Inlägg från: Skidälskaren |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Vad tycker du om programmet Stalkers?
  • Skidälskaren
    Fia W skrev 2013-10-09 21:25:22 följande:
    Sett ett avsnitt, har inte orkat mer än så eftersom somliga i programmet uttalade stalkers på ett vis som gjorde mig galen. "Stallkare" istället för "stålkers"... Hörde inget de sa efter det, barnsligt kanske men jag pallade det inte.

    Hahaha jag har också tänkt på det! Sjukt störande faktisktTungan ute
    AlexO skrev 2013-10-09 21:26:40 följande:
    Jag tycker det är obehagligt för det visar hur långt det får gå utan att man får hjälp.
     
    Håller med dig. Sjukt vad folk blir utsatta för utan att någon hjälp kommer
    MiniCatti skrev 2013-10-09 21:30:39 följande:
    Jättebra program. Synd att det inte fanns när jag behövde hjälp!
    Har du haft en stalker? Förvånad Har du blivit av med den? Hoppas!!

       

      
  • Skidälskaren
    MiniCatti skrev 2013-10-09 21:55:05 följande:
    jag blev förföljd och trakasserad med telefonsamtal och sms under ett halvår. Det handlade alltså om ca 50 samtal och sms om dagen eller tills jag stängde av mobilen. Ville helst inte stänga av mobilen för då ringde och sms'ade personen till min mamma och mina yngre systrar istället.
    Det var hot och kränkningar varje dag.... en otroligt jobbig tid fylld med rädsla och jag kunde inte göra något för att stoppa detta.
    Det pågår inte längre som tur är!

    Oj, men fy vad obehagligt!! Åh vad skönt att höra att det har slutat! {#emotions_dlg.flower} Hur blev du av med det?
  • Skidälskaren
    Fanny b skrev 2013-10-10 15:39:34 följande:
    Jag tycker att många av de fall som tagits upp i Stalkers inte varit trovärdiga. T e x fallet där ett par förföljdes av en kvinna, och där det kom fram att mannen hade haft samlag med förföljaren, för att på detta sätt få ett slut på förföljandet. Ett annat fall handlade om ett par tjejer som förföljdes av grannen, de flyttade sedan ifrån sin lägenhet med de bytte inte område så de träffade sin stalker igen.

        

    Jag tyckte också att det var så konstigt att han låg med henne! Som om det skulle lösa problemet? No shit haha...
    MiniCatti skrev 2013-10-09 22:12:48 följande:
    Det bara slutade en dag. 
    Min syster var också förföljd och trakasserad ett tag, men av en kille i hennes skola. Det var mer obehagligt tycker jag. Han (alltid ensam) iakttog henne och ibland kunde han stå utanför hennes klassrum och stirra på henne hur länge som helst. Han skrev obehagliga saker på internet till henne och hon anmälde honom flera gånger. Det tog också slut helt plötsligt.
    Skönt att ni har blivit av med dem!!

      
  • Skidälskaren
    Fanny b skrev 2013-10-10 22:12:16 följande:

    Jag håller med om detta. Det jag tycker är konstigt med Stalkers är att de inte verkar vara så noga med att kolla upp bakgrunden till deltagarnas historier. Om de i detta program sagt rakt ut att stalkern var en fd älskarinna hade det inte varit så konstigt, men då denna historia mörkades så tycker jag detta program var mindre trovärdigt.

    Ja men verkligen!
  • Skidälskaren

    Jag blev helt fast första gången jag såg det hehe Har verkligen medkänsla för dem som blir utsatta, hoppas på allt i världen att alla slipper sånt

  • Skidälskaren

    I tisdags började nya säsongen av Stalkers och det första avsnittet inleddes med Stalkers "Bengt". Vad tyckte ni om tisdagens program?

  • Skidälskaren
    Fanny b skrev 2015-02-19 12:21:13 följande:

    Uppfattade det inte som trovärdigt. Reagerade först på att kvinnan som levde under skyddad identitet öppet gick ut med att hon höll på med linedancing, eftersom hennes stalkers verkade veta mycket om var hon bodde någonstans, skulle det vara lätt för honom att hitta den förening hon är med i.

    Det jag ocksår reagerade på var kvinnans berättelse, hon blev misshandlad och våldtagen, detta kan ju stämma men det konstiga var att hon berättade att hon sa ifrån, detta kan givetvis vara ett undantag, men annars brukar personer som misshandlar sina partners först knäcka dem fysiskt innan misshandeln börjar.

    De kvinnor som han trakasserat tidigare var förvånansvärt modiga då de visade sig i bild, generellt tror jag inte personer som  varit sådant som de berättade vågar visa sig i TV, för risken finns ju att stalken börjar att förfölja dem igen

    Konfrontation var pinsam då Jenny närmast blev aggressiv när stalkern på ett lugnt sätt visade att han inte ville uttala sig om detta.

    Jag menar inte att stalken i detta fall var helt oskyldig men tror inte helt på kvinnornas berättelse. Jag tror att det generellt är allför lätt att om man är i konflikt med någon söka till detta program, överdriva problemen för att få någon man ogillar bli utpekad som stalker. Jag tror på programformen men att oberoende personer, kanske en grupp som i Trolljägarna, som inte träffar de som ansöker går igenom fallen och ser hur allvarligt det är.


    Okej
  • Skidälskaren

    Jag tycker att Hasse Aro gick på stalkern bra igår vid konfrontationen. Man märkte att han verkligen hade medkänsla för barnet!

  • Skidälskaren
    MiaMiaMia70 skrev 2015-02-26 02:01:57 följande:

    Lasse Aro han är ju helt fläng i huvud. Han är ju inte riktigt klok. Jävla människa som  han är !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                              


    Vill du utveckla varför du tycker så?
  • Skidälskaren
    Fanny b skrev 2015-02-25 15:22:15 följande:

    Jag tyckte han var oprofessionell. Det var bra att han kände för barnet men han kunde inte veta om denna episod verkligen hade hänt. Problemet med detta program tycker jag är att programledarna utgår från att deltagarna har hänt, så de personer som de konfronterar har ett dåligt utgångsläge, om de har någon annan version blir de inte trodda. Aschberg i  Trolljägarna är mera lugn och får ofta fram ett annat resultat av den anledningen. 


    Det har du rätt i! du fick mig att se det från ett annat synsätt Du har helt rätt, det finns ju alltid två versioner av en händelse. Ju fler inblandade-desto fler versioner
  • Skidälskaren
    MiaMiaMia70 skrev 2015-03-08 22:03:10 följande:
    BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLä BLÄBLÄBLÄ BLÄ !!!!!!!!!!!! SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes
    Du tillför inget i tråden när du skriver såhär, du besvarar inte några frågor, du kladdar ju bara? några exemepel är "blä blä blä" och "!!!!!!!!!!!" efter varje gång man frågar något. Om tråden stör dig så mycket att du bara kladdar så kanske du kan ta bort den från dina favoriter istället, det kanske är lättare?
Svar på tråden Vad tycker du om programmet Stalkers?