• silasmamma

    Det är inte mycket vårdkontakt? Jag har adhd. Ja det är om man vill och känner att det behövs är psykolog men oftast är inte föräldrarna med. Och eftersom barnet är en tonåring behövs inte föräldrar. Och det är högst 1 gång i månaden kanske 1 gång varannan. Och jag har medicin det kostar 116kr för 3 månader. Så förstår inte varför vårdbidrag är aktuellt?

  • silasmamma

    Det är skillnad om man kanske vill ha extra hjälp tex helg familj eller så. Men extra utgifter blir det ju inte :S

  • silasmamma

    Alltså du skämtar va? Jag har grov adhd men ingen extra kostnad bara jobbigt för mina föräldrar men att det kostade extra? Inte jobba heltid? Varför inte? Det är ju inte så att man behöver vara hemma från jobbet? Kurser? Alltså hahaha detta är ju sjukt roligt att läsa! Bara bullshit

  • silasmamma

    Är man under 20 är allt sådant gratis förutom tvätt som blir iallafall, slitage på kläder blir iallafall medicin kostar inte mycket. Eftersom denna är i övre tonåren så har saker redan gått sönder. Och en bra försäkring på barn eller hem funkar. Och slitage alltså du driver? Sånt gör "vanliga barn också och tvätt HAHAHAHA du kan inte va seriös

  • silasmamma

    Varför kan man inte vara längre på dagis? Skola? Det är inget fel på barnet utan bara arg och är lite desorienterad! Det finns bra resurser i skolan lägg ner

  • silasmamma

    Absolut jag fick min diagnos när jag var 5 år och då hade man ännu dåligare med pengar men dom behövde inte gå ner i arbete och jag kostade som ett "vanligt" barn förutom medicin som kostade 400kr var tredje månad. Parkeringsavgift? Ja allt för att folk ska få pengar gör man bara detta

  • silasmamma

    Haha nej inte ett dugg avundsjuk! Varför skulle jag det? Jag är 25 år nu så jag behöver inte dom pengarna och mina föräldrar behövde inte dom pengarna heller

Svar på tråden Vårdbidrag ADHD