Inlägg från: Snuttens |Visa alla inlägg
  • Snuttens
    Adrienne skrev 2013-10-29 10:37:05 följande:
    Grattis prussiluskans och snuttens! Mina symptom har nästan försvunnit helt så jag var tvungen att ta ett nytt gravtest i morse. Som tur var var det starkare än de två första, lika starkt som kontrolltestet. Så nu känns det mycket bättre :)
    I vilken vecka är du exakt? Jag ligger idag på 4+5, men mina streck är ganska svaga... Inte alls så starka som kontrollinjen. Men det kanske beror på senare ägglossning, vad vet jag.
  • Snuttens

    Jag blir så glad av att se hur många det är som plussat!!!

    Jag har precis bokat tid hos gyn, får göra ett tidigt VUL, pga mina tidigare missfall. Jag längtar så jäkla mycket! Och förhoppningsvis klarar jag mig dit, och vi får se ett tickande hjärta! <3

     


  • Snuttens

    Jag hade också tänkt att vänta, men nu blev det så att min mans familj fick veta ändå... Lite synd, hade velat ha det hemligt ett tag till.

    Jag har även berättat för min mamma, henne är det skönt att bolla tankar med. Resten får vänta till efter vecka 12, vilket blir runt 20 december. En härlig julklapp dvs.  


  • Snuttens
    brandnewday skrev 2013-11-06 20:47:11 följande:
    Någon som ska göra VUL? Ringde Mama Mia idag och bokade in ett i vecka 9... kostar en slant men kan inte sluta noja..
    Jag ska göra vul nästa vecka fredag. Då är jag i v7+1. Är också jätteorolig, men hoppas kunna luga ner mig efter det. Känns så jäääkla långt dit!
  • Snuttens
    brandnewday skrev 2013-11-06 21:33:26 följande:
    Bor du i Sthlm? var har du bokat och vad fick du betala?
    Jag är från Stockholm, men bor numera i Belgien. Här går jag till en privat gynekolog - finns inte direkt att system med barnmorskor. Det kostar ungefär 500 spänn/besök. Känns rimligt. 
  • Snuttens
    ung92 skrev 2013-11-12 16:52:30 följande:
    Jag måste fråga er en sak..Min sambo är inte alls glad över tvåan och vill inte alls prata om det. När jag frågar han om han vill lämna mig säker han såklart nej..Men det gör så ont att se att alla andra i min omgivning är så ofantligt lyckliga och hoppar av glädje att sonen ska få ett syskon förutom han.

    Detta var såklart inte planerat, men känns vansinnigt att göra abort om jag inte vill. Kände sån lycka inombords när jag blev gravid och ville bara skrika ut de åt alla. Men han håller på vända det som om detta är något som är så otroligt hemskt Rynkar på näsan

    Känns så tråkigt att den som jag älskar mest inte vill dela detta med mig..Hade ni stannat kvar? För just nu känns detta bara som en stor mardröm. Han försöker få mig att känna detta som jätte tråkig sak..:(
    Det gäller att prata ut... Har ni pratat om hur olika ni känner? 
  • Snuttens

    Det var ett tag sedan även jag skrev! Jag gick in i vecka 9 idag! Så jäkla skönt att ha tagit sig såhär långt. Förra gången fick jag mf runt den här tiden. Skulle egentligen gått in i vecka 10, men jag blev tillbakaflyttat på vul:et. 


  • Snuttens
    Enenina skrev 2013-12-02 08:38:59 följande:

    Jag var precis in och läste på din blogg den kommer jag följa idag kom jag in i vecka 8. Aldrig varit gravid tidigare. Men jag hoppas ju självklart att det ska gå bra hela vägen.men är väldigt orolig hela tiden. I helgen när vi flyttade till ny lägenhet så bar jag ju en hel del och en del var säkert för tungt. Då blev jag väldigt orolig för missfall.försöker att inte tänka på det och att istället försöka njuta av att jag äntligen är gravid..
    åh, vad roligt! 

    Jag brukar tänka att är det ett friskt foster så är det INTE lätt att få missfall. Tänk förr i tiden då man verkligen behövt kämpa för att få ut fostret, om man ville göra abort. Så du behöver inte vara orolig för att du lyft lite :) Men ta det lugnare om det GÖR dig lugnare! :)
  • Snuttens
    Enenina skrev 2013-12-02 14:42:41 följande:
    Jag tänker mycket nu. På allt möjligt. Idag berätta jag för min tandhyginist att det är en bulle i ugnen. Hon tänkte ta lite bilder i min mun och det kunde hon inte göra nu när  jag berättade. Hon blev sååå glad. Jag har den bästa tandhyinisten, den bästa tandläkarn och den bästa tandsköterskan kan man säga:) Alla blev sååå glada när jag berättade. :) Det var kul att berätta för nån nu när jag håll tyst om det hela helgen så inte svärföräldrarna inte fick veta om det. Det är iaf väldigt kul att följa din blogg. Och du är ju bara en vecka före mig. Jag har stjärnmärkt din blogg:P
    Vad fiiiiiiiiint! Älskar när folk blir så glada! Vad roligt att du följer! Det är rätt skönt att kunna ventilera på bloggen! Kul att du gillar! 
    www.snuttens.blogg.se - gravid vecka 9
  • Snuttens
    Enenina skrev 2013-12-02 22:19:58 följande:
    haha ja. dom är såå trevliga allihopa hos min tandläkare. Och så omtänksamma. det var kul att dom blev sååå glada. 
    Jag letar alltid bra gravidbloggar nu. Har du tips på någon mer?
    www.bambino.blogg.se 

    Hon är också i tidig graviditet. Den enda jag kommer på just nu. Men det brukar alltid trilla in kommentarer från gravida i bloggen. Jag brukar följa på bloglovin. 
    www.snuttens.blogg.se - gravid vecka 9
  • Snuttens

    Jag blev tillbakaflyttad på mitt ultraljud i vecka 7, tydligen var jag bara i vecka 6. Hade säkert äl mycket senare. Blev jätteorolig för jag har haft två missfall tidigare. Men allt verkar se bra ut. Jag gick in i vecka 15 igår så här går det verkligen undan. Har BF 9 juli istället för 2 juli som det står i listan. :)


    www.snuttens.blogg.se - gravid v14+1
Svar på tråden Juli 2014!