moonstar88 skrev 2013-11-28 10:17:27 följande:
Jaa det ser du olika ut på olika kliniker, det är ju förvirrande med all information som skiljer sig från varandra:(. Tycker det finns mycket mer information om hur äggdonatorn ska göra och hur deras behandling ser ut än de som ska ta emot äggen.
Jag hoppas verkligen att vi får tid för läkarsamtal och kurator samma dag eftersom vi har ca 23 mil enkel väg till uppsala så det skulle vara synd att behöva vara borta från jobbet i två dagar.
Då går säkert att lösa, när ni har en så lång bit att åka. Ja, det är verkligen jobbigt att det skiljer sig så mycket åt mellan olika delar av landet. Kan du inte ringa eller mejla, så att du kan få svar för vad som gäller dig/er?
Tror att det är svårt att ha ett enhetligt tillvägagångssätt för den som ska ta emot ett donerat ägg, då det kan skilja sig så mycket på vad det beror på att kvinnan har svårt att bli gravid.
Vårt läkarsamtal som vi hade, handlade om hur ÄD skulle gå till och i stort vad det innebar. Det samtalet tog en dryg halvtimme, om jag kommer ihåg rätt. Under det samtalet så pratade vi också om varför vår senaste IVF hade slutat som den hade. När det mötet var över så gick jag och mannen hem och pratade och funderade ett tag, sen skickade jag ett mejl till vår kurator om att vi ville ställa oss i kö. Ytterligare några veckor gick innan vi fick tid hos henne för att gå igenom det s k utredningssamtalet. Där skrev vi också på papper om att vi godkänner allt vad ÄD innebär. Sedan den dagen står vi officiellt i kö.
Så var det för oss.