• Svar på tråden Jag har en tio år yngre man och en 20 år yngre andra man
  • FireLady
    Tulpanen89 skrev 2013-11-25 20:14:24 följande:
    Vem föredrar du när det gäller åldern?



    Tycker de båda är lika utseendemässigt. Maken ser yngre ut än vad han är och pojkvännen ser äldre ut än vad han är. Till mognad är de oxå lika.
  • FireLady
    Anonym (äcklig.) skrev 2013-11-25 20:52:46 följande:
    Har faktiskt själv haft samma "tankar" på sistone. Börjar spana in på killar, som är bra mycket yngre än mig. Och jag tycker inte om det. Vet att det aldrig är fel, när tjejer vill ha mycket äldre män. det är liksom mera accepterat? De vill ju det?

    Men jag känner mig äcklig, och skäms. Känner mig som en jävla pedofiltant! Vet i bland att det kan hända så att även yngre killar "tänker någonting", med äldre kvinnor, men det känns inte rät för mig. Jag mår illa.



    Pedofili är det inte, kanske som högst en släng gummsjuka.
  • FireLady
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-25 21:36:28 följande:
    Tror du din yngre man kommer vara tillsammans med dig resten av livet, eller tror du att han sen hittar en kvinna som han får vara förste man åt?



    Tror inte de varar livet ut, men inte p.g.a ålder utan folk växer ifrån varandra lättare i vår snabba informationssamhälle där människan inte slutar att utvecklas kring 20. Jag har relationer bakom mig med varierande åldersskillnader, vissa på något år andra på flera år och ingen har tagit slut p.g.a ålder utan av att våra personligheter passade inte längre varandra. Mina 5 år med maken har varit underbara, förhoppningsvis fortsätter vi länge till.
  • FireLady
    Anonym (äcklig.) skrev 2013-11-25 21:29:10 följande:
    Ha, ha gummsjuka som gubbsjuka? Ja var skall vi vara olika just här? Som sagt förstår jag dina känslor, men skäms för mina. (Ps: Har även lagt till ordet "gummsjuka i min ordlista för stavningskontroll!)

    Så vad kan jag säga? Hmm. Gillar inte det här, känner mig äcklig, men lycka till.



    Tråkigt att du känner dig äcklig. Hoppas du kommer över det. Titta ska du väl ändå kunna göra med glädje? Äcklig är du inte som uppskattar motsatta könets skönhet.
  • FireLady
    DenBittraSanningen skrev 2013-11-26 06:53:07 följande:
    Är det spännande att ha två män med så pass stor åldersskillnad samt att de inte (förmodar jag)  känner till varandra?



    De känner absolut till varandra, vi har sett film tillsammans och då höll jag båda i händerna. Jag visade upp den yngre innan det hände något och fick tillåtelse till att ha honom. Deras åldersskillnad mellan den märks inte, mellan mig och dem märks det kanske lite men inget som stör mig. De ska få vara sig själva. Uppför de sig illa eller annat som kan hända i relationer så säger jag ifrån så som vilken flickvän som helst.

    Spännande? Nä, älskar bara ena och är kanske förälskad i den andre.
  • FireLady
    FireLady skrev 2013-11-25 20:18:48 följande:
    Tycker de båda är lika utseendemässigt. Maken ser yngre ut än vad han är och pojkvännen ser äldre ut än vad han är. Till mognad är de oxå lika.



    Måste rätta mig där, de ser inte lika ut utan de ser ungefär lika gamla ut.
  • FireLady
    Anonym (liv) skrev 2013-11-29 12:58:44 följande:
    Har ni/tänker ni berätta för andra förr eller senare? Familjen, kompisarna tänker jag på..

    JoJs mamma skrev 2013-11-29 13:12:05 följande:
    Härligt!

    Mer kärlek åt folket!

    (Nyfiken fråga: räknar du dig som polyamorös eller liknande? Har någon av dina killar också flera förhållanden?)



    Min mamma och syskon och några (de flesta) vänner vet om hur jag är. Berättade i somras om att jag söker efter andra partner.

    Ja, jag är polyamorös. Jag jobbar på att låta min första få ha sex med andra. Men de går sakta, är svartsjuk av mig. Han har fått börja sexchatta med andra (duktig jag är! *ironi*).

    Vill helst ha dem för mig själv.
  • FireLady
    JoJs mamma skrev 2013-11-29 15:12:50 följande:
    Aha. Jag är av typen som inte är svartsjuk alls...

    Är också poly. Jag är min pojkväns "andra"... Jag själv har inte träffat nån till ännu, det blir när det blir.



    Mina killar är inte alls svartsjuka. De till och med gillar varandra som vänner. De blir mer och mer vänskapssökande med varandra. De är inte poly men skulle inte tacka nej till lite äventyr med andra. Maken har erkänt intresse, nye är för finkänslig än.
  • FireLady
    JoJs mamma skrev 2013-11-29 15:27:56 följande:
    Kul att det verkar funka bra!



    Ja, inte skulle det vara lönt annars. Jag visar båda att de betyder mycket för mig. Mannen att jag älskar honom och att jag aldrig kommer tillåta någon få ta hans plats och tvån att jag är kär i honom och att han är viktig men måste acceptera att mannen finns och försvinner inte. Han måste inte vara med mig så att säga.
  • FireLady
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-10 09:49:03 följande:
    Fast det där tycker jag verkar knasigt. Även om man KAN älska flera personer på en gång, så MÅSTE man väl inte vara tillsammans med dem alla..? Mår man dåligt av att hålla sig till en av dem..?

    Nu bryr jag mig inte om vad folk gör, så länge som det bara är consenting adults inblandade. Men om man vill ha barn - då blir det ju jättekonstigt för barnen. När de flesta av vännerna har mamma och pappa, och övriga en ensam mamma.



    För mig har det inte räckt med en. Redan som 14 åring så fantasiera jag om att jag bodde med två män tex, hade inte sextankar utan romantiska drömmar. Jag förstod inte alls det då. Senare blev jag äcklad av mig och försökte leva så som man ska och mina relationer höll inte för det fattades alltid något. För första gången känns det så som att jag är hel i en relation, krävdes två! Konstigt ja. Men så är det tydligen.
Svar på tråden Jag har en tio år yngre man och en 20 år yngre andra man