Inlägg från: 3kidz4ever |Visa alla inlägg
  • 3kidz4ever

    min son vägde 5180g nu är det dax igen....

    Vad händer härnäst skrev 2013-11-13 16:21:41 följande:
    Tack! jo alltså sfinter kan man ju få även med mindre barn men det var just i komb med stort barn jag undrade över för då kan de ju välja att göra som för dig med nästa.. 

    Vilket länsting tillhör du? jag var i Skåne förra gången och tillhör nu östergötland där de inte ens gör tillväxt ul tror ja =/

    Tack för din berättelse känns iaf som om det for in lite hopp hos mig =) 

    Hej, Vill gärna veta vad du har fått för hjälp hittills ? Extra läkarsamtal, ultrajud etc ? Jag födde i dec-12, 5280 g med ovalt huvud på 41,5 cm och nu är det visst dags igen i v11. Vill gärna bli igångsatt typ v38-40 men det blir en läkarkamp att få igenom tror jag. Har aldrig varit snittad så denna fjärde gång så jag vill hellre bli igångsatt för tredje gången.
  • 3kidz4ever
    Vad händer härnäst skrev 2014-01-09 16:30:51 följande:
    har en toppen BM, har läkartid nästa vecka för diskussion om förlossningen, har även fått kontakt med en kurator  genom min BM för att känna mig trygg, jag kan höra av mig efter jag varit hos läkaren nästa torsdag och tala om vad hon sa =P

    Ja gärna gör det. Jag behöver lite förslag till läkarfighten. Tokigt att vi måste strida för vår egen förlossning men erfarenheterna stödjer tyvärr detta.
  • 3kidz4ever
    Vad händer härnäst skrev 2014-01-17 13:51:24 följande:
    Jag har hamnat så himla rätt denna gång!!! träffade världens gulligaste läkare igår! hon lyssnade och förstod!
    Nu är planen dels sockerbelastningstest för att se om det kan ha varit det som fick grabben att bli så stor..
    sen extra ul i v 32 med viktskattning och efter det möte igen och diskutera resultaten =) och om jag vill kan jag få en planerad igångsättning en v innan oavsett(ja om bebisen väger lagom mkt såklart) bara för att personal skall vara lite mer förberedda på just min historia och hur de skall kunna stötta mig  =D 

    känns toppen!

    Lycka till nu! återkommer igen v 32 ;)
    Vad gött det låter med planering! Tack för att du delar med dig! Har du blivit igångsatt förut ? Jag har blivit det 2 ggr tidigare och det är tuffare än naturlig förlossning.  1 st av mina 3 st barn har startat naturligt så oddsen är låga, men det var den bästa förlossningen. Jag ska också göra glukostest. Det sade min BM att alla gör som fött över 4500 g. Jag inväntar UL om ca 4 veckor, så då får jag min första bild av läget. Lycka till så länge Flört
  • 3kidz4ever
    Vad händer härnäst skrev 2014-01-31 15:06:58 följande:
    Nej jag har inte blitt igångsatt, bara hört att det är tufft, men min förra var ingen lek heller ja dels med storleken men de gick så fort(10h) så det gjorde ju sjukt ont pga det =P men känns bättre med en tuff förl och sen ha en härlig tid efter med mindre smärta än som sist när allt gick åt skogen ;)

    Lycka till du med =) vilken vecka är du i om 4a v ?
    Idag är det 15+3 enligt FL men har fått UL 28 feb. Räknar inte veckor så noga längre. Det viktigaste att jag är förberedd till dagen D och det är jag inte än. Hoppas på mindre bebis och mindre komplikationer än sist. Anmälde min förlossningsläkare, sist så minnen finns kvar. Bilbyte och dubbelvagn får jag utvärdera efter förlossningen. Denna gången är det hälsa och mental planering som gäller Flört Ja det är tufft med igångsättning då kroppen inte är förberedd utan startar medicinskt. Jag har undvikit kejsarsnitt 3 gånger och hoppas jag för det nu med under kommande revanschförlossning Solig
Svar på tråden min son vägde 5180g nu är det dax igen....