• finskaflikkan

    Adhdbarn = Cancersvulst?!

    Blir fan så förbannad!

    Hur kan man ha mage att kalla barn med adhd eller andra diagnoser för cancersvulst??? Ett ruttet äpple i äpplekorgen?
    Inte konstigt folk har fördomar om oss med adhd?
     

    Ett skott i pannan på fanskapet! Usch!!!

    Här är artikeln! 
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17749770.ab

    Fy satan alltså... Världen blir bara värre och värre för varje dag som går! 

    Vad tycker du om det VD:n säger?     

      

  • Svar på tråden Adhdbarn = Cancersvulst?!
  • PinkSugar
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 17:15:05 följande:
    Punk sugar: Jaha! Men vart ska de barnen gå då tänker du?
    Dessvärre blir de kommunala skolorna tvingade att ta hand om dom, dessvärre så kan de inte neka dessa barn inträde i skolan.

    Fysatan, bygg skolor långt ut på landet och samla alla ADHD (och liknande)-ungar där så de normala ungarna slipper störas utav dom
  • holocaust

    Men herregud varför lägger du ner energi på denna gubbe? Sluta ta så illa upp så fort någon pratar negativt om vår diagnos. Det leder lixom ingen vart ;)

  • Vanilla ice queen

    Pink sugar: Det är en smart ide! Fatta vilka A-klasser det skulle bli om alla NPFare fick brainstorma tillsammans. Det vore riktigt awesome faktiskt och en härlig skolmiljö ute på landet vore inte helt fel det heller

  • Lejonmamman01

    Otroligt klantigt av honom att gå ut och säga så där, helt öppet, såklart. Man får vara lite diplomatisk om man har en sådan befattning!

    I sak så håller jag dock med honom - alltså om att skolor måste ha rätt att relegera, eller från början inte ta emot, elever som bara bråkar och förstör för andra och inte lär sig något ändå. Oavsett diagnos eller om de inte har någon diagnos alls, utan bara är så ändå. Det är nog ingen hemlighet, att vi som sätter våra barn i friskolor, ofta inte gör det så mycket för att vi tror på den speciella pedagogiken eller profilen... Utan för att få ett bättre urval av barn och unga som kamrater till våra barn. Sedan ger sig det mesta själv.

    Det största sviket som den svenska grundskolan gör, är att tvinga helt oskyldiga barn att gå i nio år med skolkamrater som de är rädda för, och som förstör deras möjligheter att lyckas i skolan - och därmed i livet.    

  • PinkSugar
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 17:27:51 följande:
    Pink sugar: Det är en smart ide! Fatta vilka A-klasser det skulle bli om alla NPFare fick brainstorma tillsammans. Det vore riktigt awesome faktiskt och en härlig skolmiljö ute på landet vore inte helt fel det heller
    Var de gör där bryr inte jag mig om, så länge de inte stör mig på min lektion genom sitt skrik och och utbrott
  • Vanilla ice queen

    Pink sugar: Fast om du är så lättstörd borde du nog gå och kolla om du har koncentrationssvårigheter! Finns medicin för sådant sörru!

  • PinkSugar
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 17:33:58 följande:
    Pink sugar: Fast om du är så lättstörd borde du nog gå och kolla om du har koncentrationssvårigheter! Finns medicin för sådant sörru!
    Nädå inte lättstörd, jag gillar bara inte när de bestämmer sig för att hoppa på min rygg eller börjar sparka stolar runt sig mitt i matten
  • Vanilla ice queen

    Pink sugar: Men seriöst! Är du säker på att du är helt frisk själv? Det låter som du går på särvux... Du kanske är så pass störd att du inte vet om det själv tänkte jag (hoppas du inte tar illa upp). Jag, samt några andra i min klass (universitet) har ADHD och vi beter oss verkligen inte så. Jag jobbar även på akutpsyk och har många patienter som är helt säkra på att de är friska och alla andra är knäppa...

  • Dr Mupp
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 17:27:51 följande:
    Pink sugar: Det är en smart ide! Fatta vilka A-klasser det skulle bli om alla NPFare fick brainstorma tillsammans. Det vore riktigt awesome faktiskt och en härlig skolmiljö ute på landet vore inte helt fel det heller
    Just ja. Alla dessa supersmarta ADHD-barn som är så smarta att det inte förstår hur man uppför sig utan tycker att det är helt ok att misshandla, leva rövare och störa. 

    Min dotter sitter med hörlurar i klassrummet för att hennes ADHD-klasskompisar vrålar som apor. Min dotter har tur att ha föräldrar som kan ge henne den utbildning hon missar i klassrummet, hemma. Många av hennes klasskompisar har inte samma tur. 

    ADHD-barn bör helt klart sättas i obs-skola. Där kan de tillsammans med andra ouppfodtrade ungar puckla på varandra.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Vanilla ice queen

    DrMupp: Men herregud vad har ni era barn i för skolor egentligen. Har två barn i skolan och detta är inget jag upplevt öht! Sen undrar jag vad som hänt med skolan. Så här såg det inte ut när jag gick i skolan... Sen är inte alla barn med ADHD lika dana. Finns massor med knäppisar i alla kategorier men man drar inte alla över en kam liksom. Finns knäppa äldre, svarta, rullstolsbundna, norrmän, cancerpatienter, föräldrar mm. Så Nää jag köper inte att bunta ihop alla med ADHD och ta bort dom från skolan. Känns lite "tysk diktator" över det hela...

Svar på tråden Adhdbarn = Cancersvulst?!