• Chefen utnytjar mig

    Hur skapar man ett bokningssytem

    Jag har startat en resebyrå, men är beroende av en som har bokningssytem
    Så då undrar jag hur jag kan bygga ett eget bokningssytem för jag inte har 50.000 att bygga sidan och samma till för att upprätthålla online systemet.
    tack för er tid.

  • Svar på tråden Hur skapar man ett bokningssytem
  • ytrewq
    Chefen utnytjar mig skrev 2013-07-28 01:57:11 följande:

    Det kommer vara den lätta biten för mig,
    men jag beöver ett bra bokningssytem först 
    Okej. Gör någon sådan där "molnlösning" då med PHP/MySQL så kan du köra den både på webb och in-house.

    Hur det ska fungera med flygavgångar och hotell däremot vet jag däremot inte? Men du kanske har vissa specifika avgångar som du säljer?
  • jaghopparhögt
    Chefen utnytjar mig skrev 2013-07-28 01:58:45 följande:

    Vad är det som är så avancerat med ett bokningssytem.
    För det första är det ingen barnlek att skapa system som kommunicerar med andra system. Sen att du ska ha det öppet på internet höjer ribban rejält. För då ska en massa människor om kommer göra fel använda det och det ska systemet klara av att hantera, sen alla hackare som kommer mumsa i sig ditt system på en kvar. Sånt ska det stå emot.
  • Chefen utnytjar mig
    ytrewq skrev 2013-07-28 02:00:00 följande:
    Okej. Gör någon sådan där "molnlösning" då med PHP/MySQL så kan du köra den både på webb och in-house.

    Hur det ska fungera med flygavgångar och hotell däremot vet jag däremot inte? Men du kanske har vissa specifika avgångar som du säljer?

    jag kan inte PHP/MySQL utan visual basic, java och access
  • roffe
    Chefen utnytjar mig skrev 2013-07-28 01:58:45 följande:

    Vad är det som är så avancerat med ett bokningssytem
    Frågan är ju varför du inte kan fundera ut hur du ska göra detta själv om du nu kan programmera, det verkar ju ligga på någon nivå högre än dina färdigheter? 

    Då förstår du ju själv att det är rätt avancerat. Och kostar det 50 000 så är det ju rätt mycket arbeta bakom, annars hade det kostat 5k. 
     
  • jaghopparhögt
    ytrewq skrev 2013-07-28 02:00:00 följande:
    Okej. Gör någon sådan där "molnlösning" då med PHP/MySQL så kan du köra den både på webb och in-house.

    Hur det ska fungera med flygavgångar och hotell däremot vet jag däremot inte? Men du kanske har vissa specifika avgångar som du säljer?
    En molnlösning?
    Och det låter inte så smidigt att skriva ett bokningssystem i php. Det kommer aldrig hålla.
  • jaghopparhögt
    Chefen utnytjar mig skrev 2013-07-28 02:01:47 följande:

    jag kan inte PHP/MySQL utan visual basic, java och access
    Men gör ett system som du använder och sen får du kommunicera med kunder på annat sätt.
  • Chefen utnytjar mig
    jaghopparhögt skrev 2013-07-28 02:02:27 följande:
    En molnlösning?
    Och det låter inte så smidigt att skriva ett bokningssystem i php. Det kommer aldrig hålla.

    Kan jag ite bara klista in en access formulär
    och typ filtrera på något sätt min databas

    Men hur ska man då kunna boka   
  • Chefen utnytjar mig
    jaghopparhögt skrev 2013-07-28 02:04:23 följande:
    Men gör ett system som du använder och sen får du kommunicera med kunder på annat sätt.

    Vilket slags system
  • jaghopparhögt
    Chefen utnytjar mig skrev 2013-07-28 02:05:11 följande:

    Kan jag ite bara klista in en access formulär
    och typ filtrera på något sätt min databas

    Men hur ska man då kunna boka   
    Kunderna får maila dig eller så gör du en hemsida där de kan boka men istället för att koppla upp sig direkt mot ditt system så får du deras bokningar som mail som du senden behandlar manuellt med ditt bokningsprogram.
  • ytrewq
    jaghopparhögt skrev 2013-07-28 02:07:41 följande:
    Kunderna får maila dig eller så gör du en hemsida där de kan boka men istället för att koppla upp sig direkt mot ditt system så får du deras bokningar som mail som du senden behandlar manuellt med ditt bokningsprogram.
    1990-talet ringde och ville ha sina IT-lösningar tillbaka... Flört
Svar på tråden Hur skapar man ett bokningssytem