• Anonym (nyfiken svensk tjej)

    muslimer och sex,

    Hej jag är en nyfiken tjej som är nyfiken på muslimska kvinnors synsätt på sex eftersom att man har hört att islam är ganska strängt när det gäller sex. Så Har lite frågor som ni kvinnor som är muslimer gärna får svara på anonymt om ni vill :)

    1. onanerar du?

    2. Hade Du sex innan giftermålet eller väntade ni som " man ska?"

    3. rakar Du underlivet?

    4. Är Du sexuellt aktiv för att det är skönt eller har Du det bara för att göra barn?

    5. har du haft förbjudna tankar om samma kön? Har du gjort något med en av Samma kön?
    6. Ger ni era män spontana avsugningar?

    7. Klär ni er sexigt för era män i hemmet för att piffa upp sexlivet?

    8. Om ni har barn i tonåren, Hur öppna är ni med sex för dem? Alltså prata om det och så.

    9.äger du en sexleksak?

    Jag hoppas att det finns någon här som vill svara på mina frågor :) kram!!

  • Svar på tråden muslimer och sex,
  • Anonym (Heltäckt tjej fr Somalia)

    @Religionsfri sex- När det kommer till ditt inlägg om att somaliska kvinnor är de TS bör fråga kan jag säga att din turkiska vän kan nog klar göra för dig att inte många turkiska tjejer är så fria som hon själv...

    Vet själv att turkiska tjejer måste vara oskulder när det gifter sig. Och om de inte blöder på bröllopsnatten skjiler mannen sig dagen efter och hon får dras med ett rykte som "hora"

    När det kommer till somaliska tjejer kan man se många som till o med är gravida när de gifter sig (fast det inte är tillåtet i islam)

    Så dessa heltäckta somaliska kvinnor är inte lika stränga som de du känner som är mindre "täckta" (skenet kan bedra!)

    Och dessa enligt dig "religiöst inpackade somalierna" tillåter många ggr deras döttrar ha en pojkvän som hon lär känna och ev gifter sig med om det passar för valet är hennes och hur tror du de turkiska folket skulle tycka om att deras döttrar dejtar (innan någon form av överenskommelse mellan tjejens familj och killens)???

    Ja sluta dra alla muslimer över en kam, vi somalier må klä oss islamiskt korrekt men vi är inte lika stränga över mkt annat som t.ex hedern som många andra från mellanöstern är fast de inte är lika "troende"

  • Anonym (inpackad tjej fr somalia)
    Anonym (Heltäckt tjej fr Somalia) skrev 2013-12-08 01:18:46 följande:
    @Religionsfri sex- När det kommer till ditt inlägg om att somaliska kvinnor är de TS bör fråga kan jag säga att din turkiska vän kan nog klar göra för dig att inte många turkiska tjejer är så fria som hon själv...
    Vet själv att turkiska tjejer måste vara oskulder när det gifter sig. Och om de inte blöder på bröllopsnatten skjiler mannen sig dagen efter och hon får dras med ett rykte som "hora"
    När det kommer till somaliska tjejer kan man se många som till o med är gravida när de gifter sig (fast det inte är tillåtet i islam)
    Så dessa heltäckta somaliska kvinnor är inte lika stränga som de du känner som är mindre "täckta" (skenet kan bedra!)
    Och dessa enligt dig "religiöst inpackade somalierna" tillåter många ggr deras döttrar ha en pojkvän som hon lär känna och ev gifter sig med om det passar för valet är hennes och hur tror du de turkiska folket skulle tycka om att deras döttrar dejtar (innan någon form av överenskommelse mellan tjejens familj och killens)???
    Ja sluta dra alla muslimer över en kam, vi somalier må klä oss islamiskt korrekt men vi är inte lika stränga över mkt annat som t.ex hedern som många andra från mellanöstern är fast de inte är lika "troende"
  • Anonym (.)
    Anonym (Utför) skrev 2013-12-07 23:42:29 följande:

    Det var en rätt kul och intressant situation det här. Varför skulle inte det kunna vara sant som den (anonyma tjejen) skriver? Jag vet inte om det skulle ha varit lättare att acceptera om det hade varit en kristen tjej som hade gett svaret. Vad räknas egentligen såsom riktigt kristen? Men även om nu inte de riktigt troende håller med mig så kan man faktiskt vara kristen mer än utifrån ett religiöst perspektiv t ex kulturellt. Varför skulle inte detta kunna vara detsamma om man nu mera vill betrakta sig mera såsom muslim utifrån ett kulturellt perspektiv?


     


     


     


    Eftersom både islam och kristendomen är emot homosexualitet så kan man väl inte betrakta sig själv som muslim/kristen?
    Jag räknar en person som kristen/muslim som utövar sin tro, läser bibel/koran, följer de lagar/regler/budord som finns, besöker kyrkan/mosken etc. ?
  • Anonym (.)
    Anonym (inpackad tjej fr somalia) skrev 2013-12-08 00:01:02 följande:
    1-4 ja
    7 ibland
    Allting annat nej. Har inga barn.
    Ångrar att jag inte var oskuld på min bröllopsdag.
    Ang fråga nr 4: muslimer är inte katoliker. Vi är människor som alla andra och kan och vill njuta av sex. Fundera över dina fördomar. De är lite löjliga.
    Bara utav ren nyfikenhet, viste din man om att du inte var oskuld när ni hade samlag/gifte er? Hur gjorde du?
  • Anonym (Muslimah)

    1. Nej det strider mot islam, sex är menat mellan man och hustru, däremot kan man runka av mannen och mannen kan onanera med dig ( vet inte ordet på när mannen rynkar av dig :) . ) 2.var oskuld som man ska. 3. Ja , jag rakar mig 4. sexuellt aktiv för att det är skönt, finns hadither om just vikten av förspel, ömsisidig njutning och kvinnans orgasm. 5.Nej, homosexuella relationer är förbjudna och det är något jag aldrig prövat, Vet faktiskt inte om tankarna är förbjudna men akten är det. inget jag har tänkt på iallafall. 6. Ja ,det gör jag, och han går ner på mig också :) 7.Ja, jag klär mig sexigt för min man. 8. Jag skulle nog tala med vår dotter om förändringarna i hennes kropp och varför den förändras som den gör, min man skulle nog tala med vår son om hans kropp och hur den förändras och varför, men att gå in på själva sexakten skulle jag nog inte göra förrän det var dags, dvs när de gifter sig. Är övertygad om att frågorna kommer ju äldre de blir och vi får se hur man kan besvara dem på bästa sätt, dock skulle jag aldrig bli upprörd eller vägra svara på frågor eftersom jag tycker det är viktigt att de kommer till föräldrarna och frågar och att vi kan tala om hur vi ser på saker och ting och hur islam ser. Nu är barnen så små , får se hur vi gör när de blir äldre. 9.Nej det gör jag inte, att föra in främmande föremål är förbjudet .

  • Tom Araya
    Anonym (Anonyma tjejen) skrev 2013-08-07 03:03:54 följande:
    4. Det var en extremt fördomsfull fråga. Har du sex bara för att bli gravid
    Är inte alla sådana här frågor grundade på fördomar?
    Är det inte därför man frågar?
    Hur få bort fördomar (=okunskap) om man inte får fråga eller får sådana svar på sina frågor.

    TÄNK EFTER NÄSTA GÅNG!
  • Tom Araya
    Anonym (fundersam) skrev 2013-12-06 18:30:29 följande:
    Alltså... Kristendomen är ju rejält mycket mer mot sex före äktenskapet jämfört med islam.
    Ja och vad är det med det? Vi har snart fler troende och aktivt religiösa muslimer än motsvarande kristna i Sverige.
  • Tom Araya
    Anonym (inpackad tjej fr somalia) skrev 2013-12-08 00:01:02 följande:
     Fundera över dina fördomar. De är lite löjliga.
    Fundera över dina svar.
    Tom Araya skrev 2013-12-11 02:18:19 följande:
    Är inte alla sådana här frågor grundade på fördomar?
    Är det inte därför man frågar?
    Hur få bort fördomar (=okunskap) om man inte får fråga eller får sådana svar på sina frågor.

    TÄNK EFTER NÄSTA GÅNG!


  • Anonym (inpackad tjej fr somalia)
    Tom Araya skrev 2013-12-11 02:27:45 följande:
    Fundera över dina svar.



    Vad är det med mina svar?
  • Gräsrot

    Vad alltså har kommit fram till i denna tråd är att muslimska kvinnor bosatta i Sverige har samma syn på sex som svenska kvinnor i allmänhet har.


    Då kan vi avliva en hel del myter om hur muslimer ska bete sig

  • skoladan

    Varför ska det så ofta komma upp frågor om muslimer rakar underlivet? Det var ju för tusan muslimer som uppfann rakning av kroppsbehåring, all kroppsbehåring. Det är inget nytt påfund för en muslim. I hundratalsår har muslimer haft som regel att raka bort kroppsbehåring.
    Och njuta av sex....herre gud, känner ni inte till att inom islam har en kvinna rätt att begära skiljsmässa om mannen inte tillfredsställer henne sexuellt??
    Det finns oerhört mycket fördomar när det gäller islam, det märks.

  • Tom Araya
    Anonym (inpackad tjej fr somalia) skrev 2013-12-11 11:17:57 följande:
    Vad är det med mina svar?
    Frågor ställer man p.g.a. okunskap. Svara då på frågorna istället för att gnälla om att de är fördomsfulla.
    Fördomar= okunskap
  • turbansmurfen
    skoladan skrev 2013-12-11 13:00:20 följande:
    Det finns oerhört mycket fördomar när det gäller islam, det märks.
    Ja, möjligen, och då är det väl jättebra att det frågas så att folk lär sig saker och kan bli mindre fördomsfulla?
  • Tom Araya
    skoladan skrev 2013-12-11 13:00:20 följande:
    Varför ska det så ofta komma upp frågor om muslimer rakar underlivet? Det var ju för tusan muslimer som uppfann rakning av kroppsbehåring, all kroppsbehåring. Det är inget nytt påfund för en muslim. I hundratalsår har muslimer haft som regel att raka bort kroppsbehåring.
    Och njuta av sex....herre gud, känner ni inte till att inom islam har en kvinna rätt att begära skiljsmässa om mannen inte tillfredsställer henne sexuellt??
    Det finns oerhört mycket fördomar när det gäller islam, det märks.
    Ja och varför tror du då frågorna ställs?

    För vissa tycks det inte duga att upplysa/svara när folk frågar, utan man måste gnälla lite också.


  • Anonym (Muslimah)

    Tycker det är bra att folk ställer frågor ,hur ska de annars få svar. Alla här inne har ju varit respektfulla och jag hoppas iallafall att några fördomar försvann. Man kanske tror att som täckt skulle tycka sex var något tabu eller skamfullt vilket inte alls är fallet, och alla har kanske inte någon att fråga så det är väl bra att kunna fråga här där vi kan vara anonyma.

  • Anonym (inpackad tjej fr somalia)
    Tom Araya skrev 2013-12-11 13:05:33 följande:
    Frågor ställer man p.g.a. okunskap. Svara då på frågorna istället för att gnälla om att de är fördomsfulla.
    Fördomar= okunskap
    Inte konstigt att påpeka att frågorna är fördomsfulla, en del av upplysningen liksom.
  • Anonym (inpackad tjej fr somalia)
    Anonym (.) skrev 2013-12-10 20:36:48 följande:
    Bara utav ren nyfikenhet, viste din man om att du inte var oskuld när ni hade samlag/gifte er? Hur gjorde du?
    Nej. Gjorde ingenting speciellt.
  • Tom Araya
    Anonym (inpackad tjej fr somalia) skrev 2013-12-11 19:50:00 följande:
    Inte konstigt att påpeka att frågorna är fördomsfulla, en del av upplysningen liksom.
    Det är gnäll över frågorna, inget annat!
    Det finns inget som helst upplysningsvärde i något alla redan vet.
    Som sagt, fördomar är okunskap och utan okunskap inga frågor. Frågor på det?
  • Kär i min turkiska kvinna

    Har nyligen träffat en turkisk, muslimsk kvinna. Vi är båda nyskilda och har barn från tidigare förhållande. Hon är underbar, sexuellt som vilken svensk kristen kvinna som helst. Det jag noterat är större förväntningar på att själv bli tillfredsställd. Vilket jag tycker är både självklart och bra.

Svar på tråden muslimer och sex,