• EMPATl

    Har beställt melanotan 2

    Har beställt melanotan 2 idag så får hem det nästa vecka.
    Undrar hur man beräknar doseringen?
    Verktyget kan användas 2-3gånger om jag förstått det rätt.. Tar man upp 1dosering i verktyget/gång eller?

    Vore tacksam för svar och om någon har något annat tips!


  • Svar på tråden Har beställt melanotan 2
  • Askalas
    Madde34 skrev 2014-02-10 19:53:28 följande:
    Beställde Melanotan av www.melanotan-store.se  fick hem det idag. 

    Hur ska ja dosera ?  sprutorna är 1ml.

    Tacksam för svar !
    Säger som EMPATI det spelar stor roll vilken mängd du tänkt att blanda med.

    Ett förslag (som jag kör med just nu) är att du blandar med 3 ml sterilt vatten.
    Då blir varje streck på sprutan mindre koncentrerad än vad 2 ml hade blivit och det är lättare att dosera.

    Blandar du med 3 ml innehåller varje streck på din spruta 0.067 mg Melanotan

    1 streck = 0.067 mg
    2 streck = 0.134 mg
    3 streck = 0.201 mg
    4 streck = 0.268 mg (denna dos använder jag)
    5 streck = 0.335 mg

    Det brukar rekommenderas att man ska ligga mellan 0.2-0.5 mg

    Sedan blir det ett helt annat innehåll om du blandar med en annan mängd vatten och om sprutorna rymmer en annan mängd ml, så klart.

    Var tvungen att avbryta min uppladdningsfas på dag 8 av 14 för jag blev tokbrun. Nu ska jag bara underhålla färgen någon gång i veckan. Ett tips är att skrubba kroppen 2-3 gånger i veckan och smörja, huden kommer glänsa. Har aldrig haft ett sånt lyster i varken hud eller hy som jag har nu, fungerar perfekt Glad

    Räknade lite för skojs skull hur många doser det blev på 10 mg om man tar den dos jag tagit och det blev 33 gånger, räcker bra mycket längre än vad man kan tro alltså.

    Undrar ni något så är det bara att fråga,

    Lycka till! Solig
  • EMPATl

    Hur förvarar du det askalas?

    Jag har känt mig jätte trött, trött i ögonen och de är lite ansträngda/röda..

    Även fått en (finne?) på höften, ser ut som en men ändå inte.. Den är lila och står inte ut så mycket. Aldrig haft någon så långt ner. Kan det vara någon biverkning? Blev lite orolig när jag upptäckte den!

  • Askalas
    EMPATl skrev 2014-02-12 09:13:45 följande:
    Hur förvarar du det askalas?

    Jag har känt mig jätte trött, trött i ögonen och de är lite ansträngda/röda..
    Även fått en (finne?) på höften, ser ut som en men ändå inte.. Den är lila och står inte ut så mycket. Aldrig haft någon så långt ner. Kan det vara någon biverkning? Blev lite orolig när jag upptäckte den!
    När det är oblandat och fortfarande i pulverform (helt orört alltså) ska det förvaras som det är i frysen. Har du sprutat in vatten i vialen (lilla burken det kommer i) ska det förvaras i kylskåpet. Har du fyllt sprutorna med den färdiga vätskan så brukar jag frysa in sprutorna och sen ta upp en när den ska använas. Låter den tina ca 20 min innan användning.  Hände mig också de två första dagarna men det gick över lika snabbt. Vet inte vad det beror på men någon sa till mig att en anledning är att det finns Melanin i ögonen (det som sköter ögonfärg och pigment). Gick som sagt över lika snabbt som det kom och nu ser jag glasklart igen, inget förändrades.

    Finnar har jag inga egna erfareneheter av, min hy har bara blivit till det bättre.
    Maddeleeine skrev 2014-02-12 21:54:44 följande:
    Har också tänkt beställa m2 men undrar om nån kan rekommendera nån sida? har kollat www.blibrunutansol.se och www.melanotan-store.se/, de skiljer en hundring i pris men vet nån om de är bra saker? tacksam för svar :)
    Har själv aldrig beställt från någon utav dessa. Beställer direkt från England då jag inte känner för att betala priset de tar (även fast just de sidorna du nämnde har vettiga priser till skillnad från andra). De verkar vara seriösa, googla!
  • EMPATl
    Maddeleeine skrev 2014-02-12 21:54:44 följande:
    Har också tänkt beställa m2 men undrar om nån kan rekommendera nån sida? har kollat www.blibrunutansol.se och www.melanotan-store.se/, de skiljer en hundring i pris men vet nån om de är bra saker? tacksam för svar :)



    Melanotan-sv

    Seriösa billiga och snabb leverans!
  • EMPATl

    Såja, då har man fått en massa små leverfläckar i ansiktet (och kroppen).

    Känns ju inte så roligt faktiskt. Har tagit det ungefär varannan dag nu. Pga jag blev orolig för "finnen".

    Har bara solat en gång så ska sola i helgen igen tänkte jag. Får hoppas frt jämnar ut sig sen, även om jag inte vill bli superdupermegabrun :)

  • Askalas
    EMPATl skrev 2014-02-14 06:54:19 följande:
    Såja, då har man fått en massa små leverfläckar i ansiktet (och kroppen).
    Känns ju inte så roligt faktiskt. Har tagit det ungefär varannan dag nu. Pga jag blev orolig för "finnen".
    Har bara solat en gång så ska sola i helgen igen tänkte jag. Får hoppas frt jämnar ut sig sen, även om jag inte vill bli superdupermegabrun :)

    Har precis blivit klar med uppladdningsfasen, kortade ner den till 7 dagar istället för 10 tack vare just alla leverfläckar. Solade efter det och fick en väldigt fin färg, så nu syns inte leverfläckarna speciellt mycket alls längre, men blev också orolig i när jag började se de första. Nu har jag en paus på 6 dagar sen ska jag ta 0.28mg igen.


    Den absolut jobbigaste biverkningen är definitivt alla kommentarer där folk undrar om jag varit utomlands. De första kommentarerana kom efter ca 4 dagar/4 doser och då hade jag inte solat heller. Tar det lite lugnt eftersom att det fortfarande är vinter... Glad

  • Askalas
    EMPATl skrev 2014-02-20 13:07:11 följande:
    Funderar på att sluta med det :( blir riktigt trött och har fått ökad ångest :/
    Det låter inte alls bra... Om du tror att det är på grund av ditt Melanotan så kan det vara en vettig lösning. Har själv inte känt av något sådant alls. Blev väldigt nojig pga alla leverfläckar ett tag men det blev inte så farligt tillslut. Har tagit det väldigt lugnt med ca. en veckas uppladdning sen en gång i veckan efter med samma dos (0.28mg).

    Solade en gång efter uppladdningen och färgen sitter fortfarande som berget. Har fått en väldig lyster i huden och känner mig pigg och fräsch. Det enda jag ser som en nackdel är alla kommentarer där folk jag inte träffat på ett tag frågat om jag kommit hem från Thailand och dyl. Kändes kanson i början men nu börjar jag nästan känna mig lite obekväm med det. Funderar på att sänka och ta samma dos kanske var 10e dag istället för var 7e i fortsättningen (fortsatt utan solarium).

    Hur hög dos kör du med? Testa att ev. sänka... 
  • Madde34
    Askalas skrev 2014-02-12 23:26:13 följande:
    När det är oblandat och fortfarande i pulverform (helt orört alltså) ska det förvaras som det är i frysen. Har du sprutat in vatten i vialen (lilla burken det kommer i) ska det förvaras i kylskåpet. Har du fyllt sprutorna med den färdiga vätskan så brukar jag frysa in sprutorna och sen ta upp en när den ska använas. Låter den tina ca 20 min innan användning.  Hände mig också de två första dagarna men det gick över lika snabbt. Vet inte vad det beror på men någon sa till mig att en anledning är att det finns Melanin i ögonen (det som sköter ögonfärg och pigment). Gick som sagt över lika snabbt som det kom och nu ser jag glasklart igen, inget förändrades.

    Finnar har jag inga egna erfareneheter av, min hy har bara blivit till det bättre.

    Har själv aldrig beställt från någon utav dessa. Beställer direkt från England då jag inte känner för att betala priset de tar (även fast just de sidorna du nämnde har vettiga priser till skillnad från andra). De verkar vara seriösa, googla!
    Maddeleeine skrev 2014-02-12 21:54:44 följande:
    Har också tänkt beställa m2 men undrar om nån kan rekommendera nån sida? har kollat www.blibrunutansol.se och www.melanotan-store.se/, de skiljer en hundring i pris men vet nån om de är bra saker? tacksam för svar :)
    Jag körde Melanotan-store.se . Fick verkligen jätte bra resutalt!

    Dom rekomendera jag!

Svar på tråden Har beställt melanotan 2