• Kofot

    Hur luktar det hemma hos dig?

    Jag stötte på en tråd som handlar om hur det luktar "hemma".
    Nyfiken som jag är började jag genast att spåna kring hur det luktar hemma hos folk.

    Hur luktar det hos dig?
    Vad är "hemmadoft" för dig

  • Svar på tråden Hur luktar det hemma hos dig?
  • Queenie70

    Just nu luktar det bränd ost, för ungen beställde varma mackor till frukost. Jag vet att denna lukt kommer att sitta kvar även när jag kommer hem idag, och jag tycker det är superäckligt.

  • Kofot

    Hos oss luktar det nyskurade trägolv. Jag älskar doften av såpa.
    Yankee Candleljus i olika dofter
    Blöt hund när det regnar
    Svettiga träningsskor innan barnen plockat undan träningskläderna från hallen
    Parfymer
    Mat och kanelbullar ibland

  • Kofot
    Queenie70 skrev 2013-10-29 09:31:45 följande:
    Just nu luktar det bränd ost, för ungen beställde varma mackor till frukost. Jag vet att denna lukt kommer att sitta kvar även när jag kommer hem idag, och jag tycker det är superäckligt.
    Bränd ost är luktar inte gott alltså..
    Det värsta som har hänt här hemma var när vi firade med smörgåstårta.
    Jag skalade massor med räkor och lade skalen i en påse och "kommenderade" tonåringen att bära ut den direkt.
    Nja tonåringar och saker som ska hända snabbt går inte alltid ihop. Påsen hamnade under köksskåpet och morgonen efter luktade det ruttna räkor i hela huset.
    Påsen som givetvis läckt (självklart!!) bars ut och tonåringen fick skura skåpet. Lukten satt som synden...
  • Kofot
    BuoBä skrev 2013-10-29 09:33:17 följande:
    Vi jobbar hårt på att få bort lukten av gammal tant. 
    Har du några tips?
  • BuoBä
    Kofot skrev 2013-10-29 09:40:07 följande:
    Har du några tips?
    Riva ut allt som sitter löst och byta ut det mot nytt och fräscht.  
  • Kofot
    BuoBä skrev 2013-10-29 09:47:16 följande:
    Riva ut allt som sitter löst och byta ut det mot nytt och fräscht.  
    Smart.
    Jag flyttade in i en lägenhet för många år sedan där den som bott innan kedjerökt. Jag höll på att avlida. Allt luktade rök. Det var bara att riva ut allt för att få bort lukten.
Svar på tråden Hur luktar det hemma hos dig?