• Sajood

    Oktober(2013)bebisar!

    Här är en tråd för alla oss som fick bebisar kring oktober 2013. I tråden kan vi följas åt i vardagen, fråga, diskutera och bara dela med oss av våra upplevelser.

    Jag har själv en dotter som föddes den 17:de oktober, och det är mitt första barn.

  • Svar på tråden Oktober(2013)bebisar!
  • Trollungarnasmamma

    Vår kille vill somna i famnen men sen kan man lägga ner honom. Helst i vagnen! Närhet tycker han om massvis! ligga och tutta på mammas bröst på kvällarna är bäst


    Älskade barn
  • Anis
    anansie skrev 2013-11-28 12:31:55 följande:
    Ikväll ska mannen på julbord med jobbet.. Jag ensam med båda barnen, vad gör man ? Jo ringer in förstärkning  i form av svärmor ! Flört Liv har ju sina skrikfester just under kvällen och storasyster får vi lägga oss med för att hon ska somna. 
    Känns  just nu som att man aldrig kommer kunna vara ensam med båda barnen kvällstid.. 

    Imon är det dags för läkarbesök, 1 månadskontroll. Måste kolla med läkaren ang Livs bajseri. Hon bajsar som mest varannan dag och gallskriker varje gång. Det kommer ju korvar (vilket tydligen är vanligt när de bara får ersättning) men uppenbarligen har hon ju ont. Ger henne Sempers magdroppar & lite rapsolja i ersättningen men inget verkar hjälpa. Nån mer som har det likadant ?
    Stora dottern bajsade oxå varannan dag, ganska hårt men skrek aldrig... gör ju ont i hjärtat när mini verkar ha så ont Skäms detta jäkla bajset alltså...
    Har oxå en liten dotter med magont, fast detta pga gaser. Pysventil är kanonbra efter lite mag massage! Ang mjölkersättning så kör vi det 1gg per dag dvs på kvällen då hon e grinig. Vi kör på ekologiskt å då är det märket HIPP som finns, hon var varken hård eller lös innan, men nu tenderar det lite åt det lösa - vilket kanske ni med barn som har problem åt det hårda hållet kanske ska testa?

    Lycka til!
  • Jullan88

    Ja, hon verkar ha kommit in i den första utvecklingsfasen eller något. Hon vill INTE sova någonstans förutom på mamma eller pappa, så fort vi lägger ner henne vaknar hon.
    Ganska svår dag för storasyster har varit hemma från dagis idag med förkylning och feber, kan ju säga att jag har försökt vara alla tillags men inte riktigt räckt till. Är själv lite krasslig med förkylning också! Men det är en världslig sak försöker jag tänka ;)

  • JN120

    Hej kul med en ny tråd Vår lilla kille blir 6 veckor imorgon,han har också haft magproblem vi köpte andra d-droppar och kör med minifom han är fortfarande lite pruttig men gallskriket är som bortblåst med andra d-droppar än acos , babymassagen verkar också fungera bra mot gaser väldigt skönt !

  • anns
    nicolaysen skrev 2013-11-28 00:40:24 följande:
    ja det är klart. men det verkar inte vara någon annan som haft liknande problem. 
    kan inte ens googla mig till något sånt.... 

    Kan glädja dig med att vår pojke anmäldes som flicka, så fick fel pnr. Det vart väldigt mkt strul pga det. Det dröjde 1 vecka innan vi fick det korrigerat.
  • beijer
    Lyckan 382 skrev 2013-11-28 09:21:55 följande:

    Bröstmjölk funkade toppen för vår pojkes täppta näsa! Mirakelmedel :)


    Hur mycket hällde du i då ? Och hur gjorde du? Löste d upp snoret?
  • Ragneda

    nu har jag hittat mig hit med! Min fina Leona har hunnit att bli 5veckor (hon kom ut 21 okt) nu och ger oss massa vackra leende

  • sha
    Sajood skrev 2013-11-28 17:31:39 följande:
    Åh, vad roligt med så många oktoberföräldrar (och september- och november-föräldrar) som hakar på i den här tråden. Kul att läsa om hur ni har det, men jag måste erkänna att jag ligger lite efter i läsandet när det kommit in så många inlägg.

    Vår dotter tycker att livet är som bäst när hon är nära mamma eller pappa (vilket inte är så konstigt). Det är väldigt svårt att lägga ifrån sig henne utan att hon blir ledsen. Fler som känner igen sig? Vi kör mycket bärsjal på dagarna, och det gillar hon. Men det är ganska tungt i längden...
    Våran lilla tjej gillar inte heller när man lägger ifrån sig henne. Hon kan sova djupt och ändå vakna när man lägger henne i sängen. Men ibland lyckas man;) 

    skönt att hon gillar att vara i bärsjalen, det underlättar ju väldigt när man har två händer fria:) Vi har en bärsjal i ringmodell, men jag har inte riktigt fått till det med den. Hoppas jag får det snart! Sen har vi en bärsele med och den testade vi första gången igår, det gick hem hos lillan. 
  • anansie
    trolliz skrev 2013-11-28 14:56:38 följande:
    En månad idag! Så lycklig och stolt!<3

    Vilken goding :)
  • Mami2013

    Hej Mammor!
    Har även jag hittat hit! men jösses vad många inlägg jag missat, har inte orkat läsa igenom alla dock..
    Vi mår bra iaf, även Melvin har lite trög mage pga ersättningen så vi kör också med olja. Sen kör vi med Nan 1 Hypo Allergen och då funkar det bra. Har lagt ned amningen helt jag med det bara krånglade kände jag och han ville inte ta tag om bröstet i slutet....

    Måste bara fråga (känns lite pinsamt, men egentligen vet jag inte varför jag känner så)...är det någon som har erfarenhet av livmoderframfall??

Svar på tråden Oktober(2013)bebisar!