fått snitt beviljat, vill höra erfarenheter

    Jag kanner mig fortfarande, sa har tre manader efter, "hog" pa min forlossning. Tycker hela grejen var en fantastisk upplevelse och vill garna prata om de sa fort jag far chansen ;) Blir langt, men har ar min berattelse.

    Jag hade fatt igenom planerat snitt pga forlossningsradsla (ostra sjukhuset i goteborg). Men de blev ett "akut" snitt anda da vattnet gick spontant en vecka for tidigt.

    Tyckte for varkarna innan jag fick varkstoppande var varst av allt. Lite ont att lagga rygg bedovning men de var ocksa ovanligt svart pa mig da jag ar valdigt svanig och har svart att kuta med ryggen och "oppna upp" mellan kotorna.

    Hade riktigt trevligt pa OP. Min mamma var med hela tiden (da min sambo/pappan inte var i sverige eftersom de var en vecka tidigare an tankt). Jag blodde 250ml totalt under operationen. Kateter sattes efter att beovningen tagit. Dottern skrek innan hela hennes kropp kommit ut och hade apgar 10. Fick upp henne pa brostet direkt och hon fick ligga och snutta medan dom sydde.

    Min mamma och dotter var hos mig HELA tiden, bade medan dom sydde och pa uppvaket.

    Fick sprutor med blodfortunnande de dagar jag var pa BB men behovde inte ta nagot hemma. Vi hade ett rum for oss sjalva och pappan (som kom och bytte av min mamma 11 timmar efter forlossningen) var hos oss hela tiden. Lag till sangs ett dygn. Dagen efter var de lite svart att rora sig men hade aldrig ont. At smartstillande i en vecka och hade inga problem alls. Kande inte av alls nar livmodern drogs ihop.

    Nu tre manader eftre sa ser arret valdigt bra ut. Har ljusnat riktigt mycket och sitter mycket lagt.

    Ar verkligen super super nojd med hela upplevelsen och ar nastan live avundsjuk pa er som skall genom ga det snart! 

Svar på tråden Nu har jag fått snitt beviljat, vill höra erfarenheter