• KarinIngrid

    Min Sambo är bara så bra!!

    Jag är rätt ny på famileliv och har suttit och läst runt en massa trådar. Och det finns så många trådar i forum där folk klagar och gnäller på sin sambo/man/fru/flickvän/pojkvän..
    och jag kan fullt förstå att man vill göra det ibland!

    Men jag känner också att det blir väldigt mycket negativt, så nu tänkte jag göra motsatsen och starta en tråd för oss som istället vill berömma våra kära och vara lite stolta över hur himla bra dom är!

    Min Sambo är helt underbar!
    Han är snäll, omtänksam, får mig att må bra och tycka om mig själv!
    Vi delar hushållssysslorna.
    Han är generös och vi har mycket roligt ihop, skrattar massor tillsammans varje dag.
    Vi hittar på saker, delar intressen. 
    Han talar om för mig varje dag att jag är fin, att han älskar mig, hur glad han är att vi hittat varandra! 
    Han får mig att känna mig speciell, uppskattad och älskad. Och jag mår så otroligt bra med honom!

    Sen är han inte perfekt i alla avseenden heller, det är väl ingen, han är glömsk och slarvig och lite disträ ibland sådär som killar är :)

    Men det är i det stora hela sånna småsaker så jag orkar inte ens lägga energi på att reta upp mig på det. Jag fokuserar på hur bra vi mår tillsammans och alla de bra egenskaperna han har!
    Kort och gott, jag är 35 år och har aldrig tidigare mått så bra som jag gör nu med min sambo!!!  

    Så fritt fram att berömma era kära och berätta vad dom gör som får er att må bra!!                  

  • Svar på tråden Min Sambo är bara så bra!!
  • KarinIngrid
    LillGris skrev 2013-10-24 11:18:50 följande:
    Min sambo är också helt ljuvlig! Generös, rolig, världens bästa pappa, han kommer hem ibland och har köpt hemma-spa saket och säger åt mig att låsa in mig i badrummet och bara ta hand om mig själv. Ja, han är helbäst.
    Åh vad härligt det låter! Glad för dig att du hittat någon som får dig att må bra!

    Skönt att få höra fler som är positiva! Man behöver lite positiv energi nu när hösten börjar bli grå och mörk! 
  • KarinIngrid
    mammafia84 skrev 2013-10-24 11:21:09 följande:
    Så kul att läsa att de finns nån som e glad i sin sambo Ja passar oxå på att berömma min. Han är så kärleksfull å omtänksam och helt jävla underbar. Visst precis som de flesta män e han oxå glömsk, larvig och kanske inte världens bästa hushålls mäniska. Men lika mycket som ja älskar de bra hos han älskar ja hans brister vi kompltetterar varandra bra och de säger han ofta vilket får mig att käna mig väldigt glad. Skönt med en positiv tråd

    Ja men visst är det härligt att man kan känna att man kompletterar varandra! Jag tror mycket ligger i att man faktiskt förstår och tillåter att man är lite olika också. Att alla har sina brister, men att inte fokusera på dem utan fokusera på det som är bra!

      
  • KarinIngrid
    LillGris skrev 2013-10-24 11:23:13 följande:


    Visst behöver man det :) och även om jag kan bli tokig på karln ibland (vem ställer in ett tomt makaron-paket i skafferiet igen liksom, varför??) så är det positiva med honom såå himla mycket mer än det negativa!
    Hahaha, ja ibland känner jag också att jag blir galen på vissa slarvgrejer han gör, men så gör han nåt annat som väger upp tio gånger och då blir det på nåt sätt lite charmigt ändå i det där slarviga.. jag brukar muttra nåt om slarver, då tittar han på mig med bus i blicken och säger,.. ja ja men jag är iallafall DIN slarver.. och då får han mig att brista ut i skratt istället..
  • KarinIngrid
    lovely89 skrev 2013-10-24 11:51:32 följande:
    Har tänkt flera gånger också skriva en sådan här tråd :P 

    Min sambo även min pojkvän och bästa vän är bäst i hela världen..

    Jag kunde inte önskat eller fått mig en bättre kille..

    Vi träffades när jag var 13 skulle fylla 14 och han var 18.
    Vi har varit tillsammans sen dess. Vi har idag två underbara barn och ett påväg.
    Som handen i handsen.. Han är snäll, omtänksam, rolig, och en alldeles underbar pappa och allt därtill.. 
    Vi delar allt här hemma och han gör allt med glädje..
    Det går inte en dag utan att man känner sig älskad av honom. Han är noga med att säga att jag är fin underbar snygg och att han älskar mig och att jag är det bästa han har.
    Han får mig att undra om änglar verkligen finns.. För han är en ängel på alla plan..
    Jag är hans allt och han är mitt allt.. Vi har skapat det perfekta för varandra och för barnen.. 
    Klart vi kan vara oense om saker och ting men vi är noga med att reda ut det och prata om det...
    Han är den bästa och finaste som finns i mitt liv och så klart mina barn ;) 

    Jag läser också många trådar här inne och jag blir rädd över vilka hemska killar det faktiskt finns..  
     
    Det låter helt fantastiskt, att ni träffades så unga och fortfarande har det så bra ihop!!

    Visst blir man lite skraj ibland när man läser om vilka hemskheter vissa blir utsatta för av sina respektive.

    Men samtidigt blir jag ännu mer glad över min sambo när jag läser sånna historier, det får mig än mer att uppskatta honom som den underbara person han är!    
  • KarinIngrid
    CHTM skrev 2013-10-24 11:57:12 följande:
    Min ar ocksa bra! 

    Bast i varlden skulle jag vilja saga, jag ar den lyckligaste som far vara en del av hans och hans barns liv,

    Vi delar pa allt "jobb" och jag kanner mig verkligen uppskattad, om han gor mig ledsen pa nagot satt sa sager jag bara till sa fixar det sig pa en gang. 

    Vi har varit gifta i tre manader och jag trodde aldrig att det kunde vara sa bra. 

    Kul att hora att andra har det bra ocksa och inte bara en massa gnall  
    Underbart! Grattis i efterskott till giftemålet!
  • KarinIngrid
    CHTM skrev 2013-10-24 12:13:21 följande:
    Tackar 

    Det var en helt underbar dag, inte sa dyrt, vi struntade allt man "borde" gora och hade det kul tillsamans med vanner och familj! 

    Eftersom vi bada tanker lika och vill ofta lika saker sa var det valdigt latt att planera och hade vi inte passat sa bra ihop hade det kunnat bli valdigt annorlunda.

    Fast bade jag och min man har nog bada varit "svin" i tidigare forhallanden pa olika satt. Jag ar bara glad att vi hittade varandra i den har djungeln.. 
      

    Ja det kan nog ligga nåt i det, man är kanske "svin" på olika sätt om man är med någon man inte är kompatibel med och inte kan hantera det riktigt.

    Men ja, visst är det skönt när man träffar RÄTT i djungeln! :) 
  • KarinIngrid

    Igårkväll hade jag gått och lagt mig och glömde ta min ipren, har sån grym mensvärk så måste ta en ipren innan jag lägger mig för att kunna sova på natten. Jag hade just krypit ner i sköna sängen då jag kom på att jag glömt. så jag suckar och är på väg att resa mig. Då sträcker sambon ut armen och föser ner mig i sängen igen och säger bara "jag går" och så reser han sig istället och går upp, trots att han legat längre än mig, kommer tillbaka med ett glas vatten och ett piller.
    En sån liten gest men så otroligt stor betydelse <3 

  • KarinIngrid
    Cissi2801 skrev 2013-11-08 21:46:11 följande:
    Jag har också en helt underbar sambo som jag älskar över allt annat, även han ger komplimanger som gör att leendet växer sig större och större!! Trodde aldrig att just jag skulle ha sådan tur att träffa honom när jag kände mig som mest ensam i tillvaron...

    Jag vill även tacka honom för att han vill spendera sitt liv med mig, så som jag vill med honom också, plus att vi båda vill ha barn!!! ;)

    Cissi

    Härligt!!!
  • KarinIngrid
    MammaMia93 skrev 2013-11-12 12:21:44 följande:
    Min sambo är också helt underbar!
    Jag hade aldrig kunnat träffa en människa som skulle passa mig och min personlighet bättre än sambon, han är den perfekta pappan till vår son och han är min bästa vän.
    Han gör mig alltid glad och stannar vaken på nätterna när jag behöver prata.
    Jag älskar honom så mycket och om 6 månader blir jag hans fru! <3

    ÅÅÅh vad härligt, grattis till det stundande bröllopet!

    Jag vill också bli fru :)
    Går och väntar på att bästa sambon ska fria nån gång bara ! :)  
  • KarinIngrid

    Väcker liv i denna tråden med ännu ett hyllande till min underbara sambo.

    Förra veckan var den värsta veckan i min jobbkarriär! Det var kaos på jobbet och på grund av stora omorganisationer var det många som blev uppsagda, det var massa möten och fackförhandlingar och hela kontoret var kaos. Jag jobbade över varje dag och var helt slutkörd och när jag väl kom hem ville jag bara sova så jag orkade inte vara det minsta social med min sambo.
    Detta pågick måndag till fredag.
    På fredagkvällen kommer jag hem o sjunker ner o nästan gråter av lättnad att det är helg.
    Jag kröp in i min sambos famn och sa att jag kände mig som en urvriden disktrasa, jag orkar inte laga middag, orkar inte ta hand om disken, orkar bara vara..

    Då tittar han in i mina ögon och säger, jag vet älskling, du har haft en fruktansvärd vecka så jag tänkte att du behövde komma bort lite. Så berättar han att han bokat in oss på en kryssning lördag till söndag.
    Jag fick först sova ut ordentligt på lördagen, sen åkte vi iväg. Kunde sätta mig vid dukat fint bord på en restaurang, äta otroligt god mat, dricka ett glas vin, bara koppla bort jobbet.Det var härliga 24 timmar då jag inte behövde tänka på nåt annat än att äta gott och umgås med min älskade!
    Som jag behövde det. Det gav mig energi att orka ta tag i den nya veckan som väntade.

    Är han inte helt underbar så säg!!

  • KarinIngrid
    Cissi2801 skrev 2014-04-23 20:30:14 följande:
    Jag och sambon planerar för en bebis, hoppas på att gravtestet jag skall ta är positivt, sedan har vi även diskuterat bröllop så vi får se när han: pop the question!!! ????

    Älskar honom så enormt mycket, han är min bästa vän, själsfrände och min underbara sambo/fästman!!!!

    Hoppas på att din ställer frågan snart :)

    Underbart!!
  • KarinIngrid
    Koppkaka skrev 2014-04-23 21:04:35 följande:
    Min sambo är en av de bästa människor som finns. Han är förstående, kärleksfull, stöttande, tröstar när jag är ledsen, skrattar med mig, han är en underbar far till vår son, han är teknisk, tålmodig, stark och skitsnygg!

    Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Finns ingen som jag hellre skulle leva mitt liv med, jag har hittat min själsfrände

    Visst är det härligt att känna så!!
  • KarinIngrid
    Krishna skrev 2014-06-21 21:37:45 följande:

    Vilken otroligt härlig tråd! Positiv energi och massor med kärlek <3

    Jag och min sambos kärlek är väldigt stark då vi fick ta oss igenom många svåra tuffa hinder i början. Nu efter 1 1/2 års kamp kan vi äntligen börja vårat liv tillsammans :) Vi planerar och försöker skaffa vårat första barn.

    Han är en helt underbar människa. Så varm, kärleksfull och omtänksam. Vi kan prata om precis allting! Vi är lika känslosamma, tänker och känner lika men är ändå ganska olika på intressen och endel åsikter.

    Han kan komma och vill kramas bara sådär för att han känner sig kramig :) Vi kan skratta jättemycket tillsammans, skämta och skoja med varandra!

    Han är snäll och tillgiven, duktig på matlagningen.

    Han är helt perfekt för mig! Vi är perfekta tillsammans!

    Jag älskar honom så mycket! <3


    Det låter helt magiskt!
  • KarinIngrid

    Skakar liv i den här 2 år gamla tråden och kan konstatera att min trådstart fortfarande gäller. :)
    Min sambo är underbar, helt enkelt bäst!


    Nu har vi fått en son och jag var kanske lite orolig hur det skulle bli med en bebis och ansvar och familjeliv. Jag hade inte behövt oroa mig.


    Det går strålande bra, min sambo är en underbar far till vår son och vår kärlek är om möjligt ännu starkare!!

    <3

  • KarinIngrid
    frost1984 skrev 2016-09-21 19:28:53 följande:

    vilken underbar tråd ?

    min Man är helt underbar och ja älskar honom mer o mer för varje dag... absolut mindre vissa dagar men ännu mer mer dagen därpå, det är väl så det ska vara ????

    han är min andra man och far till mitt andra barn, jag har aldrig haft det så bra och aldrig varit så lycklig som jag är idag!

    Vi delar verkligen allt, sorg, glädje... och husarbetet ????

    han är min bästa vän, han får mig att skratta, visar sin uppskattning och får mig att känna mig otroligt älskad.

    jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli så här lycklig (efter ett trassligt tidigare förhållande)

    men han är verkligen min själsfrände och en underbar far o bonusarna ??


    Fantastiskt att höra!! underbart
  • KarinIngrid

    Dags att återigen lyfta tråden!

    Jag och min sambo har nu firat vår 4 årsdag. Och efter drygt fyra år så är han fortfarande så underbar!
    Vi får varandra att må bra. Vi skrattar tillsammans varje dag. Vi talar om för varandra varje dag att vi älskar varandra!
    Men utan att det känns tvunget. det kommer naturligt.


    Vi har en liten son på 2 år nu. Och vi har klarat av de första småbarnsåren galant! När jag var gravid läste vill tillsammans om hur vanligt det är att förhållanden spricker under barnens första 2-3 år. Men i vårt fall har det bara fört oss närmre varandra.

    Så jag vill igen hylla min otroliga sambo, puss älskling du är bäst!

  • KarinIngrid
    Nandez skrev 2017-05-24 12:17:14 följande:

    Härlig tråd, vi har det bra i vår relation. Vi har varit tillsammans i 18 år och tiden har gått så fort.


    Vad härligt! 18 år, jag hoppas att vi kommer vara lika lyckliga då som vi är nu!
Svar på tråden Min Sambo är bara så bra!!