• Elmiina

    Jag ska nu sälja våran Emmaljunga (synd då vi bara haft den ett halv år) men Gud så kul att få gå på jakt efter syskonvagn nu :D

  • Elmiina

    Om man väljer att göra kub test så gör man ett ultra i ca v.12. Sedan är det rutin ultraljud i ca v.18. De är de enda ultraljuden som erbjuds om man har en helt normal graviditet. Sedan kan man själv boka in tidigt vul eller betala för extra ultraljud eller tex 3D ultraljud. :)

  • Elmiina
    Värmlandstösen skrev 2014-03-19 22:28:14 följande:

    Man blir fort svullen i magen iaf! Här drar jag in den så mycket jag bara kan :) php2mZV5l26166.jpg


    Förra grav var jag svullen till typ v.12. Sedan la det sig och kom inte förens typ i v.25. Denna gång har jag sluppit svullnaden helt :D
  • Elmiina

    Kub är gratis. Vet inte priser om man gör privat men om man gör hos crocus kostar det 1900kr iaf.

  • Elmiina

    Här är min lilla morgonbula, den försvinner dock så fort jag rör på mig. Är i v.15 :)

  • Elmiina
    Pell skrev 2014-05-12 13:11:09 följande:

    Nu ser jag ju jätteblek ut!!! Men skyller på ljuset, det är ljusare ute numera ;) fast V8 bilden är nog tagen på kvällen.

    Nog tycker jag att min mage syns nu. V8 och v15. Alltid haft lite putmage dock men nu tycker jag att jag ser ut att ha gått upp massor i vikt men har bara gått upp 0,5sen inskrivningen.. phpidLdTO47435.jpg


    Jovisst syns det :) Har du koll på vad du vägde när du blev gravid?

    Förra graviditeten gick jag upp 5kg innan inskrivningen haha. Nu har jag inte gått upp ett gram ännu och går in i v.16 imorgon. Denna gången unnar jag mig inte en massa gravid-gottis eftersom att jag inte vill gå upp över 25kg igen haha. De 20 första kilona ramlade av på ett par veckor men dom sista 5 sitter finfint och dallrar på magen än idag.
  • Elmiina

    Äsch det är ingenting :) Det finns en sida som mäter ut hur mycket man bör gå upp under sin graviditet, beroende på ens bim. En graviditet i sig väger ca 13kg fullgången med bebis, fostervatten, moderkaka osv. På sidan står även hur mycket man "får" eller "ska" gå upp per månad.

    Jag får gå upp typ 15kg. Haha det lär ju aldrig hålla. Även fast jag inte gått upp nått ännu så går man upp sjukt snabbt mot slutet.

  • Elmiina

    Pell: vissa går inte upp något alls men då har man istället gått ner i vikt under graviditeten men att det inte märks eftersom att barnet, moderkakan och allt väger. Spelar ingen roll hur mycket man går upp i vikt, faktum är att bebis, moderkaka och fostervatten väger. Och man brukar säga att det väger ca 13kg. Betyder inte att man går upp exakt dom kilona.

    Jag kan leta upp sidan när jag sitter vid datorn lite senare.

  • Elmiina

    Pell: netdoktor.se har räknat ut vad en graviditet väger 11-12kg räknar dom med.

    www.niomanader.se/raknaUtVikt där kan man utifrån ens BMI se vad man "bör" gå upp i vikt.

    Sen får man komma ihåg att detta inte är tillförlitligt utan mer på skoj. Det är lika normalt att gå upp 5kg som 25kg :p Och vikten är inget man bör haka upp sig på.

  • Elmiina

    Nä jag vet precis hur du känner, gick upp över 25kg med dottern och såg ut som en livs levande vattenmelon, vägrar bli så igen!!

  • Elmiina
    elvi skrev 2014-06-01 19:29:13 följande:
    Man ser hur trött jag är, graviditeten tar på krafterna
    Nejdå! Du är jättefin!!
  • Elmiina

    Ja precis. De 20 första veckorna ser man (eller iaf jag) ogravid ut. De 10 sista veckorna säger pang poff och så känner man sig som ett höghus :p

  • Elmiina

    Här är min mage i v.21 på morgonen. Storasyster klappar fint ;) Står jag upp ser jag mest fläskig och ogravid ut. Är inte överviktig på något vis annars men när jag är gravid då blir jag nån slags ocharmig flodhäst. Inte så kul. Gick ju upp över 25kg med dottern (20kg försvann iförsig på bara ett par veckor sen men endå) och vill inte att de ska ske igen. Ligger på +3 kg nu efter all skräp jag har tryckt i mig de två senaste veckorna.

Svar på tråden Novemberbebis 2014 - bildtråd