• Magdalena88

    Vi som börjar med pergotime mars 2014

    julii skrev 2014-06-12 20:53:21 följande:



    Tack! Tyvärr känns det som vanligt att det inte blir något denna månad heller..
    Jag kände PRECIS likadant innan jag plussade. Alltså jag var BOMB säker på att mensen skulle komma...
  • Magdalena88
    hellohello84 skrev 2014-06-13 00:21:45 följande:
    Hej tjejer! Här kom både mensen och ett brev med posten som sa lättare cellförändringar. Detta dagen efter vi fått kallelse till nybesök för IVF. Livet alltså! Kan inte sluta gråta och oroas :( är kallad till gyn för att undersöka förändringen i augusti och vet nu inte om vi kommer få stå kvar i kön för IVF eller fortsätta med pergotime tills dess. Någon som har erfarenhet av detta?
    Fy vad tråkigt att höra... Jag tror absolut att ni ska få stå kvar i IVF kön. Det ska inte påverka så mkt med lätta förändringar. 
  • Magdalena88
    RockTheRebell skrev 2014-06-15 14:37:06 följande:
     Galenidej... Jag vet inte hur tyvärr det är men du surar ju över samma sak sen i april och säger att du ska lämna. Den här gruppen har hjälpt många. Mig hjälpte det otroligt att få skriva av sig och ibland få svar. Alla svarar inte på alla inlägg men någon svarar allt för det mesta. Om ingen skriver ett svar så kan du vara säker på att det är flera som reflekterar över vad du skriver men inte kommer på nåt svar och ibland, som den här gången är ett undantag för så är det bättre att inte säga något om man inte har något vettigt/trevligt att säga. Välj o va kvar o finn dig som alla andra eller ta en paus över sommaren medan du väntar på sprutorna. Det finns dem som blir gravida under pausen för att de ändå vet att det inte är nån ide, men så var det spänningarna som störde dem hela tiden och det blir en liten en. Lycka till hur du bestämmer dig för att göra. Men du måste inte upplysa oss om att du åter igen tänker dra. Det är ingen som tvingar dig att vara här. Glad sommar.
    Håller helt med dig!
  • Magdalena88
    malinostrom skrev 2014-06-15 14:47:20 följande:
    Mensen har inte kommit. Jag har mer ont i brösten och de är svullna. Noterade i dag att jag springer på toa minst dubbelt så ofta som jag brukar. Jag vågar fortfarande inte testa (BIM+1 idag), tror dock att jag ska testa på tisdag eller onsdag om inte mensen kommit.
    Men jösses så spännande!! Det bådar ju riktigt gott. Håller tummarna!
  • Magdalena88
     {#emotions_dlg.flower} Pergotime sommaren 2014 {#emotions_dlg.flower}          
             
    24/5 Binta 076, 36 år, 2:a kuren, 2:a barnet BIM 16/6 
    16/5 hellohello84, 30 år, 3:e kuren, 1:a barnet, BIM 10/6 
    20/4 Galenidejj, 3:e kuren, 1:a barnet, BIM 14/6 
    22/5 Malinostrom 3:e kuren, 1:a barnet BIM 14/6 
    23/5 moasmostermia, 27 år, 3:e kuren, 1:a barnet 
    26/5 Emmasmammaa, 36 år, 2:a kuren, 2:a barnet 
    26/5 M88, 25 år, 2:a kuren, första barnet, BIM 20/6 
    30/5 Magnolia10, 31 år, 3:e kuren, 1:a barnet, BIM 27/6 
    1/6 rudbeckian, 1:a kuren 
    1/6 Joooo01, 29 år, 2:a kuren, 1:a barnet, BIM 30/6
    4/6 ceebee, 29 år, 3:e kuren (uppehåll), 1:a barnet 
    4/6 carro90, 23 år, 1:a kuren, 1:a barnet 
    5/6 Ashurst Klara, 28 år, 4:e kuren, 1:a barnet

    PlusPlussat Plus17/4 RockTheRebell, 26 år, 1:a kuren, 2:a barnet 
    8/4 Ccilla, 2:a kuren Sourpussy 
    1/5 Knytetsmamma, 1:a kuren, 2:a barnet 
    3/5 Magdalena 88, 25 år, 3:e kuren, 1:a barnet 
    24/5 Gweny, 32 år, 1:a kuren, 3:e barnet 1 
    5/5 Naolina, 32 år, 1:a kuren, 1:a barnet 
    15/5 Mammatillliam12, 23 år, 1:a kuren, 2:a barnet
    Inseminera2014, 40 år, 3:e kuren
  • Magdalena88
    Magnolia10 skrev 2014-06-18 15:12:12 följande:

    Ni som plussat kanske kan svara på en (äcklig) fråga jag har? Idag äl+4 har jag fått extremt mycket flytningar! Vita och ganska tjocka. Känns som att jag typ kissat på mig... Har även svaga stickningar i livmodern till och från. Någon av er som fick detta innan ni plussade? (Man greppar ju efter halmstrån här) ;)


    Jag hade tyvärr samma exakt innan mens och samma exakt innan plusset. Så jag är nog inte till någon större hjälp där tyvärr.

    ÄL+4 så har nog inte ägget ens hunnit fästa ännu så försök att slappna och och inte analysera så mycket (lättare sagt än gjort, jag vet!!) men det är ingen lögn att det är då det tar sig :) lycka till!
  • Magdalena88
    julii skrev 2014-06-19 20:34:18 följande:
    Ja det är det verkligen. Min man har gjort sperma prov som visade helt normala spermier och jag har under båda pergo kurerna haft ägg, ena gången 17mm och andra 20mm så är frustrerande varför det inte tar sig :(
    Jag hade precis samma! Och det tog ju sig på tredje. Ibland tar det bara lite tid... Man får inte ge upp! Lycka till!
  • Magdalena88
    julii skrev 2014-06-24 12:26:08 följande:

    Pratade med min gyn idag och bokade tid för nytt vul o då sa hon att hon läst min journal att jag har svarat på båda kurerna pergotime men att slemhinnan varit för tunn, att det kan vara en orsak till att det har vart svårt att bli gravid. Någon som vet något om detta? Vad gör man åt det? Erfarenheter? Kra


    Svårt att svara på, hur tunn sa hon att den var? Min var 5 mm varje gång jag var på VUL och jag läste på nätet att det var på tok för tunt (den ska vara runt 8-10 mm) men det verkar ha gått vägen för mig ändå. Å andra sidan så åt jag något som hette boragoolja (köpt på hälsokosten) för att det skulle göra min slemhinna tjockare, två cykler senare blev jag gravid. Vet inte om det har med oljan att göra men jag tänkte att jag kan skriva det iaf!
  • Magdalena88

    Kan för övrigt berätta för er att jag idag ska på mitt första ultraljud. Är så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Känns inte alls som att jag är gravid denna senaste vecka så jag är fruktansvärt rädd för att det kanske är så! Är i vecka 9 nu och det är otroligt nervösa veckor nu framöver. Vill bara passera vecka 12 och börja njuta av denna graviditet!

  • Magdalena88
    julii skrev 2014-06-24 16:52:50 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur tunn den var. Vad sa din gyn till dig om det? Kan man göra något åt det?
    Min gyn var helt lugn och sa att det blir lite tunnare med pergo men att det inte ska påverka så mycket samt att den växer till sig en del efter VUL och antagligen är tjockare till befruktningen. Och att jag absolut inte skulle oroa mig... Lättare sagt än gjort!

    Men du frågade inte vad nösta steg då var? I och med att din gyn sa så till dig?
  • Magdalena88

    Det fanns tydligen en liten med ett pickande hjärta där inne!! Fantastiskt är det och jag verkligen unnar er alla att få ett plus snarast!

  • Magdalena88
    AnSta skrev 2014-07-27 12:11:13 följande:

    Jag har en fråga til alla som tagit Pergotime: Anser du att du fick garviditetssymptom som du insåg berodde på Pergon?


    Jag hade drag och molande värk i livmodern vilket gjorde att jag verkligen trodde berodde på graviditet. Men icke! 2 månader på raken dessutom.

    Så när jag den tredje månaden kände av liknande symptom och dessutom testade tokblankt/neg ÄL+10 så trodde jag aldrig att jag skulle vara gravid. Grät en skvätt och försökte vänta in mensen. Sen hände något som inte hänt de tidigare månaderna: mina bröst svällde sakta men säkert och det blev lite vitt i bröstvårtorna (typ som torkad mjölk, låter sjukt jag vet men exakt det gjorde att jag blev fundersam ännu en gång).

    Så brösten och sena mensen är egentligen mina riktiga symptom på graviditet efter alla månader med pergon... Och inget annat!

    Jag tittar in här hela tiden hos er och hoppas få se några fler som plussar. Nu börjar det verkligen bli dags! Hejar på er!
  • Magdalena88
    Plommom skrev 2014-08-05 05:52:15 följande:

    Hej alla fina!
    Jag vaknade och kunde inte somna om, hade bestämt mig för att göra ett gravtest på morgonen. Och vet ni?! Jag har plussat!! Två tydliga streck!
    Maken är hos sina föräldrar så jag väntar på att få dela nyheten =).
    Tänker på alla er som kämpar vidare och hoppas att ni också får resultat snart!


    Stort stort grattis! Vad underbart!
  • Magdalena88
    Joooo01 skrev 2014-08-14 16:01:00 följande:

    Var på Vul idag och hade en rund och fin äggblåsa på 16 mm. Troligtvis äl på söndag/måndag :) jag har därmed svarat väldigt bra på sprutorna, då detta är dag 8. Med pergotime var jag mycket segare, fick då äl på dag 18-20. Så nu hoppas vi att det är vår tur den här gången!


    Åh låter lovande!!! Har en nära vän som provat med allt i ett års tid och med sprutorna blev hon gravid på andra försöket. Hon är helt övertygad om att det är världens bästa sätt om man har lite seg ÄL eller pco. Håller tummarna!
  • Magdalena88
    Magnolia10 skrev 2014-08-15 12:34:02 följande:

    Åh, känner mig så ledsen och olycklig idag :( Alla mina vänner blir gravida utom jag. Just nu är det 5 st av mina vänner som ska ha barn. Känns som att jag får sms och samtal varenda dag med "glada" nyheter och för varje gång blir jag mer och mer ledsen. IVF verkar bli vår enda chans till graviditet och just nu är det ca ett halvårs väntetid på Sahlgrenska. Och min läkare har inte ens fått iväg remissen än... Jag känner mig så ensam och värdelös... Tycker att livet är så orättvist ibland. Jaja, ville bara skriva av mig lite...


    Men styrkekramar till dig!!!

    Jag har ganska mycket erfarenhet av vården och om det är någonting jag lärt mig så är det att man ska vara envis och stå på sin sak. Ring dit med jämna mellanrum och kolla hur det går med din remiss samt hur det går med er kö. Visa dem att du verkligen mår dåligt över detta! Tillslut kommer säkert någon snäll själ sätta dig före i kön. Jag lovar dig att det funkar.

    När jag hade en ofarlig tumör skulle dem ta ett år innan dem opererade ut den. Jag var ju såklart livrädd och vägrade vänta ett år. Men dem i princip talade om för mig att så är det punkt slut.

    Jag ställde till med många scener och ringde varje vecka i en månad och så vips hade jag en operationstid och tumören var ute på "nolltid". Nu blev det långt men jag tror verkligen du kan påverka!!! Vi är så vana i Sverige med att bara vänta snällt på vår tur när det kanske inte alltid ska vara så (varför ska du må så dåligt om du KAN få hjälp tidigare?) lycka till!!!
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014