• JoyfulJay

    Gravida i Örebro BF 2014

    Hej alla gravida örebroare.

    Har efter några års uppehåll hittat hit igen. Har genom mina tidigare graviditeter och genom familjeliv träffat några av mina allra bästa vänner och ser fram emot att få några till.

    Kan tänka mig att det finns fler som jag som vill vara anonyma till en början och det tycker jag att man kan vara så länge man vill. Man kan ju alltid prata och dela med sig av vad man vill ändå.

    //JoyfulJay 

  • Svar på tråden Gravida i Örebro BF 2014
  • JoyfulJay

    Hej, vad skoj att det fanns fler än jag Tungan ute

    Jag är fortfarande väldigt tidigt i min graviditet, den lilla myran som ska växa till sig är tänkt att komma den 31 mars. Jag har två barn sedan tidigare och även två bonusbarn. Mina båda tidigare är födda med kejsarsnitt så det lär blir ett planerat kejsarsnitt ett par veckor före planerat BF.

  • JoyfulJay
    Rosehip13 skrev 2013-08-07 22:43:56 följande:
    Hej hej! Här är en till gravid örebroare BF 24/2-14 enligt VUL. Har en son på 5 år sen tidigare och två bonus barn :))
    Hej, vad roligt :) Grattis till graviditeten :) 
  • JoyfulJay
    minimera skrev 2013-08-20 21:12:03 följande:
    Jag är också från örebro :) Väldigt tidigt i min grav, bf slutet av april, men vill gärna lära känna fler :)



    Välkommen Jag är i vecka 9 nu (8+1) så jag är också ganska tidigt i graviditeten än. Jag har inskrivning imorgon så då är man ett steg närmare att det börjar kännas på riktigt. Hur mår ni andra? Symptomer? Jag har inga än mer än lite onda och svullna bröst. Annars mår jag toppen.
  • JoyfulJay

    Åh, tröttheten och humöret har jag också fast jag är nog alltid trött, gravid eller inte ;) däremot har jag världens jämnaste humör, aldrig arg eller irriterad, men nu är det fruktansvärt. Har blivit lite bättre sista veckan men innan kunde jag tända till för ingenting, gråta föe allt och inget :P Vad spännande för sambon med ett biobarn :) Mina barn är födda 06 och 08 och min killes barn är födda 04 och 06. Jag har två pojkar och han har två flickor så det ska bli spännande och se vem Myran är


    minimera skrev 2013-08-21 10:48:31 följande:
    Tack :) Jag har telefontid hos bm idag så får se när hon vill att jag ska komma. Jag är bara. I v. 5 (4+4) och de enda symtom jag har är spänd i livmodern och onda bröst. Är tröttare än vanligt och mitt tålamod har försvunnit :P

    Glömde skriva att det är mitt andra barn, har ett barn född 09 men det blir min sambos första :)

  • JoyfulJay

    Ja en stor familj, jag är själv uppvuxen i stor familj så jag tycker att det ska bli supermysigt barnen vet inget än, ska vänta tills vi åtminstone har gjort kubtestet. Jag är sjukskriven för tillfället så jag är rastlös och sugen på att börja jobba. Dock är haf atbetsökande nu när sjukskrivningen går ut och der känns ju sådär när man har blivit gravid. Inte så lätt att få jobb då och jag är inte gjord för att gå hemma. Idag har jag inskrivning Pluggar du på universitetet?


    minimera skrev 2013-08-22 08:36:06 följande:
    Jag har uselt tålamod i vanliga fall så jag blir arg på ännu mindre saker nu haha. Då blir ni en riktig storfamilj :) Har ni berättat för barnen än eller väntar ni?

    Ringde bm igår och ska på hälsosamtal nästa torsdag. Spännande ska det bli :)

    Vad gör ni i tråden annars? Jag pluggar till ssk och trivs jättebra :)

  • JoyfulJay
    minimera skrev 2013-08-29 10:53:04 följande:
    Idag var första besöket hos bm och jag går till samma som med första barnet. Sambon gillade henne också så det känns riktigt bra. Blev inbokade på både Freja-samtal och inskrivningssamtal. Så spännande att allt äntligen drar igång nu :)

    Japp på universitetet är det och på måndag drar allt igång igen. Nu har illamåendet kommit och eftersom vi ska ut på praktik nästan på en gång så känner jag viss oro att jag ska må illa då. Äter postafen som hjälper till viss del men så är jag sugen på mat precis hela tiden så då blir det att jag småäter för att inte börja må illa. Tur att jag tycker om att äta haha
    Hur mår du, har illamåendet blivit värre eller börjar det gå över? Själv har jag knappt några symtom, men det är jag glad för eftersom att jag får ALLT med tiden. Glad att jag klarar mig från det värsta illamåendet, kan bli lite då och då, men det är hanterbart. Nu är det bara ca 2 veckor kvar till kub för mig och jag är lite nervös, men det ska nog gå bra :)
  • JoyfulJay

    Jag har haft många funderingar och turer kring kub. Jag gör det inte för ett extra ul för jag får fler än ett ändå. Att jag valde att ändå göra ett kub handlar lite om att jag vill veta om allt är okej. Då jag har två barn och två bonusbarn så vill jag göra vad jag kan för att ta reda på om nåt är "fel" i tid. Hade detta vart mitt första barn hade jag nog inte gjort det, men nu har jag bestämt mig. Får jag dåliga siffror kommer jag att göra fvp för att ta reda på mer. Jag har vänt ut och in på mig själv och läst hur mycket som helst om det innan jag bestämde mig. Jag känner mig lugn i mitt val och vet hur jag går vidare beroende på resultat.

    Jag är 33 år och sjukskriven för tillfället, har två veckor kvar sedan är det dags att söka jobb igen. Inte det lättaste när man även är gravid. Men det ordnar sig nog.


    Piano skrev 2013-09-03 13:37:03 följande:
    Hallå har nästan glömt av den här tråden. Fullt upp med en vild 1-åring skyller jag på. ;)

    Kub gjorde jag med, ångrar mig massor då vi fick kassa siffror på ds. Gjorde ett fostervattenprov och allt såg bra ut tack och lov!!! Gjorde inget kub med sonen då jag tänkte att är det något fel så tar vi det då och detsamma borde ju ha gällt denna gången men vi såg fram emot ett tidigare ul. Usch aldrig mer. Det enda positiva är att vi fått se bebisen 3 ggr på ul nu. :)

    Hur tänker ni ang kub? Vad gör ni om ni får dåliga siffror?

    Jag är just nu mammaledig annars är jag arbetslös och timvikar i vården men efter nästa unge ska jag utbilda mig till något annat, frågan är bara vad...

    Hur gamla är ni föresten?

  • JoyfulJay
    solstråle8 skrev 2013-09-09 12:01:37 följande:
    Hej

    Får jag hoppa med här och lära känna er. Väntar mitt andra barn i maj 2014 så jag är inte långt gången.

    Har en son på 2 år.  



    Vämkommen och grattis till graviditeten
  • JoyfulJay

    Välkommen och grattis


    Lovisa 87 skrev 2013-09-11 19:44:30 följande:
    Hej! Jag är också en gravid Örebroare :) Väntar mitt tredje barn, beräknat till slutet på feb 2014. Vill så gärna träffa andra gravida i Örebro, som är i samma sits :) Hälsningar/ Lovisa

  • JoyfulJay
    Mamma 2014 skrev 2013-09-17 23:11:33 följande:
    Hej!
    Jag är en Örebroare som väntar mitt första barn 9 januari 2014 :) Skapa en grupp å FB kanske vore smidigare :)?  
    Hej, jag är absolut för att skapa en grupp på Fb. Men det är kanske inte alla som vill ansluta sig dit än om de är tidigt i graviditeten eller så. Sen är jag osäker på hur man gör för att göra den "hemlig". Vill inte outa mig riktigt än då jag fortfarande inte har berättat för knappt nån (även om jag är i v.13 )

    Men som sagt, jag är gärna med om nån kan fixa den så den är hemlig  
  • JoyfulJay

    Jag har den gärna helt hemlig då ingen vet nåt än och jag vill att det ska vara så fortsätt ett tag framåt. Jag inboxar dig mitt namn. Har för mig att du måste lägga till mig som vän innan du kan lägga till mig i gruppen också.

  • JoyfulJay

    Nu har jag skickat mitt namn till din inbox, var tvungen att sitta vid datorn för att kunna göra det.

    Nu ska jag iväg på kub. Wish me luck!  

  • JoyfulJay
    solstråle8 skrev 2013-09-18 09:31:01 följande:
    Ok

    Vad sägs om Örebro 2014

    väntar på era namn, ni som vill bli tillagda i gruppen :)   
    Låter bra det
     
  • JoyfulJay

    Grattis till graviditeten, klart du ska vara med här


    Katti33 skrev 2013-09-25 16:54:43 följande:
    Hej!

    Jag är gravid med mitt andra barn, är väldigt tidigt i min graviditet än. Har BF i 24/5-14

    Men jag kanske kunde få vara med i eran tråd :)

  • JoyfulJay
    Tejj skrev 2013-10-02 21:07:06 följande:
    Hallå!!! Jag hoppar gärna med i er grupp, både här o på fejjan!! Om jag får??! Är tidigt i min graviditet, jätte tidigt.... V6... Ca.... Ska på tidigt ultraljud om dryga veckan... Vet mer exakt då 😊 Har annars en dotter på två år o vi bor i hus här i Örebro!!!
    Självklart :) Grattis till graviditeten, skicka ditt namn till Solstråle så fixar hon in dig till fb-gruppen :)
  • JoyfulJay

    Hej, Välkommen hit Antar att ni vart på rul eftersom du vet att det blir en tjej Jag har mitt om två veckor, längtar jättemycket. Vi har en facebook grupp, kolla gärna några inlägg tidigare så kan du se hur du ska göra om du vill vara med där. Fast vi hänger ju här också :) gruppen är helt hemlig på fb också.


    Awanata skrev 2013-10-21 14:55:48 följande:
    Åh! FÅr man vara med? Vi fick reda på att vi väntar en tjej till 10 mars, mitt första barn men sambons andra. Vi bor i Garphyttan  

Svar på tråden Gravida i Örebro BF 2014