Inlägg från: MotherToBe |Visa alla inlägg
  • MotherToBe

    BF Mars 2014 Sthlm/Norrort

    Jag har precis kissat +! Bf 12 mars 2014.
    Första barnet och skitläskigt!!! 

  • Svar på tråden BF Mars 2014 Sthlm/Norrort
  • MotherToBe

    Jag va hos bm för första gången förra veckan. Det var väldigt mycket och ta in, och hon pratade OTROLIGT fort, men alla värden osv var bra, så det känns ju bra.
    Sen tycker jag att det är lite läskigt att jag mår så bra.. mår knappt illa (ett par timmar i veckan kanske), är inte speciellt trött, har inte ont i brösten osv... Snacka om lyxproblem, att oroa sig över att man mår för bra..;) 

  • MotherToBe

    Jag väntar också mitt första barn, vilket är sjukt läskigt som sagt!! Och såklart sjukt kul!
    Jag tror dock att varken jag eller maken riktigt har fattat vad som håller på att hända  :)

  • MotherToBe
    Silversparv skrev 2013-08-13 13:02:22 följande:

    Det är exakt samma här. Nästan varje gång jag går på toa så tänker jag att mensen nog har kommit. Hahaha.
    Haha ja samma här! Och nätterna är ännu värre... ena morgonen vaknar jag och är säker på att han sparkar (i vecka 9 ;)) och nästa morgon vaknar jag och är helt säker på att jag har blött ner hela sängen.. börjar känna mig smått skitzofren..
  • MotherToBe
    Silversparv skrev 2013-08-13 13:16:14 följande:

    Hahaha då är vi två schizofrena! Eller så har vi alldeles för stort kontrollbehov. Förhoppningsvis är det ju en bebis där inne någonstans, även om man ibland undrar!
    Hahaha ja det kan nog ligga nåt i det.. Och ja, det får man verkligen hoppas!
    När min syster var gravid med sitt tredje och hade gått en dryg vecka över tiden var hon helt övertygad om att det inte alls var en bebis utan att hon bara hade gått upp sjukt mycket i vikt.. :) 
  • MotherToBe
    Silversparv skrev 2013-08-13 13:29:40 följande:

    Har du varit på första möte hos barnmorskan? Jag hoppas att man ska landa lite efter det, men jag lär nog inte fatta något förrän det gör rejält ont och man helt plötsligt har en bebis som skriker!
    Ja, vi var första veckan, men jag vet inte om det landade så mycket ändå... Fast det kan nog bero på min bm. Hon pratade enormt fort, men alla prover och värden och så såg väldigt bra ut, så det är ju bra!
    Jag hoppas att vi fattar lite bättre nästa vecka när vi ska till läkaren, för då skulle vi få lyssna på den lille, vilket ska bli jäkligt coolt! 
  • MotherToBe
    Silversparv skrev 2013-08-13 13:34:16 följande:
    Spännande! Hoppas jag också får göra det när jag ska dit i september. Då skulle jag vara i vecka elva eller tolv. :)
    Härligt!
    Det ska bli riktigt spännande! Men det är ju jättekonstigt... att ha en människa i magen.. det är egentligen helt galet.. 
  • MotherToBe
    Haley skrev 2013-08-15 09:17:28 följande:
    Jag väntar första barnet..  men den lilla är väääldigt efterlängtad. 3 år av ofrivillig barnlöshet :(

    "Skönt" att höra att ni oxå mår bra... jag mår som en prinsessa och funderar varenda sekund om jag verkligen är gravid men vi valde att göra ett tidigt vul för att se om det va något där.. så vi har sett det lilla hjärtat slå =)

    Inskrivningssamtal nästa vecka... någon som vet vad som händer då?
         
    Åh, så härligt att ni äntligen "lyckats" efter att ha väntat så länge!

    På vårt inskrivningssamtal var det mycket frågor om kostvanor, rökning, alkohol osv. Och så tog hon en massa prover, blodtryck, urinprov, blodprov, järnvärde osv. Nästa tid vi har är med läkaren om två veckor, då ska de mer kolla på Monkey och att allt är bra med hen. Om jag fattade rätt... 
  • MotherToBe

    Jag börjar nästan bli lite orolig nu.. i vecka 14 och har inte gått upp nånting alls.. Har inte direkt gått ner heller i och för sig, men ändå..

Svar på tråden BF Mars 2014 Sthlm/Norrort