Inlägg från: Momat |Visa alla inlägg
  • Momat

    21 år och sjukskriven!

    Chiquita07 skrev 2013-09-04 21:07:53 följande:
    Det va inte det jag ville höra jag frågar hur man kan sysselsätta sig när man har en tråkig vardag
    Vad ska du göra om du får barn och har en tråkig vardag då? Vad är det som gör att du tror att vardagen på något sätt är roligare eller enklare då man har barn?

    Tänk om du får ett barn som har någon sjukdom eller problem, om din kille lämnar dig ensam med barnet och du inte lyckas få jobb. Du tror inte att dina tvångstankar blir ännu värre då, för man blir alltid tusen gånger mer stressad av en situation då man inte längre bara har sig själv att tänka på.

    Ett barn är inte en quick fix för att mamma ska börja må bättre psykiskt, tvärtom. Om man skaffar barn för att man tror att man ska bli frisk av det, så skaffar man barn av helt fel anledning. Barn kan man börja försöka få då man känner att man kan erbjuda dem ett bra liv med goda förutsättningar.


  • Momat
    Chiquita07 skrev 2013-09-08 17:39:47 följande:

    Du vet väl inte vad vi (jag o min kille) kommer ha när ungen kmr. Vi kommer kunna ge barnet allt det behöver. Jag bryr mig inte om vad andra tycker o tänker. Vill jag ha barn (o killen) skaffar jag det, oavsett vad ni säger. Det går inte övertala lr påverka mig. Jag vet att mitt barn kmr få det jättebra med en snäll o lugn mamma o underbar o stabil pappa.
    "Jag har världens tråkigaste vardag, jag går hemma, duschar, tvättar händerna, lagar mat, går ut med hunden, kollar familjeliv, sover middag ibland för jag blir helt slut av mina tvångshandlingar... Jag har som sagt dåligt om pengar så finns inte mycket att göra. Finns det något annat att hitta på?? Tacksam för tips!! "

    Det du skriver om dig själv får mig inte direkt att tänka på en "snäll och lugn mamma", utan en mamma som har problem som hon behöver få hjälp med innan barnet kommer. Jag är säker på att du kommer att bli en bra mamma då du väl blir det, men snälla, ha inte bråttom. Försök klara av att leva ett halvår eller ett år utan tvångshandlingar, för du kan inte helt kallt räkna med att de ska försvinna när barnet kommer.

    Om du redan nu, när du är ensam utan barn, måste ta en tupplur på dagen pga att du blir trött, hur ska det gå när du har barn då? Alla barn sover inte flera timmar på dagen så man kan sova själv.

    Om du redan nu, när du är ensam utan barn, har dålig ekonomi och inte har råd att göra något, hur ska det lösa sig när du får barn? Man blir inte rik av att vara förälder.

    Jag är inte en sån människa som per automatik tycker att man ska ha "allt" innan man får försöka skaffa barn, men livet blir sååååå mycket enklare för en själv om man åtminstone har hälsa och ekonomi i skick först.

Svar på tråden 21 år och sjukskriven!