• Unmanageable

    Träffat nån på internet?

    Har någon här träffat en person på internet och faktiskt blivit ett par?
    Och hur kändes det, före ni träffades? Visste ni redan? Kändes det självklart? Hade ni pratat länge?
    Och vart träffades ni isåfall? :)


    Ja, allmänt nyfiken. För jag har träffat folk från nätet men det har liksom inte klickat. Jag förstår varför jag valt att träffa dem. Men det har alltid saknats nått.

  • Svar på tråden Träffat nån på internet?
  • Jossanfine

    Japp! Jag och min nuvarande sambo träffades på en dejting sida på nätet! Vi hade pratat i ungefär 2 veckor innan vi träffades, om ens de, tror de va kortare tid till o med :) när jag satt i bilen och var påväg så kände jag att det var de värsta jag någonsin gjort! Jag vart hur nervös som helst och ville bara vända och köra hem igen, men sen när han väl klev ur sin bil var det som skrivet i sten att det skulle bli vi, det klickade direkt! Idag älskar jag honom mer än nått annat, han är en underbar sambo och en helt fantastisk pappa till vår dotter på två månader!

  • Unmanageable
    Jossanfine skrev 2013-12-12 11:20:59 följande:
    Japp! Jag och min nuvarande sambo träffades på en dejting sida på nätet! Vi hade pratat i ungefär 2 veckor innan vi träffades, om ens de, tror de va kortare tid till o med :) när jag satt i bilen och var påväg så kände jag att det var de värsta jag någonsin gjort! Jag vart hur nervös som helst och ville bara vända och köra hem igen, men sen när han väl klev ur sin bil var det som skrivet i sten att det skulle bli vi, det klickade direkt! Idag älskar jag honom mer än nått annat, han är en underbar sambo och en helt fantastisk pappa till vår dotter på två månader!

    Himla mysigt. Jag behöver solskenshistorier. :P


    Men alltså, varför valde du att träffa honom just? Och träffade du någon fler före?

  • Jossanfine

    Det var någonting med honom dom gjorde att jag blev knäsvag ( bara av hans bild ) sen när vi pratade i telefon första gången svimmade jag nästan utav hans mysiga röst! så för mig va de en självklarhet att träffa just honom

  • beam82

    Jag hade en period då jag träffade massor av killar från nätet, av den anledningen att jag tyckte det var ungefär det hemskaste jag kunde göra
    För mig var det som terapi nästan, jag tränade upp min sociala förmåga från blyg, grå mus till ganska framåt och pratglad genom att nätdejta och tvinga mig till att stå upp och prata på varje stormöte på jobbet,

    Träffade inte varje stolpskott jag fick kontakt med, men många iaf. Vissa blev det bara en kaffe med, en blev en otroligt bra kompis, och en är min nuvarande sambo, en underbar kille

  • Unmanageable
    beam82 skrev 2013-12-12 14:06:12 följande:
    Jag hade en period då jag träffade massor av killar från nätet, av den anledningen att jag tyckte det var ungefär det hemskaste jag kunde göra
    För mig var det som terapi nästan, jag tränade upp min sociala förmåga från blyg, grå mus till ganska framåt och pratglad genom att nätdejta och tvinga mig till att stå upp och prata på varje stormöte på jobbet,

    Träffade inte varje stolpskott jag fick kontakt med, men många iaf. Vissa blev det bara en kaffe med, en blev en otroligt bra kompis, och en är min nuvarande sambo, en underbar kille

    Jo..är ju så det kan vara.


    Hade du och din sambo surrat länge när ni sågs?

  • Anonym (m)

    jag träffade min särbo för snart 10 mån sen på nätet. Första dejten varade en hel helg och sen bara fortsatte viGlad

    allt flöt på så smidigt mellan oss direkt. 
    jag hade dejtat 4 st andra innan honom från nätet som inte passade, men nån gång ska man ha turFlört

  • Unmanageable
    Anonym (m) skrev 2013-12-12 21:44:47 följande:
    jag träffade min särbo för snart 10 mån sen på nätet. Första dejten varade en hel helg och sen bara fortsatte viGlad

    allt flöt på så smidigt mellan oss direkt. 
    jag hade dejtat 4 st andra innan honom från nätet som inte passade, men nån gång ska man ha turFlört
    Var det nått med honom som stack ut jämfört med de andra fyra? Alltså på nätet redan tänkte jag. :)
  • Cruzs

    Ja :) pratade i 2,5 månad innan vi sågs. Kände vid första telefonsamtalet att jag blev kär. Låter kanske ofattbart men så var det faktiskt. Sen åkte jag ner till honom, 22 mil härifrån och var sjuuukt nervös som de flesta är. Men när jag såg honom så var det som om vi känt varandra i evigheter :)

    Nu, 4,5 år senare är vi sambos, förlovade o planerar barn :)

  • Anonym (m)
    Unmanageable skrev 2013-12-12 21:47:38 följande:
    Var det nått med honom som stack ut jämfört med de andra fyra? Alltså på nätet redan tänkte jag. :)
    hm...intressant fråga. 
    En av de tidigare blev jag jätteintresserad av redan innan vi hade setts. De andra var jag nog mest nyfiken på. 

    När jag fick kontakt med nr 5 skrev han bara ett "hej" först, vilket jag brukar kasta och inte ens svara på för jag uppskattar att folk anstränger sig lite mer och skriver en riktig text, men just denna gick jag av nån anledning in på profilen och läste på..och då blev jag så nyfiken så jag skickade ett svar Glad det som stack ut var att han har ett konstnärligt yrke, men jag brukar dras till såna, (fast av de 4 innan var det bara en som hade det) 

    Sen brukar jag bli rätt "sur" när folk far med osanning och har kort som är flera år gamla så de inte ser ut som de gör nu...men i hans fall blev jag inte det. Han hade långt hår på fotona men när vi skypade var han kortklippt. Fick veta att korten var ett par år gamla...men inte ens det avskräckte mig Flört  så nåt var det som lockade redan från start 
  • zZzZz

    Träffade min tjej på nätet:) nu väntar vi en son som kommer i januari och har precis flyttat in i huset vi köpt :)

  • beam82

    Vet inte hur man citerar från mobilen, kanske inte går... Unmanageable: vi hade haft kontakt ett par veckor. Kände inte då att han var den rätta, och inte på första dejten heller, det krävdes ganska lång tid faktiskt, men tillslut insåg jag att han är bäst

  • Unmanageable

    Tack för era svar :)

    Har nån kännt sig kär i någon från nätet utan att ha träffats då? Och sen när ni setts har det bara blivit...inget alls?

  • Insanejane77

    Jag och min make träffades via ett ordspel på nätet som heter betapet.
    Jag vill inte prata med främlingar där men jag spelade flera ggr och väldigt bra mot en person och till slut började vi chatta lite ändå.
    Han hade ingen bild på mig, inte jag på honom och vi visste inte varandras ålder eller kön ens, bara nicket. Mer fick vi reda på allteftersom förstås men jag var absolut inte intresserad av något och inte han heller för vi hade båda varsin flirt på gång med andra. Men vi bytte mailadress och pratade på msn i ett par månader.
    Av en händelse så skulle han köpa en bil i min stad och vi bestämde att vi iaf skulle ta en fika då på kul. Men när jag såg honom i verkligheten och han mig så klickade vi så som jag aldrig klickat med någon annan innan.
    Båda visste ju att vi bara skulle vara vänner men efter att han åkte hem från bör första träff så kunde vi inte sluta tänka på varandra.
    Det slutade med att jag flyttade till hans stad, vi förlovade oss, gifte oss, köpte hus och skaffade barn. Vi är fortfarande jättelyckliga ihop :)

  • Unmanageable
    Insanejane77 skrev 2013-12-13 15:45:31 följande:
    Jag och min make träffades via ett ordspel på nätet som heter betapet.
    Jag vill inte prata med främlingar där men jag spelade flera ggr och väldigt bra mot en person och till slut började vi chatta lite ändå.
    Han hade ingen bild på mig, inte jag på honom och vi visste inte varandras ålder eller kön ens, bara nicket. Mer fick vi reda på allteftersom förstås men jag var absolut inte intresserad av något och inte han heller för vi hade båda varsin flirt på gång med andra. Men vi bytte mailadress och pratade på msn i ett par månader.
    Av en händelse så skulle han köpa en bil i min stad och vi bestämde att vi iaf skulle ta en fika då på kul. Men när jag såg honom i verkligheten och han mig så klickade vi så som jag aldrig klickat med någon annan innan.
    Båda visste ju att vi bara skulle vara vänner men efter att han åkte hem från bör första träff så kunde vi inte sluta tänka på varandra.
    Det slutade med att jag flyttade till hans stad, vi förlovade oss, gifte oss, köpte hus och skaffade barn. Vi är fortfarande jättelyckliga ihop :)

    Åh så gulligt :)


    Kul när ni delar med er.

  • Anonym (m)
    Unmanageable skrev 2013-12-12 22:49:15 följande:
    Tack för era svar :)

    Har nån kännt sig kär i någon från nätet utan att ha träffats då? Och sen när ni setts har det bara blivit...inget alls?

    det tror jag är ganska vanligt. man snackar med nån, allt känns så bra..och så ses man och så var det kanske trevligt men inget mer liksom. 
    man bygger upp förväntningar. 

    sen har jag varit med om en perfekt dejt, vi snackade timtals i tfn (under ca 2 veckor) innan så när vi sågs kändes det verkligen som om vi redan kände varann. supertrevligt på alla vis hade vi, lagade mat i hop, snackade i timmar osv...ett helt dygn hann gå innan vi skildes åt. Snackades vid 2 dagar efter då han sa att han inte tyckte vi skulle fortsätta. När jag förvånad undrade varför sa han "nej ibland klickar det inte " 
    Eh???? jag fattade inget kan jag säga ... 
  • Unmanageable
    Anonym (m) skrev 2013-12-13 22:39:49 följande:

    det tror jag är ganska vanligt. man snackar med nån, allt känns så bra..och så ses man och så var det kanske trevligt men inget mer liksom. 
    man bygger upp förväntningar. 

    sen har jag varit med om en perfekt dejt, vi snackade timtals i tfn (under ca 2 veckor) innan så när vi sågs kändes det verkligen som om vi redan kände varann. supertrevligt på alla vis hade vi, lagade mat i hop, snackade i timmar osv...ett helt dygn hann gå innan vi skildes åt. Snackades vid 2 dagar efter då han sa att han inte tyckte vi skulle fortsätta. När jag förvånad undrade varför sa han "nej ibland klickar det inte " 
    Eh???? jag fattade inget kan jag säga ... 
    Jo, det är som det jag misstänker lätt kan hända..att man som får en slags ide i huvudet om hur människan är och så stämmer det inte alls. :/
Svar på tråden Träffat nån på internet?