Inlägg från: Ja82 |Visa alla inlägg
  • Ja82

    BF Oktober 2014 - Uppsala!

    Här kan vi från Uppsala följas åt!

  • Svar på tråden BF Oktober 2014 - Uppsala!
  • Ja82

    Ja men vad bra! Då är jag inte helt ensam här :)
    Hoppas att fler också hittar hit!

    Visst var det du som bodde i Årsta va? Blir det Årsta MVC för dig då?
    Jag gick dit under förra graviditeten så det blir nog samma denna gången. Jag har inte ringt dit ännu.
    Tog ett digitalt test nu på morgonen för att få det bekräftat, har inte riktigt fattat det ännu men det visade gravid 2-3 veckor.
    Enligt mina beräkningar är jag nu i V4+4, hur ligger du till?

  • Ja82

    Irmeline, vart bor du?
    Kanske du redan skrev det i andra tråden men det var så mycket folk där att jag helt blandat ihop alla..

    Vi bor ju som sagt i Sala Backe men vår son går på förskola i Årsta. Han är en väldigt förståndig liten kille men vi kommer nog vänta rätt länge innan vi försöker förklara för honom.
    Även om han redan vet vad en lillasyster/lillebror är så kommer han ju såklart inte förstå den fulla innebörden men ändå.

    Jag vill att veckorna ska gå undan nu, jag vill iaf vänta en tre fyra veckor innan jag berättar för vänner och familj. Jag är så rädd för att säga det högt, vill inte jinxa det. Är så nojig.

    Jag har som jag skrev tidigare (tror jag iaf) redan dåligt samvete gentemot min pojke. För att jag längtar efter något mer, någon annan.
    Och jag har redan dåligt samvete för den som är i magen, att jag inte känner lika som förra gången. Och jag har så svårt att se hur jag ska kunna älska lika mycket?
    Jag vet såklart att jag kommer kunna det och jag vet att det dåliga samvetet förmodligen alltid kommer hänga med mer eller mindre.
    Hur känner ni inför det? Alltså, två barn?

  • Ja82

    Har din son ett namn på O?
    Har sett att de förberett för nya barn i hallen. Du svarar såklart bara om du vill.

    Hur är det när man jobbar på förskola, får man ha hand om sina egna barn eller finns det regler för det?

    Nu har ju inte jag nån tidigare erfarenhet från förskolor men vi trivs iaf jättebra på Lilla Academia. Det är alltid en lugn trygg stämning där tycker jag.

  • Ja82

    Hoppas ni också kommer att trivas där på förskolan. Är du föräldraledig nu alltså? Visst var din son född i december? Alltså just över ett år?
    Var denna graviditet planerad?

    Jag funderade på att ringa Hjärtat idag faktiskt, jag har hört så mycket gott om just den MVC:n men det blir smidigare att gå här i Årsta och jag var inte alls missnöjd senast heller så är väl onödigt att byta.
    BVC böt vi dock förra gången, jag var inte alls särskilt nöjd med Årsta så vi går till Pelle Svanslös BVC istället.

    Irmeline, vart var det du bodde nu igen? Hur är din nästan 2-åring? Vår börjar vara riktigt bestämd och ja, lite mer tålamodsprövande :)

  • Ja82

    Okej. Kvällens noja.
    Jag har jordens värk i munnen då en visdomstand är på väg ut. Har ätit 2-3 Ipren om dagen hela veckan och så läste jag just på 1177 att man inte bör äta Ipren under de 6 första månaderna av graviditeten, att det kan orsaka fosterskador.

  • Ja82

    Vår kille var planerad och såklart mycket efterlängtad :)

    Får jag fråga vilken förskola du hoppas få byta till?
    Innan vi började på Lilla Academia hörde jag att det var den "sämsta" i Årsta. Ja, så sade mammorna på öppna förskolan, du vet, de mammorna som veeeet allt och gärna påpekar det ;) Pedagogerna var värdelösa och så finns det ju ingen ordentlig gård! Herregud för lekplatsen!
    Jag var jättenervös då vi började och ja, gården är långt ifrån rolig att se på men jag trivs med fröknarna och de är på mycket utflykter runt om i Årsta till andra parker.
    Nu är det en fröken som just återgått i tjänst efter mammaledighet som jag ännu inte hunnit träffa men de andra gillar jag! Och den "nya" fröken pratar min son gott om så hon är säkert bra hon med :)

    Sist vi var på Årsta hade vi Ann-Christin. Riktig old school men jag gillade ändå henne, lite speciell var hon ju dock :)
    Hade en finsk kvinna, Hilka tror jag hon hette, vid ett tillfälle. Gillade henne, det var liksom inget trams, raka rör bara.

    Vilken hade ni?

  • Ja82

    Det känns som att "alla" gör vul, minns inte att det var så mycket prat om just det här på FL sist jag var gravid?
    Känns som det är mer vanligt nu?
    Vad skönt det måste ha varit att få se att hjärtat slog!
    Hur kommer det sig att du ska på vul irmeline? Om jag får fråga alltså.
    Eller, det kanske är en valmöjlighet nu mer?

    Jag förstår dig ang förskolan, jag skulle nog heller inte känna mig helt bekväm med någon bekant där, känns som man vill ha helt neutral personal.
    Jag träffade henne som hastigast i morse och hejade. Jag hade väntat mig nån äldre, vet inte varför men jag blev förvånad att hon var ung :)

    Har du fortfarande ont i magen Marri? Hoppas det är bättre.

    Jag har varit tokförkyld i en vecka, har en fruktansvärd hosta som gör att jag inte kan sova alls.. Hostar och hostar tills jag spyr.
    Har stark hostmedicin hemma men får ju såklart inte ta den nu.
    Så är helt slut. Gravid-tröttheten har nog också slagit till. Det finns ju liksom ingen tid för vila nu mer sen man fick barn :) Förra gången kunde man ju bara ligga och vara trött, sova så länge man behövde.
    Men, det ska jag absolut inte gnälla över egentligen, men det känns i kroppen.

    Jag ringde aldrig MVC idag. Jag vet inte varför men det tar emot att göra det. Riktigt skumt. Kanske det är för att det är så tidigt ännu.. Eller så har jag inte fattat det.

    Ska ni båda göra kub? Gjorde ni det förra gången?

Svar på tråden BF Oktober 2014 - Uppsala!