• Anonym (Tess)

    Jag är 13 och tror jag är gravid hjälp mig!!! Har massa frågor!!!

    Jag är 13 och fyller 14 i september och tillsammans med en jättesnäll kille. Vi har varit tillsammans sen jag fyllde 12 år. Han ville vänta tills jag va mogen för ett förhållande. För vi har känt varandra sen jag va liten. Han är äldre än mig men jättesnäll!! I början när vi va tillsammans så pussades och kramades vi bara. Men nu har vi oxå haft sex. Jag tycker det gjorde ont första gångerna men han var försiktig. Nu är det skönt typ varje gång vi har sex och jag har fått orgasm ibland. Jag fick min mens för typ ett år sedan men nu har jag inte haft mens fast jag skulle ha det i juli 10. Är jag gravid nu? Min kille tror inte jag är gravid och vill fortfarande ha massa sex när vi ses. Jag ska träffa min kulle imorgon och tänkte säga att han måste köpa ett gravidtest för det vågar inte jag ifall mamma eller pappa skulle hitta det eller få reda på att han är min kille. Kan man ta test på kvällen för det är få vi ska ses? Ah nu blev det många frågor hoppas ni kan hjälpa mig för vill inte ha panik och inte prata med min kille för tycker det är pinsamt eftersom han är äldre och vet när jag inte vet hur det är. Snälla vill inte att ni skriver elaka saker om min kille för han är jättesnäll mot mig igentligen!!!

  • Svar på tråden Jag är 13 och tror jag är gravid hjälp mig!!! Har massa frågor!!!
  • Queeroverhere

    Skärp er nu och sluta prata ovett om TS kille. Nej, han är inte pedofil, och ja, det finns en möjlighet att han är hebefil, men det är det inte värsta som finns. TS säger att hon säger sig trygg med honom och det är det viktigaste.

    TS: Jag tycker att du skall tala med din kille, säg att du är rädd och att du vill ha hans hjälp att köpa ett gravtest. Du kan också ringa UM (ungdomsmottagningen), de kommer inte att kontakta dina föräldrar om det inte är något jättefarligt som hänt, det är det garanterat inte. Nämn inte bara åldern på din kille, då det är brottsligt att ha sex med minderåriga. Jag har varit i din sits, du får jättegärna PMa mig om du vill prata mer. Lyssna inte på de urlackade socmorsorna i den här tråden, de är troligtvis bara avundsjuka över att du har funnit kärleken så tidigt.

    Lycka till! :)

  • Ninaa84
    Anonym (Tess) skrev 2013-07-23 21:11:58 följande:
    Min kille är 26 men han är jättesnäll även fast han är äldre än mig!!! Så säg inget elakt om honom för jag älskar honom och han älskar mig!!! Och vi har känt varandra hela livet för vi har bott grannar!! Jag brukar ha mens regelbundet men haft iblan kortare ibland längre men det ca mest i början när jag gick mensen
    Ja, har du otur så blir han anmäld för våldtäkt. För det är det de är enligt lagen. 
  • vsmamma

     Ni kan ju inte gifta er nu men  om ni verkligen älskar varandra så kommer er kärlek hålla aven om några år. även om du älskar honom och han dig så riskerar han att bli dømd før våldtäkt och få hela sitt liv förstört. Men när du är øver 15 år så är det inte straffbart att ha sex


    Anonym (Tess) skrev 2013-07-23 21:25:21 följande:

    Fast inte om vi gifter oss väll???
  • general3n
    Queeroverhere skrev 2013-07-23 21:31:43 följande:
    Skärp er nu och sluta prata ovett om TS kille. Nej, han är inte pedofil, och ja, det finns en möjlighet att han är hebefil, men det är det inte värsta som finns. TS säger att hon säger sig trygg med honom och det är det viktigaste.

    TS: Jag tycker att du skall tala med din kille, säg att du är rädd och att du vill ha hans hjälp att köpa ett gravtest. Du kan också ringa UM (ungdomsmottagningen), de kommer inte att kontakta dina föräldrar om det inte är något jättefarligt som hänt, det är det garanterat inte. Nämn inte bara åldern på din kille, då det är brottsligt att ha sex med minderåriga.
    du.. Jag är inte avensjuk. Kan säga såhär: skulle jag få veta att nån i min närhet är 13 år är tsm med en 26åring. Går jag raka vägen dit å gern en omgång. Jag gillar inte pedofiler/hebefiler. Men om du gör det, varsegood.  Men att du säger att vi ej ska prata ovett om hennes kille, och senare säger att det är brottsligt att ha sex med minderåriga. Gillar din dubbelmoral :) 
  • Anonym (Tess)
    SaraD skrev 2013-07-23 21:27:30 följande:
    Ja om du skulle haft mens den 10 juli så går det bra. Men du, tänk efter vad du gör. Var rädd om dig. Det är ditt liv, du bestämmer över det. Din kille är säkert jättesnäll, men han är dubbelt så gammal som du. Ni är i så olika skeden i livet.

    Tack för dit svar ska ringa undgomsmotagningen imorgon!! Och tack för att du inte säger elaka saker om min kille han ÄR JÄTTESNÄLL mot mig och vi älskar varandra och ska gifta oss!!
  • Ninaa84
    Anonym (Tess) skrev 2013-07-23 21:21:50 följande:
    Men sluta skriva elaka saker om min kille!! Vi älskar varandra och vi har faktiskt känner varandra sen vi var små för vi bodde grannar!! Vi ska gifta oss på min 18 års dag! Vi är redan förlovade fast jag har inte på ring bara. Kan ni INTE SLUTA prata om min kille och hjälpa mig med mina frågor??? Kan man ta gravidtest på kvällen om jag bet han köpa ett tills vi ses imorgon???
    Du har kännt honom sedan han var 13-14 år och det är varken att vara lite eller speciellt länge. 
  • Ninaa84
    Anonym (Tess) skrev 2013-07-23 21:35:01 följande:

    Tack för dit svar ska ringa undgomsmotagningen imorgon!! Och tack för att du inte säger elaka saker om min kille han ÄR JÄTTESNÄLL mot mig och vi älskar varandra och ska gifta oss!!
    Ja, ja... Mycket kan hända på 5 år... 
  • Anonym (nähä)

    Men hur stor sannolikhet är det att en 13-årig flicka vet att hon ska sin mens just den 10 juli? Vem hade ens någon aning om cykler och anat som barn, och allra minst sin egen! Skriver du upp och följer dagbok över din cykel? Mensen är dessutom som mest oregelbunden då!

  • Anonym (Tess)
    Queeroverhere skrev 2013-07-23 21:31:43 följande:
    Skärp er nu och sluta prata ovett om TS kille. Nej, han är inte pedofil, och ja, det finns en möjlighet att han är hebefil, men det är det inte värsta som finns. TS säger att hon säger sig trygg med honom och det är det viktigaste. TS: Jag tycker att du skall tala med din kille, säg att du är rädd och att du vill ha hans hjälp att köpa ett gravtest. Du kan också ringa UM (ungdomsmottagningen), de kommer inte att kontakta dina föräldrar om det inte är något jättefarligt som hänt, det är det garanterat inte. Nämn inte bara åldern på din kille, då det är brottsligt att ha sex med minderåriga. Jag har varit i din sits, du får jättegärna PMa mig om du vill prata mer. Lyssna inte på de urlackade socmorsorna i den här tråden, de är troligtvis bara avundsjuka över att du har funnit kärleken så tidigt. Lycka till! :)

    TACK!!! Jag känner mig jätte trygg med honom han är den bästa som finns!! Jag ska försöka prata med honom tycker bara det är pinsamt att inte veta när han vet. Därför jag ville fråga här först för att kunna fråga sen. Vi är jätte lyckliga och som du sa alla andra är bara avundsjuka eftersom vi älskar varandra och ska gifta oss :D
  • Queeroverhere
    general3n skrev 2013-07-23 21:34:07 följande:
    du.. Jag är inte avensjuk. Kan säga såhär: skulle jag få veta att nån i min närhet är 13 år är tsm med en 26åring. Går jag raka vägen dit å gern en omgång. Jag gillar inte pedofiler/hebefiler. Men om du gör det, varsegood.  Men att du säger att vi ej ska prata ovett om hennes kille, och senare säger att det är brottsligt att ha sex med minderåriga. Gillar din dubbelmoral :) 
    Det är emot lagen att ha sex med minderåriga. Det är ingenting jag kan styra över, även om jag tycker att det är en skitlag. Vilken tuffing du är. "Gern" en omgång från mig också. I vilket fall lagstiftarna.
Svar på tråden Jag är 13 och tror jag är gravid hjälp mig!!! Har massa frågor!!!