Inlägg från: FlitigaLis |Visa alla inlägg
  • FlitigaLis

    Värmlandsmammor?

    Hej! Jag bor på Hammarö, har en son som är två år och väntar en liten i april

  • FlitigaLis
    Mymmlan skrev 2014-02-04 08:11:08 följande:
    Hur mår ni som väntar förresten? Har ni mått bra hittills?



    Jag har varit sjukskriven sen i november för foglossningar, nu har jag också börjat få karpaltunnelsyndrom. Är så fruktansvärt trött på att vara gravid nu, och vi ska absolut inte ha fler sen
  • FlitigaLis

    Jag väntar på tid till Viktoriagruppen, det verkar också ha världens väntetid. De verkar ha lite dåligt med folk överlag på csk

  • FlitigaLis

    Viktoriagruppen är på csk, de är de man får träffa om man har förlossningsrädsla eller vill ha snitt av någon anledning.

    För att få snitt (om det inte finns medicinska skäl) ska man dit tre gånger, så det börjar kännas stressande att jag inte fått min första tid än.

  • FlitigaLis

    Jag ringde till de förra veckan men de tyckte jag hade så långt kvar. Men min son är född i vecka 37 så det kan ju faktiskt bara vara 10 veckor kvar.

    Jag mår ganska dåligt psykiskt och att få vänta på snittbeslut hjälper inte

  • FlitigaLis

    Jag ska prata med henne nästa vecka när jag ska dit. Jag går hos en kurator och pratar också. Jag vet inte själv hur jag vill ha det inför förlossningen än, sonen föddes med akutsnitt och det vill jag inte göra om

  • FlitigaLis
    Alla hemma skrev 2014-02-09 12:18:40 följande:
    Hur går det för dig, flitigaLis?



    Jag ska till bm imorgon. Men min kompis som har bf en vecka innan mig fick hem sin tid nu i veckan så jag tror att min kommer någon dag framöver.
  • FlitigaLis
    AstridIsabella skrev 2014-02-18 23:17:43 följande:
    Min minsting är bara nio månader, men allt gravidprat får mig att längta efter trean redan nu. Saknar gravidmagen, saknar sparkarna, saknar all spänning och förväntan och längtan.



    Du får gärna ta min mage om du vill och alla tillhörande krämpor.
  • FlitigaLis

    Den bm jag har på mvc är samma bm jag hade på förlossningen sist. Känns skitbra. Väldigt praktiskt när jag blev inskriven och fick remiss till viktoriakliniken, eftersom hon kan min förra förlossning

  • FlitigaLis

    Hm är nog de enda här som har. Lindex ska börja med mammakläder men jag tror att det bara är på nätet.

    Jag har fyndat en hel del på tradera och köp-säljgrupper på fb. Man har ju det så kort tid så det slits ju inte. Tyvärr gör fogbältet fula märken så jag kommer inte kunna sälja mina mammajeans vidare

  • FlitigaLis

    Det är så mysigt att fixa och dona inför första barnet. Leta fina saker och inreda. Det är roligt att bara gå upp på vinden efter grejerna, när det är andra barnet

  • FlitigaLis

    Nappflaskor som botten går att skruva av är värdelöst! De läcker för minsta lilla. Vi hade en sån till sonen men jag slängde den ganska snart. Håller mig till avent.

    Babybadstol är nog det bästa jag köpt. Kostar under hundringen på biltema.

    Skötbädd i plast är bättre än i textil. Den vi har är det fula fläckar efter inotyolsalva som inte går bort. Även fast vi alltid haft handduk på.

    Det går åt mer kläder än vad man tror.

    Jag har börjat fundera på vad jag ska packa i bb-väskan. Har börjat skriva på en lista

  • FlitigaLis

    Ett annat inköpstips är att undvika sparkdräkter och pyjamasar med fötter. Fötterna stannar inte kvar i den eftersom den drar upp benen till fosterställning, så trasslar den in sig och blir arg.

    Byxor och pyjamasar med riktigt mudd ner till och så strumpor är bättre

  • FlitigaLis

    Jag har aldrig haft täcke i vagnen utan filt och fårskinn under på sommaren och sen åkpåse när det blir kallare. Ska sy en lite tjockare teddyfilt att ha om det blir lite kyligt

  • FlitigaLis

    Imorgon ska jag till Viktoriagruppen för förlossningsplanering. Det känns väldigt spännande och skönt att få diskutera av sig lite.

  • FlitigaLis
    Mymmlan skrev 2014-03-07 08:24:04 följande:
    Hur gick det? Blev ni böjda med mötet? Blev det bra?



    Ja vi blev supernöjda. Det va ju tur att vi hann dit, iaf fyra dagar innan förlossningen drog igång.

    Ligger på förlossningen och de försöker stoppa värkarna, iaf över natten. Sen blir det neo i ca fem veckor
  • FlitigaLis

    Är det någon här i tråden som har erfarenheter av biva/neo i karlstad? Tänkte på om syskon är välkomna att hälsa på. Bara tanken på att jag skulle behöva vara i från min älskling i fem veckor gör att jag kan gå med på att ligga helt still några veckor.

  • FlitigaLis
    Alla hemma skrev 2014-03-11 09:39:31 följande:
    Oj, såg du hamnat där. Hur går det?

    Jag har inte personlig erfarenhet, men bekanta har legat där. Då var det syskonförbud pga rs, men annars tror jag de är välkomna. Är nog bäst att kolla med personalen vad som gäller just nu.



    Vi är inte där ännu men de får inte stopp på värkarna så vi hamnar nog där innan veckan är slut. Försöker ställa in mig mentalt på vad som komma skall
  • FlitigaLis
    Mymmlan skrev 2014-03-11 21:01:59 följande:
    Å Flitigalis, håller tummarna för att bebben håller sig så länge det bara går. Har flera vänner som varit på neo och var jätte nöjda med personal och allt men där fanns inga syskon med i bilden så jag vet inte hur det var med det men känns sannolikt att det inte funkar pga rs



    Det blev en liten lillasyster igår. Hon väger 1805 gram och är 41 cm lång. Så nu är vi på neo. Så fort hon blir stabilare och kan sluta med dropp kommer vi få familjerum, där får vår son sova över, det finns leksaker att låna och lekterapin har vi tillgång till. Så det känns väldigt bra.

    Vi ska räkna med att stanna fem veckor, och det kommer nog bli fem ganska jobbiga veckor. Men allt löser sig.
  • FlitigaLis
    Mymmlan skrev 2014-03-15 20:13:45 följande:
    FlirigaLis hur går det med lilla familjen? Blir ni tokiga på neo eller är det ok?



    Vi blir tokiga! Man är så instängd och livet är så inrutat. Sond varannan timme och sen amning utöver det, däremellan ska man pumpa, försöka äta lite och kanske sova ibland. Personalen hjälper till på natten men man sover ju ändå helt när de är in och grejar.

    Linnea har fått gulsot och ligger på solbädd just nu. Hoppas på bättre värden imorgon, jag vill bara ta upp henne och mysa hela tiden men jag försöker låta bli.

    Saknar lilleman där hemma men han har varit här och inspekterat lillasyster, lite läskigt och spännande.
Svar på tråden Värmlandsmammor?