• Anonym (Hjälp!!)

    Min tjej har falsk sångröst och vill sjunga på hennes systers bröllop !!!!

    Min tjej har fått för sig att hon sjunger fint...bara för att hennes fanilj har intalat henne att hon har fin sångröst. Så nu tror hon att hennes röst är så fin.

    Om två veckor gifter sig hennes syster och då vill hon överraska henne med en sång. Jag är bjuden på bröllopet men vill inte gå för att jag kommer skämmas ihjäl när 100 gäster hör hennes kalkonröst. Det låter hemskt. Det är falska toner överallt och det låter bara helt fel! Står hon där på scen och sjunger kommer hon skämma ut sig, och mig med!

    Jag stör mig på att hennes familj ljuger för henne och säger att hon har "fantastiskt ljuvlig röst". Jag vill bara skrika på dem och säga "nej det har hon inte"! Min tjej är duktig på annat. Jag kommer inte på rak arm vad hon är duktig på just nu, men hon är inte duktig på att sjunga!

    Hon har frågat om jag tycker att hon sjunger fint. Men då sa jag "NEJ!". Då sa hon att jag är svartsjuk och att hennes familj tycker att hon är jätteduktig.

    Oh vad ska jag göra? Jag har lite panik nu. Hon kommer skämma ut sig!

  • Svar på tråden Min tjej har falsk sångröst och vill sjunga på hennes systers bröllop !!!!
  • molly50
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2014-02-19 16:22:59 följande:
    Ja jag har bra gehör. Problemet är att jag vet att hennes familj tycker hon sjunger fult, men de säger ändå att hon är bäst och Gud vet vilken stjärna de får henne att framstå som. När min tjej sa till sin mamma att hon skulle sjunga på bröllopet sa hennes mamma "mm". Jg tror att hon insåg där att hon kanske inte borde men ville inte säga något med tanke på hur mycket hon hyllat henne innan.
    Men vad är det för familj hon har,i så fall,om de ljuger henne rakt upp i ansiktet och låter henne göra bort sig på en så pass stor fest som ett bröllop?
    Är det någon man ska kunna vara ärlig mot så är det väl mot sina egna familjemedlemmar.

    Eller är det så att du har ändrat dig när du insåg att det låter som att det bara är du som får skämmas?
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • elyse

    Åh nej, låter som människor som hela sitt liv fått höra att de sjunger fantastiskt och sedan gör bort sig i "Idol" och är ledsna och förvånade över att de inte blivit höjda till skyarna. 

    Jag vet inte vad jag skulle ha gjort. Men det är inte schysst att ljuga, tycker att du ska stå fast vid det du tycker. 

  • Anonym (.)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2014-02-19 17:00:35 följande:



    Asså jag antar att de egentligen inte tycker det är fint...men man vet inte. De kanske har dålig gehör. Eller så är de mytomaner hela bunten. Aja. Jag får väl uppdatera er om hur det gick efter bröllopet
    Glöm inte bort att filma det! Ifall hon får för sig att göra om det på något annat bröllop.
  • Anonym (C)

    Hoppas att föräldrarna inte släpade henne på


    molly50 skrev 2014-02-19 17:06:08 följande:
    Men vad är det för familj hon har,i så fall,om de ljuger henne rakt upp i ansiktet och låter henne göra bort sig på en så pass stor fest som ett bröllop? Är det någon man ska kunna vara ärlig mot så är det väl mot sina egna familjemedlemmar. Eller är det så att du har ändrat dig när du insåg att det låter som att det bara är du som får skämmas?
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

    Håller med. Och folk säger oftast ingenting för att det skulle vara pinsamt för de själva. Bryr man sig om sina familjemedlemmar är man ärlig för deras skull.
  • Anonym (C)

    Hoppas att föräldrarna inte släpade henne på sånglektioner också skulle det stå.

  • Anonym (hjälp!)
    elyse skrev 2014-02-19 17:08:05 följande:
    Åh nej, låter som människor som hela sitt liv fått höra att de sjunger fantastiskt och sedan gör bort sig i "Idol" och är ledsna och förvånade över att de inte blivit höjda till skyarna. 

    Jag vet inte vad jag skulle ha gjort. Men det är inte schysst att ljuga, tycker att du ska stå fast vid det du tycker. 
    Stackars tjej! Det skulle som sagt ha varit en annan sak om hon visste att hon inte sjöng bra, men ändå älskade musik och trivdes på scen - lite som Håkan Hellström. Sånt blir man glad av att se. Någon som tror att hon är nästa Mariah Carey när hon inte kan sjunga alls är bara hemskt för alla inblandade - inte minst för henne själv när hon oundvikligen kommer att få reda på den bittra sanningen. 
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2014-02-19 17:29:30 följande:
    Hoppas att föräldrarna inte släpade henne på
    Håller med. Och folk säger oftast ingenting för att det skulle vara pinsamt för de själva. Bryr man sig om sina familjemedlemmar är man ärlig för deras skull.
    Ja,precis. Det är det jag menar. Jag ser ingen anledning till att ljuga om en sådan sak. Speciellt inte om ens dotter riskerar att göra bort sig rejält.
    Då tycker jag faktiskt att det är bättre att vara ärlig.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Bayliner

    Känner igen det där ts polaren har en flickvän som tror sig vara ett idol ämne men som sjunger så fatalt illa och falskt, stod och vrålade i mitt kök efter en middag skrämde slag på halva kvarteret!

    Låt henne sjunga väl, kan bli ett minne för livet ju se när bröllopsgästerna söker skydd Cool


    Alea iacta est
  • viseversa

    Jag har också stött på detta flera gånger. Men ofta hör inte föräldrarna heller att barnet sjunger falskt. Dom är mao övertygade om att deras lilla gullunge sjunger som en ängel. Dock hör jag att så inte är fallet men jag brukar hålla god min ändå=)

Svar på tråden Min tjej har falsk sångröst och vill sjunga på hennes systers bröllop !!!!