• Anonym (L)

    Min kvinna ger mig inte sex-jag vill dö

    Min kvinna ger mig inte samlag mer än kanske 1 gång per år. "Gå och onanera din gubbe" säger hon. Detta är hemskt. Ibland vill jag dö i förtid. Och ibland vill jag skiljas.just nu känner jag mig deprimerad. Vi är båda 63.

  • Svar på tråden Min kvinna ger mig inte sex-jag vill dö
  • Med Lem
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 10:40:30 följande:

    Jag tycker att det är en vuxen människa eget ansvar att sköta om sin kropp så man fortsätter att vara attraktiv för sin partner.
    Medan du går bredvid och lystet inväntar undergången.

    Jag påminns om en gång i ett hyreshus jag bodde i: Under en sopstrejk blev det för mycket sopor och det blev larver i en brusten påse med matrester. Det spreds sig i soprummet och blev ett problem med lukt och allt. Nån klagade och drog med mig för att dela sin upprördhet... Men, sa jag, då städar vi väl upp innan det blir värre??

    NÄÄÄÄÄ det ska den jäveln som kastade påsen göra!!!!

    Principer är det dödligaste av alla vapen.
  • Med Lem
    Anonym (tröttnat...) skrev 2013-09-02 10:50:07 följande:
    Och trådstarten är en garanterad sanning som frun håller med om?
    Kanske inte. Men det är kanske sanningen om hur TS känner sig??


  • Anonym (Helena)
    Med Lem skrev 2013-09-02 10:50:20 följande:
    Medan du går bredvid och lystet inväntar undergången.

    Jag påminns om en gång i ett hyreshus jag bodde i: Under en sopstrejk blev det för mycket sopor och det blev larver i en brusten påse med matrester. Det spreds sig i soprummet och blev ett problem med lukt och allt. Nån klagade och drog med mig för att dela sin upprördhet... Men, sa jag, då städar vi väl upp innan det blir värre??

    NÄÄÄÄÄ det ska den jäveln som kastade påsen göra!!!!

    Principer är det dödligaste av alla vapen.
    Ja jag håller med om att ha en massa principer är oftast bara destruktivt och dumt.

    Däremot så vidhåller jag att om man inte förstår själv att man bör hålla sig vältränad och välvårdad för att vara fysiskt attraktiv för sin partner så är man lite bakom flötet.
    Man ser tyvärr många män som blir "gubbar" alldeles för tidigt, tunnhåriga, bukfeta och bara allmänt tråkiga. 
    Det finns givetvis motsvarande skräckexempel bland oss kvinnor men jag tror ändå att vi är snäppet bättre på att hålla oss fräscha, pigga och intresserade.
  • Med Lem
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 12:35:38 följande:
    Ja jag håller med om att ha en massa principer är oftast bara destruktivt och dumt.

    Däremot så vidhåller jag att om man inte förstår själv att man bör hålla sig vältränad och välvårdad för att vara fysiskt attraktiv för sin partner så är man lite bakom flötet.

    Man ser tyvärr många män som blir "gubbar" alldeles för tidigt, tunnhåriga, bukfeta och bara allmänt tråkiga. 

    Det finns givetvis motsvarande skräckexempel bland oss kvinnor men jag tror ändå att vi är snäppet bättre på att hålla oss fräscha, pigga och intresserade.



    Jaja.

    Jag hävdar att kvinnans traditionella förväntan om att aldrig behöva prata om nåt är destruktivt.

    Varför INTE hjälpa gubben att hålla sig i trim? Eller hellre ändå: älska gubben på samma sätt som han älskar kvinnan: utan särskilda krav på annat än kärleken i sig.

    Kvinnor är så förfärligt ytliga.
  • Med Lem
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 10:38:46 följande:
    Så om man hårddrar det kan man säga att du "betalar" i förväg för sexet genom att lyssna på hennes problem och tankar? Usch, vad elak jag är nu, men det var den första tanke som slog mig när jag läste meningen "sen blir det nästan alltid knulla..."

    Jaja, bara det funkar för dig/er så



    Damned if I do, damned if I don't... Du gillar verkligen inte tanken på att gamla gubbar ska få knulla utan att straffas eller betala?

    Nä, det enda jag garanterat får är att hon kliar mig på ryggen. Inget jag ber om men trevligt. Det får jag i alla fall. Hon däremot kanske betalar för marktjänsten (jag är pensionerad) med sex? Tur att hon inte tänkt på rutavdraget....
  • Anders 386
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 12:35:38 följande:
    Ja jag håller med om att ha en massa principer är oftast bara destruktivt och dumt.

    Däremot så vidhåller jag att om man inte förstår själv att man bör hålla sig vältränad och välvårdad för att vara fysiskt attraktiv för sin partner så är man lite bakom flötet.
    Man ser tyvärr många män som blir "gubbar" alldeles för tidigt, tunnhåriga, bukfeta och bara allmänt tråkiga. 
    Det finns givetvis motsvarande skräckexempel bland oss kvinnor men jag tror ändå att vi är snäppet bättre på att hålla oss fräscha, pigga och intresserade.
    Och vad ska man göra om man blir tunnhårig då, hur fixar man det.   Skrattande (Nu märkte jag ord, förstår andemeningen i det du skriver.) Men tycker du tar i. Visst kan man påverka sitt yttre, det tycker jag är jätteviktigt. men om man nu ur din synvinkel råkar vara "allmänt tråkig" blir det betydligt svårare. Man kan liksom inte ändra sin personlighet...
  • Anonym (Helena)
    Med Lem skrev 2013-09-02 12:59:35 följande:


    Jaja.
    Jag hävdar att kvinnans traditionella förväntan om att aldrig behöva prata om nåt är destruktivt.

    Varför INTE hjälpa gubben att hålla sig i trim? Eller hellre ändå: älska gubben på samma sätt som han älskar kvinnan: utan särskilda krav på annat än kärleken i sig.

    Kvinnor är så förfärligt ytliga.
    Vad menar du nu? Är det några som älskar att prata så är det väl vi kvinnor...Flört

    Jag älskar givetvis min man främst för den person han är, men för att fortsätta känna fysisk attraktion så hjälper det definitivt till om han vårdar sin kropp. Jag har personlingen svårt att attraheras av en otränad "ful" kropp. Ja så jag är väl ytlig då...
  • Tom Araya
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 10:14:00 följande:
    Men snälla du, det är väl ändå ingen nyhet att sexfrekvensen sjunker med stigande ålder.
    Men snälla du, TS har sex med sin kvinna EN GÅNG OM ÅRET!

    Menar du att TS borde vara nöjd om han fick sex 2 gånger om året för 10 år sedan?

  • Anonym (Helena)
    Tom Araya skrev 2013-09-02 15:37:31 följande:
    Men snälla du, TS har sex med sin kvinna EN GÅNG OM ÅRET!

    Menar du att TS borde vara nöjd om han fick sex 2 gånger om året för 10 år sedan?


    I den åldern tycker jag han ska vara nöjd att han får sex överhuvudtaget!
  • Med Lem
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 15:45:04 följande:
    I den åldern tycker jag han ska vara nöjd att han får sex överhuvudtaget!



    Du föraktar verkligen män.

    Särskilt äldre män.

    Så otäckt att läsa.
  • Anders 386
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 15:45:04 följande:

    I den åldern tycker jag han ska vara nöjd att han får sex överhuvudtaget!
    Du skojar va?Skrattande  Annars tycker jag synd om dig, du kanske inte själv fått uppleva hur härligt det kan vara med sex? 
     
  • Tom Araya
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 15:45:04 följande:

    I den åldern tycker jag han ska vara nöjd att han får sex överhuvudtaget!
    Varför ska man vara nöjd med sex en gång om året när man är 63?
    De flesta jobbar t.o.m. fortfarande i den åldern.

    Men för att följa ditt resonemang så backar vi tiden då...
    60 år= 1 gång om året
    50 år= 2 gånger om året
    40 år= 3 gånger om året
    30 år= 4 gånger om året
    20 år= 5 gånger om året
    Vid vilken ålder är/ska/kan man vara nöjd?
  • Anonym (Helena)

    Alla vi som lever i den verkliga världen vet att den sexuella aktiviteten avtar/sjunker med åldern, hos de allra flesta. Bland annat på grund av hormonella förändringar hos båda parter, torra, sköra slemhinnor hos kvinnor efter klimakteriet och diverse prostata-/impotensproblem hos män. Och kanske att lusten rent allmänt börjar avta.

    Det finns några män som är väldigt aktiva på detta forum. Det indikerar för mig att de har ett sexuellt behov/sexuellt intresse som ligger över genomsnittet. Jag skulle också kunna tänka mig att de inte riktigt får sitt behov mättat därhemma - för då skulle de inte hänga här så mycket.

    Jag säger absolut inte det här för att vara elak på något sätt men det är nog bra att ha realistiska förväntningar på sexlivet efter 60. Jag är medveten om att det finns många undantag och har man ett underbart, fungerande sexliv (där båda är nöjda) efter 60 så är jag givetvis den första att gratulera. Hjärta

  • Tom Araya
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 16:59:27 följande:
    Alla vi som lever i den verkliga världen vet att den sexuella aktiviteten avtar/sjunker med åldern, hos de allra flesta. Bland annat på grund av hormonella förändringar hos båda parter, torra, sköra slemhinnor hos kvinnor efter klimakteriet och diverse prostata-/impotensproblem hos män. Och kanske att lusten rent allmänt börjar avta.

    Det finns några män som är väldigt aktiva på detta forum. Det indikerar för mig att de har ett sexuellt behov/sexuellt intresse som ligger över genomsnittet. Jag skulle också kunna tänka mig att de inte riktigt får sitt behov mättat därhemma - för då skulle de inte hänga här så mycket.

    Jag säger absolut inte det här för att vara elak på något sätt men det är nog bra att ha realistiska förväntningar på sexlivet efter 60. Jag är medveten om att det finns många undantag och har man ett underbart, fungerande sexliv (där båda är nöjda) efter 60 så är jag givetvis den första att gratulera. Hjärta
    Det är sant att den sexuella lusten och förmågan avtar för de flesta upp i åldrarna men det i sig är ingen vettig och logisk förklaring till att ett par i 60-årsåldern har så låg sexfrekvens som 1 gång om året.
    Det hade kunnat vara en logisk förklaring till att frekvensen halverats under de senaste 10 åren men även två gånger om året är oerhört lite, så något annat krävs för att förklara så låg frekvens.
  • rubert
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 16:59:27 följande:
    Alla vi som lever i den verkliga världen vet att den sexuella aktiviteten avtar/sjunker med åldern, hos de allra flesta. Bland annat på grund av hormonella förändringar hos båda parter, torra, sköra slemhinnor hos kvinnor efter klimakteriet och diverse prostata-/impotensproblem hos män. Och kanske att lusten rent allmänt börjar avta.

    Det finns några män som är väldigt aktiva på detta forum. Det indikerar för mig att de har ett sexuellt behov/sexuellt intresse som ligger över genomsnittet. Jag skulle också kunna tänka mig att de inte riktigt får sitt behov mättat därhemma - för då skulle de inte hänga här så mycket.

    Jag säger absolut inte det här för att vara elak på något sätt men det är nog bra att ha realistiska förväntningar på sexlivet efter 60. Jag är medveten om att det finns många undantag och har man ett underbart, fungerande sexliv (där båda är nöjda) efter 60 så är jag givetvis den första att gratulera. Hjärta
    Hej. Varför inte börja med att definiera  "sexuell aktivitet" detta oavsett vilken värld
    just du lever i.Min konklusion (efter snart 30 yrkesverksamma år i saken och dess
    omständigheter) ger att ett förhållande som innehåller en vilja/intresse av fortsatt
    sexuell aktivitet långt upp i ålder (70+) kräver grundläggande kärlek, till detta kan
    nämnas att sexuell aktivitet inte "bara" definieras i förmåga till samlag. I vuxen ålder
    finner människan olika sätt att leva ut sin sexualitet. New England journal of medicin
    klarlägger i den senaste långtidsstudien att samlagsfrekvens "upp i ålder"  Mellan
    59-69 tenderar att vara oförändrad sett mot åldersgrp 49-59. Till detta kan nämnas
    att frekvensen för den manliga ejekulationen ligger mellan en till två ggr i veckan, 
    detta återigen oberoende åldersgrupp. Ps finns mkt skrivit i ämnet, dock konstaterar
    bl andra Dahlen/Rundgren i Svensk rapport från 2007 att det förvånande nog fortfarande
    finns individer som tror att sexuell aktivitet generellt avtar i 60 års ålder. Nej för de allra
    flesta så finns driften under hela livet. Och nej jag "hänger" inte här pga av eventuell
    behovsbrist i hemmet.   
                       
       
  • twain

    Tack "Med Lem" för att du svarar så sakligt i den här tråden.

    Helena: Jag hoppas att jag kommer att ha MASSVIS med sex resten av livet, och att jag kommer att leva länge, länge. 60+are är bara barnet (tycker jag fast jag bara är hälften så gammal).





    Lycka till TS!
  • Pentra
    Ooppss skrev 2015-09-28 19:52:28 följande:
    Köp sex

    Och med dessa, dina med omsorg väl valda, "visdomsord" tyckte du det var värt att liva upp en drygt två år gammal tråd...? o_O ... /Pentra
Svar på tråden Min kvinna ger mig inte sex-jag vill dö