Inlägg från: Skimra |Visa alla inlägg
  • Skimra

    Jag ska gå ner mer en 50 kg jag börjar 1/1-14 - flera?

    Har försökt så många många gånger, på många olika sätt och under några år, så nu har jag tröttnat på mig själv, det är alltid samma sak lite ner o mycket upp om jag ens orkar hålla ut. Nu sitter jag här med minst 50 kg övervikt o värk i kroppen, trött och less. Tänkte vi kanske är fler med mycket övervikt som kan stötta o peppa varandra ge tips, pepp och råd. Jag tänkte starta direkt 1 januari 2014, dels för att hinna förbereda mig mentalt och förbereda med recept och nyttigheter, dels för att jag vet att jag inte låter bli att äta över jul ändå. Vi kan väl peppa varandra redan nu, sen tillsammans starta 2014 på på ett hälsosammare sätt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-03 16:08

    Vikt och mål kan man föra in här www.familjeliv.se/Forum-24-406/m72116797.html

  • Svar på tråden Jag ska gå ner mer en 50 kg jag börjar 1/1-14 - flera?
  • Skimra
    dogcatbird skrev 2013-12-14 18:00:45 följande:
    vad ska du köra för metoder, idéer?

    Räkna kcal tänkte jag och du själv gänger du med?
  • Skimra
    Eleonor01 skrev 2013-12-14 18:41:50 följande:
    Lycka till. Min Man har gått ner 20 kg på att räkna kcal :) det går om man vill!

    Vilken sporre :) 1/1-14 då jädrans alltså :)
    dogcatbird skrev 2013-12-14 18:55:03 följande:
    OK, jag är med! Nu väger jag ca 91, 30 kg bort vore inte fel, men jag tror att något som 77 skulle passa mig och är realistiskt.  Jag har ett stort problem med ökad aptit efter det att jag ätit mjöl. Socker är inte aptittriggande, men mjöl/cous cous/bulgur....  5:2 har gett bäst resultat för mig. Jag försöker också skippa vanligt bröd och kör gkutenfritt. Inte gott!

    Jag har aldrig tänkt så att det kan hänga ihop med mjölet pasta är liksom mig grej och det är typ bara gluten hm... Tack för sporrande tankar :)
  • Skimra
    Fröken Rosa skrev 2013-12-14 20:57:04 följande:
    Jag är med! Vet inte om jag ska köra på någon speciell diet än. Men jag har märkt att min kropp mår bättre av mindre bröd och pasta. Får till och med ont i magen av bröd numera... så något sådant kör jag väl, mer grönsaker mindre pasta etc... och träna! =)

    Vetemjölet som dogcatbird prata om kanske? Roligt att du är med
    dogcatbird skrev 2013-12-14 21:24:22 följande:
    En tallrik pasta ger mig förhöjd aptit i dagar! Men nu när jag vet det så VET jag ju att det är därför och inte för att jag är en sopa/idiot etc...

    Jag har haft den synen på mig själv jag med och faktiskt inte kopplat det med vetemjöl tidigare så jag är glad du öppna mina ögon :)
    Snartfrueriksson skrev 2013-12-15 06:02:27 följande:
    Hej jag hänger på. Har ca 40 kilo att gå ner. Ska börja på gymmet o sen räkna kalorier. Ska gå ner så mycket som möjligt till juni då vi ska gifta oss :)

    Grattis till bröllopet det här fixar vi tillsammans :)
    MoonFlight skrev 2013-12-15 06:07:41 följande:
    Jag vill gärna vara med. Har en 35 kg ner till drömvikten men 25-30 är oxå godkänt. Kommer köra typ lchf och ha koll på kcal. Sedan många mil av promenad.

    Ja vad roligt promenader kör jag med på då mina små ofta somnar i vagnen
  • Skimra
    Familjen Fri skrev 2013-12-14 22:49:57 följande:
    Varför inte börja redan idag? I bästa fall når du ditt slutmål snabbare, i värsta fall kanske du kan motverka julens överätning. Att börja lägga om livet på årets bakfullaste dag kanske inte är det lättaste.

    Det är klart att så kan man ju se på saken men det gör inte jag då jag inte dricker och varför jag inte börjar nu står i ts, har du börjat redan och hur går det för dig?
  • Skimra

    Vilket härligt gäng vi verkar bli och en undran har ni börjat redan och om ni har det hur går det för er :)

  • Skimra
    mikkau skrev 2013-12-15 07:56:07 följande:
    Jag är på! Har 10 kg kvar till målvikten men har förbenat svårt att ta mig dit. Börjar redan imorgon, tänkte oxå räkna kalorier och äta mest flytande föda :)

    Välkommen men då är du på sluttampen när jag börjar. Vilken flytande föda satsar du på? Lycka till och låt oss följa dig här och inspireras av din framgång
  • Skimra
    cutepoison skrev 2013-12-15 08:24:26 följande:
    Jag hänger på. Har cirka 25 kg att gå ner. Jag funderar på 5:2 eller räkna kalorier. Jag räknade ett tag under början av detta år och gick ner 10 kg men ja, jag är ju jag och självklart har jag gått upp dem igen. Suck! 

    Men då vet du ju att det funkar för dig och sånt behöver iallafall jag höra :) roligt att du vill hänga med här
  • Skimra

    Jag kommer blogga om min viktresa och lite tankar och funderingar kring allt som händer och sker inombords och till det yttre, vill ni får ni gärna följa med, själva viktresan startar den 1/1-14 fram till det blir det bara sporadiskt med inlägg rivstartar.blogg.se hittar ni mig på

  • Skimra
    Miew skrev 2013-12-15 08:36:59 följande:
    Jag har ca 40kg att gå ner, men 30 gör mig nöjd också. Har gått ner 22kg genom att ta bort bröd, pasta, läsk, godis och potatis. Sen så kör jag zumba, Wii active eller en pw på 1tim varje dag.

    Å vad duktig du är låter som du vet hur du ska göra, hur tänker du kring jul och nyår med godis läsk osv? Jag älskar julmust och pasta julmusten jobbar jag med just nu men samtidigt lurar jag mig själv med att tänka att det är bara en kort period om året
Svar på tråden Jag ska gå ner mer en 50 kg jag börjar 1/1-14 - flera?