Inlägg från: Anonym (Bröst-ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bröst-ångest)

    Till alla er som har komplex för era bröst!

    Anonym (!!!!!!) skrev 2013-10-06 22:21:47 följande:
    Spelar roll vems tuttar på bilden du kommenterade om är. Det är ju inte så kul tex för mig som också har grym ångest även mina bröst som ser ungefär ut som dom på bilden (mörkare dock då jag inte är lika blek) att du skriver att du är glad att du inte har dom. Det är många som har liknande bröst som tjejen på bilden så även om inte hon ser det så ser ju andra din kommentar. Nä du hör inte hemma i en tråd där en ts försöker muntra upp kvinnor med bröstkomplex om du ska lägga upp bilder på andras och skriva elakt om.

    Men då är det ju DITT komplex. Knappast jag som har skapat skönhetsidealen? Jag har nog med mina egna komplex. Och ja, jag skulle inte vilja ha de bröst som klistrades in här, vilket jag är övertygad om att de flesta tjejer inte skulle vilja. Men om du har exakt sådana bröst, och har grym ångest: gör något åt det! Det kan ju knappast vara första gången, i denna tråd, du insåg det eller? Operation, stärk din självkänsla osv. Alla har olika bröst, och kvinnor ska älska sig som de är. Det är de råd jag har fått här.

    Det var fler än jag i tråden här som skrev "elakt" om dessa bröst, men av nån anledning hoppar alla på mig. Som redan mår dåligt över mina egna bröst. Jag har inte kommenterat dina bröst. Du har inte postat nån bild här, så hur ska jag veta? Skulle ALDRIG säga något taskigt direkt till dig om dina bröst (eller bakom ryggen), jag är inte sån som person. Har jag på något vänster sårat dig utan att mena det, ber jag om ursäkt. Men din självkänsla angående dina bröst är DITT ansvar, ingen annans. Definitivt inte mitt ansvar. Gonatt, nu ska jag och hängpattarna sova så vi orkar upp i morgon bitti! Baby
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-06 22:13:12 följande:
    Hur vet du att de inte sitter på mig redan?
    Om det är så, är du nöjd med dem?
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (......) skrev 2013-10-07 07:16:18 följande:
    Faktiskt hyfsat nöjd med dom.. Jag har iallafall aldrig vart med om att en kille lämnat mig för att dom är så fula. Visst komplex har jag men sex med dom brösten är ju underbart, dom flesta killar jag vart med har älskat dom. Jag har sett bilden på dina tuttar och ja jag förstår varför killen din drar med en annan... Du har ju inte mycket att komma med. Känner bara för att vara brutalt ärlig mot dig eftersom du är så elak och dum i denna tråd. Tryck inte ner andra för deras bröst när du själv inte är nöjd med dina. Tack o hej du har ju bevisat att inget någon säger till dig går in vilket är tråkigt. Dom där missformade brösten är vanligare än dom små toppiga nätta sakerna.
    Ja det var ju trevligt och konstruktivt. Have a nice life...
  • Anonym (Bröst-ångest)
    MikNis skrev 2013-10-07 07:35:56 följande:
    Varför har du då behovet av att vara nedlåtande ang brösten på en amerikansk?  kvinna.
     
    Jag är inte nedlåtande mot kvinnan, tvärtom är jag imponerad över att hon har så starkt självförtroende (vilket inte jag har) att hon vågar visa upp bilden på sina bröst som - enligt mig - inte är så vackra. Ska jag ljuga och säga att de är jättefina när jag inte tycker det? Man ska väl kunna vara ärlig och säga vad man tycker - hon har ju ändå lagt ut bilden frivilligt för alla att se. Men jag rackar inte ner på henne, som person, jag tycker hon är stark och jag är impad! Jag säger bara att ett par bröst som hon har, skulle jag inte trivas med SJÄLV. Jag skulle operera dem. Too bad om folk inte klarar av att höra min åsikt. 

    Tycker du själv att de är snygga?  Och nu är det inte en brösttävling det handlar om.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    YummyMami skrev 2013-10-07 07:43:13 följande:


    Men många ser ut på ett ungefär så? Framförallt överviktiga.
    Det blir kanske skillnad med en närbild på datorn, beskuren, framför ett helkroppsperspektiv live i ett badhus. Men jag kan inte påminna mig att jag har sett liknande bröst irl, men jag har sett alla former och klankar inte ner på andras bröst. Är de nöjda så jättebra! Det är mina egna jag är fixerad vid, även om det nu börjar kännas mycket bättre för jag har fått hjälp i min andra tråd. Bra råd och snälla kommentarer.

    Här fick jag nyss höra att j"ag förstår varför din man lämnar dig" och så vidare. Bara elakhet för elakhetens skull. Medvetet. Jag är ALDRIG elak mot någon medvetet. Jag önskar alla kunde bli accepterade som de ser ut, men vi vet alla att världen inte ser ut så. Ärligt!
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Lillkossan skrev 2013-10-07 10:30:55 följande:
    Det handlar inte om att du ska ljuga, du behöver inte säga något alls. Varför känner du att du promt måste säga sanningen om någons bröst. Och jag förstår att du inte gör det irl, men som någon tidigare nämnt så kan det ju sitta någon framför datan som har precis såna bröst som på bilden. Då är det inte roligt att läsa dina kommentarer.
    Men snälla, det var en bild från ett amerikansk forum...varför tar du åt dig så? Har jag inte rätt att tycka att något är vackert och att något annat är mindre vackert? Jag har ju startat en hel tråd om mina EGNA mindre vackra bröst (i mitt tycke) och fått höra både det ena och det andra. Att de ser hängiga ut, trötta, att jag nog är gammal osv.... men jag tänker göra det jag kan för att förbättra saken. Går det inte får man väl gilla läget, men jag står för att jag hade opererat bröst som jag tycker såg för illa ut.

    Att någon tar illa upp för att jag känner så för egen del, kan jag knappast ta ansvar för! Anmäl ni detta inlägg också, det gör mig inget. Pattdiskussionen är avslutad för min del, för jag fick de hjälp och råd jag behövde i min egen tråd, och har ingen lust att vara något villebråd här pga andras aggressioner och behov av syndabockar i ett utseendefixerat samhälle.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-07 10:33:38 följande:
    Och därför borde vi alla reflektera över om vi själva genom vårt eget förhållningssätt har någon del i det, och fundera på om vi kan göra något för att förändra det.

    I en perfekt värld gör ingen fel. Den som är utan synd, kasta första stenen....
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-07 10:33:38 följande:
    Och därför borde vi alla reflektera över om vi själva genom vårt eget förhållningssätt har någon del i det, och fundera på om vi kan göra något för att förändra det.
    (anonym...) skrev så här till mig:

    Jag har sett bilden på dina tuttar och ja jag förstår varför killen din drar med en annan... Du har ju inte mycket att komma med
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-07 10:44:24 följande:
    Jag kastar inte sten, och jag frånsäger mig inte heller ansvar.

    Var den människa du vill vara och lycka till i fortsättningen.

    Tack detsamma!
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Tummelisa skrev 2013-10-07 11:10:33 följande:
    Stor applåd till Storsuggan, så många kloka inlägg har jag sällan läst i en tråd samtidigt {#emotions_dlg.flower}. Läs dem om och om igen "bröst-ångest". Förstår hur du resonerar också och du skriver klokt och bra, men bröstångest (tror jag) har levt några år till och nått ytterligare en nivå i sina insikter.

    Så återkom gärna sen och säg att "Det var dumt av mig att uttala mig negativt om brösten på bilden. Även om jag anser att ett par bröst är fula, så bör jag hålla det helt för mig själv, för att inte spä på osäkerheten hos andra med liknande bröst. Jag ska också försöka jobba med min självkänsla så att jag faktiskt tycker att jag duger precis som jag är, hela jag". Lycka till  Solig 
    /från en som inte alls är perfekt själv heller, varken vad det gäller utseende på brösten eller självkänslan.
    Som jag skrev tidigare så är diskussionen avslutad för min del i denna tråd. Jag har om och om igen försökt förklara hur jag resonerar, och det funkar inte på mig att höja pekfingret mot mig som någon skolfröken och "säg nu förlåt för du var dum".

    Jag säger aldrigt något elakt med flit, och jag sårar ingen med flit heller. Däremot var det en (anonym) som skrev till till mig: Jag har sett bilden på dina tuttar och ja jag förstår varför killen din drar med en annan... Du har ju inte mycket att komma med

    Inte en enda av er reagerade på det inlägget - som var ett direkt personligt påhopp på mig. På mina bröst. Och Tummelisa, du kan omöjligt veta hur gammal varken jag eller Storsuggan är, så det där åldersargumentet "gammal vet bäst" funkar inte här.

    Ha en fin dag, för jag kommer inte längre här känner jag. Mest stöd har jag fått i andra tråden, och det är jag jättetacksam för.
  • Anonym (Bröst-ångest)

    Jag ber ärligt om ursäkt i fall jag sagt något "olämpligt" angående någon anonyms bröst. Om någon uppfattat det som en attack,  är jag verkligen ledsen, pga att jag vet vad bröstångest kan ställa till med. Jag tycker att alla kvinnor BORDE duga precis som de är. Men vi lever ju i ett ytligt och utseendefixerat samhälle, så hur lätt är det att ställa sig utanför grupptrycket? Jag försöker, men misslyckas ofta. Pga att jag inte haft den bästa början i livet, med många pikar och för lite bekräftelse som barn och ung tjej. Rynkar på näsanJa, jag vet att om man startar en tråd och lägger upp en bild på FL då blir man lovligt villebråd. Men jag gjorde det av en anledning. Jag har i många år gått och tänkt på bröstoperation. Jag har fått pikar. Jag har mått dåligt. Jag har inte varit nöjd med mina bröst.

    Nu, till min stora förvåning, inser jag att folk nog inte är så ytliga som jag trodde! Surprise! Jag blev glad av att läsa att många män (och kvinnor) tycker mina bröst är helt ok! Där ser man vilken snedvriden syn man kan ha på sin egen kropp. Men har man fått trista kommentarer från några få negativa människor sitt liv, så kan det sitta som Karlssons klister!!   

    Min egen mor har ju för sjutton sagt att jag har hängtuttar, och köpte mig en push-up bh när jag var 18. Hon lade bh:n på min säng, så jag upptäckte den när jag kom hem från gymnasiet. Så det är kanske inte konstigt att man får komplex. Dessutom har kära mor klankat ner på än det ena, än det andra när det gäller mitt utseende och min personlighet. Pga detta har jag blivit osäker, och känner att endast det perfekta duger. Och jag vet att jag inte är perfekt!!!

    Därför skrev jag om den bilden jag postade att jag skulle opererat mig om jag haft de tuttarna. Men INNERST INNE önskar jag att jag varit så stark att jag INTE behövt operera. Att jag gillar mig själv precis som jag var. Vad jag beundrar tjejer med "defekter" som älskar sig själva, och som har partners som älskar dom. Det har jag aldrig haft, och därför letar jag fel hos mig själv

          

  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Hängpatten) skrev 2013-10-08 10:54:11 följande:
    Anonym (Bröst-ångest): jag har skrivit och peppat dig i den andra tråden vilket jag ångrar nu. Det visar sig att även du är en sån som försöker höja dig själv genom att jämföra med och nedvärdera andra, inte genom att acceptera dig själv. Jag hoppas att reaktionerna i den här tråden får dig att tänka till hur du själv uttalar dig om andra med tanke på att du vet själv hur kommentarer kan få dig att må (för som sagt var, det är ju självklart att det sitter kvinnor med olika bröst och kanske komplex precis som du och läser den här tråden).

    Och gällande ditt nedvärderande uttalande om psykologer. Att få höra av andra att du har fina lökar hjälper dig för stunden genom att ge dig bekräftelse utifrån att du duger. En psykologs jobb går ut på att hjälpa dig hitta känslan själv av att du duger så att du inte behöver bekräftelse på det utifrån. Det sistnämnda är ju rätt mycket att föredra kan jag tycka.
    Vad tråkigt att du tycker så illa om mig. Jag har inte höjt mig själv, snarare tvärtom talat om hur illa jag tycker om mina bröst.

    Jag tycker inte illa om dig, och har du peppat mig i den andra tråden är jag tacksam för det. Nej, jag försöker inte höja mig själv genom att nedvärdera andra. Jag nedvärderar inte heller psykologer, men de har sina begränsningar. Jag har själv studerat 20 poäng psykologi på universitetsnivå, så jag vet att psykologi är viktigt. Men inte skulle jag kunnat få den bekräftelsen ang mina bröst hos en psykolog, som jag har fått här på FL på ca två dygn!

    Psykologer är bra till mycket, men kanske inte till allt.

    Jag är ledsen om jag sårat dig - antar att du studerar till psykolog. Fortsätt med det, ni gör mycket nytta och ni behövs i samhället! Men även ett internetforum kan ha sitt värde. Jag har fått mycket hjälp härifrån, och har även gått 4 år hos psykolog som INTE HJÄLPTE ETT SKIT. Men förhoppningsvis blir du en bättre psykolog än de 3 jag träffade på den tiden jag trodde på psykologer. 
  • Anonym (Bröst-ångest)
    cheese skrev 2013-10-08 11:15:16 följande:
    Finns det någon liknande sida för man boobs så en annan oxo får känna sig lite normal och okej ?
    www.007b.com/breast_gallery.php

    Vaddå, duger inte denna sidan åt dig? 
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Hängpatten) skrev 2013-10-08 11:39:48 följande:
    Nej vänta, stopp nu. Jag tycker absolut inte illa om dig. Hur ska jag kunna det, jag känner inte dig? Det jag menar är att du höjer dina tankar om dina bröst genom att se andra i ditt tycke fulare bröst, inte genom att känna att dina bröst duger utan jämförelse. Och att skriva på det viset du gör utan en tanke på hur andra som sitter med just såna bröst kan reagera när du själv mått så dåligt över kommentarer om utseendet på dina bröst. Det var ogenomtänkt tycker jag.

    Och nej, jag är inte psykologstudent (jag är dessutom långt över den åldern). Du har absolut inte sårat mig på något vis. Jag kände mer att jag kanske gjort dig en björntjänst att ytterligare spä på ditt behov av bekräftelse utifrån att du duger när jag läste de raderna. Du skulle utifrån det lilla jag läst av det du skrivit behöva jobba på självkänslan och känslan att duga utifrån dig själv, inte genom bekräftelse av och jämförelse med andra. Ja du fick en skjuts uppåt nu av många medlemmar på FL, vilket är bra, men den typen av bekräftelse håller bara så länge som du får just bekräftelse. Och det är ju egentligen inte klokt att du ska vara i sånt behov av bekräftelse att dina tankar om att göra ingrepp på din kropp står och faller med vad främlingar på internet skriver till dig. Skulle du ha självkänslan i dig själv skulle inte det behövas.
    Ok, då förstår jag bättre vad du menade. No offense. Men du skrev faktiskt att du ångrade att du peppade mig i den andra tråden! Hur ska jag tolka det? Obestämd

    Jag har fått stöd härifrån, och det har betytt mycket för mig. De senaste två dygnen har jag känt att mina bröst KANSKE duger. Det är ett stort steg ifrån att ha känt i hela mitt liv (då jag har haft bröst) att mina bröst INTE ALLS duger. Så underskatta inte vad FL och liknande forum kan göra för självkänslan. Även om det bara är "ytlig bekräftelse". Det kan vara gott nog många gånger!

    Jag skulle aldrig visa upp mina bröst för en psykolog och säga: "vad tycker du, duger de". Det kan jag göra här, helt anonymt. Och jag hade ALDRIG kunnat tro att så många skulle gilla mina bröst. Ärligt! Jag mår bättre nu, pga alla positiva kommentarer.

    Bekräftelse utifrån: som jag strök under: ja, det flesta människor bryr sig om sitt yttre. Det är därför du  (och alla andra) går till hårfrisören istället för att snagga sig själv (vilket går utmärkt). Eller köper nya fräscha kläder, parfym, smink osv. För att man vet att ytan räknas, folk tycker bättre om den som är snygg och välvårdad, än om den som ser ut som en luffare.

    Det handlar mycket om yta i detta samhälle. Hade önskat det vore annorlunda. Men nu är det som det är, och jag försöker anpassa mig så gott jag kan. Mina bröst är en sak jag kan göra någonting åt, och jag tänker göra det. Jag GÖR det. Oavsett vad pykologer eller äldre tycker om saken.Hjärta
         
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Hängpatten) skrev 2013-10-08 14:40:29 följande:
    Jag kände att jag ångrade att jag gått in och peppad dig att vara nöjd som du ser ut när du inte har betänkligheter att klanka ner på andras utseende eller tänker på hur det kan bli för andra som läser det du skriver. Men du har förklarat hur du tänkte här i tråden så vi släpper det.

    Jag underskattar absolut inte effekten av det folk skrivit till dig och hur de har fått dig att omvärdera dina tankar. Det är jätteviktigt. Det jag menar är som jag skrev att effekten är kortvarig då det är andras bekräftelse som får dig att omvärdera, inte din egen självkänsla.

    Bekräftelse är viktigt för de flesta, för vissa är det utseendet som är viktigt att få bekräftat, för andra är det annat. Ytan räknas men det är skillnad på att vilja ha en yta man själv är nöjd med eller en yta som andra ska vara nöjda med. Det är skillnad på att gå och klippa sig i en frisyr man gillar och passar i eller att klippa sig i en frisyr som man tror att man får flest killar i.

    Jag tror inte att varken psykologer eller äldre tycker något om att du vill göra det bästa du har av din kropp. Men det gör ont i mig när tjejer/kvinnor som är fullt normala får för sig att de inte duger som de är. När en ung tjej som du (vilket jag har fått för mig att du är) med så himla fina bröst får för sig att de inte duger.
    Jag har läst igenom hela ditt inlägg noga, och jag accepterar allt du skriver. Peace! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Hängpatten) skrev 2013-10-08 14:50:55 följande:
    Att acceptera varandras åsikter är bra, jag accepterar så klart dina också. Hoppas du förstår vad jag menar. Hoppas också att du börjar bli glad för dina tuttar för de är verkligen något att vara stolt över. {#emotions_dlg.flower}
    Tack vare alla fina människor på Familjeliv så har jag börjat inse att mina bröst kanske är ok.

    Pga tråkig barndom (elak mamma etc) så har jag inte fått världens bästa självkänsla med mig i ryggsäcken ut i livet. Jag är ganska duktig på att skilja vargarna från fåren, och vargarna får allt som oftast en spark mellan bena, men på det stora hela så är jag osäker på om jag duger i  "vanliga folks ögon". Brösten är en särskilt känslig faktor. Om du förstår vad jag menar..  
Svar på tråden Till alla er som har komplex för era bröst!