• Anonym (Nyfiken strut)

    Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

    Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

    Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

  • Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (S 4)

    Cassandra, Vanessa, Clarissa

    Maximiliam är några. Åh herre så fult!

  • Nukkumatti

    Jag är väldigt förstående och liberal vad gäller namnval, men ett namn tycker jag inte om, särskilt inte på bebisar och det är Glenn. På engelska känns den ok, men inte på svenska!

  • Anonym (Tupp)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 18:26:11 följande:
    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

    Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

    Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.



    Bengt.

    Sven.

    Daniel.

    Mattias.

    Mikael.

    Jenna.

    Jonny.

    Bobbo.

    Oliver.

    Neo.

    Natalie.

    Björn.

    Kalla sitt barn för "Ale".

    Eg tycker jag om olika namn på barn.

    Fulaste som finns är bortskämda ungar som saknar empati och är över normalt självcentrerade. Finns många såna.

    Ps.

    Tack alla fsk som tar över många föräldrars ansvar och uppfostran (mer tid i telefon och Facebook i dag än att lägga tid på att göra sina barn till raka och starka i sig själva och genuina människor).

    Ds
  • Anonym (Tupp)
    Anonym (orolig svärmor) skrev 2014-01-24 09:15:37 följande:
    Gösta! Ugliest ever!

    Och Tindra.



    Haha ! Min farfar hette Gösta!

    En rejäl Karl på en och nittio! Fick aldrig träffa honom, han gick bort -69. Älskar det namnet. Min son fick det i andra namn :)
  • fluu
    Anonym (Tupp) skrev 2014-01-31 15:29:02 följande:



    Haha ! Min farfar hette Gösta!
    En rejäl Karl på en och nittio! Fick aldrig träffa honom, han gick bort -69. Älskar det namnet. Min son fick det i andra namn :)
    Jag har också börjat gilla Gösta mycket. Än inte tillräckligt för att en framtida son ska få det namnet, men man vet aldrig :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Tupp)
    Anonym (Tupp) skrev 2014-01-31 15:25:08 följande:
    Bengt.

    Sven.

    Daniel.

    Mattias.

    Mikael.

    Jenna.

    Jonny.

    Bobbo.

    Oliver.

    Neo.

    Natalie.

    Björn.

    Kalla sitt barn för "Ale".

    Eg tycker jag om olika namn på barn.

    Fulaste som finns är bortskämda ungar som saknar empati och är över normalt självcentrerade. Finns många såna.

    Ps.

    Tack alla fsk som tar över många föräldrars ansvar och uppfostran (mer tid i telefon och Facebook i dag än att lägga tid på att göra sina barn till raka och starka i sig själva och genuina människor).

    Ds



    Appropå föräldrars felaktiga fokus idag!

    Va faan spelar det för roll vad de heter! Se hellre till att ta ansvar för din unge. Det är ju ett 100 ggr större problem idag.
  • Dianne

    Det går ju inte att svara med bara ett namn - man hittar alltid något som är värre!

    Men jag hade aldrig gett mitt barn ett typiskt WT-namn, som Kevin, Liam, Tindra eller Cassandra.

    Vidare skulle jag aldrig ha gett mitt barn ett könsambivalent namn, som Kim, Tuve eller Shirley. Jag tycker att det ska både synas och höras ordentligt, om man är en pojke eller flicka!

    Vidare tycker jag väldigt illa om smeknamnsnamn - det verkar inte seriöst när en person presenterar sig med ett sådant: Mimmi, Molly, Katta, Nellie, Lisen, Johnny, Sonny, Lasse, Kalle, Pelle, Fredde, Fred...

    Slutligen finns det en del namn som är fula rent ljudmässigt enligt mig, och som hade varit otänkbara därför: Hjördis, Gerda, Agda, Asta, Tyra, Berta, Ester, Alma, Augusta, Eulalia, Börje, Kurt, Sune, Bert, Gert, Örjan, Hubert, Dagobert, Rudolf...

  • Anonym (Finnen)

    Torsten är det fulaste namn jag vet! eller Orvar.. Eller Kyllikki, Tuulikki, Marjatta.. tjaa, finska liknande kvinnonamn..

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?