• Jagvillblienvampyrnarjagblirstor

    Vad drömde du inatt?

    Berätta om era drömmar.


    Jag börjar.

    Jag vaknade i drömmen av att jag hade huvudvärk, sen när jag går upp för att dricka lite vatten så såg jag mig själv i spegeln och såg att jag hade en blixt liknande ärr på pannan och en stav i handen...haha, nej jag hittade bara på nu.

    Men det vore väldigt kul att få höra om era drömmar.

  • Svar på tråden Vad drömde du inatt?
  • sofran83
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-07 21:27:18 följande:

    scifi mardröm :O


    Eller hur! Lägg till att jag inte hade familjen hos mig i drömmen så jag hade bara panik rakt genom!
  • Jagvillblienvampyrnarjagblirstor
    sofran83 skrev 2014-03-07 21:32:43 följande:
    Eller hur! Lägg till att jag inte hade familjen hos mig i drömmen så jag hade bara panik rakt genom!
    Fan va jobbigt.
    Hade själv en gång för länge sen en scifi dröm.
    Jag drömde att jag åkte i min rymdskepp, och drogs in mot ett svarthål.

    När jag vaknade så vart jag jätteledsen när jag insåg att jag förmodligen aldrig kommer att få åka in i ett svarthål.
  • Terabyte

    Hej jag drömmde inatt om allt mellan rädda fåglar till begravningsföljd så först drämde jag att vi var i en skog ett gäng fågelräddare där var kråkor koliber örn och en duvhök alla var fast vid foten av en björnfälla såndär som kniper om foten när man trampar dit, sen så jadde jag två jobb ena visste jag inte vad det bar men andra jobbet i drömmen var jag bagare jobbade på ett bageri och också körde ut bakelser till kunder och jag hadde en moped bil som vi körde ut bakelser med det var jag och min förra arbets kompis och min nyvarande arbetskompis på mitt nya ställe där jag jobbar på riktigt men joo drömmen.... sen mitt i allt så var jag klädd som på 1800 talet med en hög hatt och en linss som man klämmer fast med ögat och mustach och en gammal bil hadde jag så kom plötsligt ett behravningsföljd sen efter det så hadde jag min gamla mopedbil och körde hårt med den genom stan genom väggar och staket så var jag plötsligt inne på en vilda västern bar och vem såg jg där ...hmm?..... no såklart Arthur Morgan från red dead redemption 2 (ett spel ps4) så han skaade om mig lite tog i axlarna och råskade till lite sen skulle jag fly därifrån så jag tog en entiy xf bil den bilen finns i gta v och så var drömmen slut.

  • Chattisen
    Terabyte skrev 2019-03-25 22:08:20 följande:

    Hej jag drömmde inatt om allt mellan rädda fåglar till begravningsföljd så först drämde jag att vi var i en skog ett gäng fågelräddare där var kråkor koliber örn och en duvhök alla var fast vid foten av en björnfälla såndär som kniper om foten när man trampar dit, sen så jadde jag två jobb ena visste jag inte vad det bar men andra jobbet i drömmen var jag bagare jobbade på ett bageri och också körde ut bakelser till kunder och jag hadde en moped bil som vi körde ut bakelser med det var jag och min förra arbets kompis och min nyvarande arbetskompis på mitt nya ställe där jag jobbar på riktigt men joo drömmen.... sen mitt i allt så var jag klädd som på 1800 talet med en hög hatt och en linss som man klämmer fast med ögat och mustach och en gammal bil hadde jag så kom plötsligt ett behravningsföljd sen efter det så hadde jag min gamla mopedbil och körde hårt med den genom stan genom väggar och staket så var jag plötsligt inne på en vilda västern bar och vem såg jg där ...hmm?..... no såklart Arthur Morgan från red dead redemption 2 (ett spel ps4) så han skaade om mig lite tog i axlarna och råskade till lite sen skulle jag fly därifrån så jag tog en entiy xf bil den bilen finns i gta v och så var drömmen slut.


    Haha då spelar man för mkt datorspel ;)
  • Terabyte
    Chattisen skrev 2019-03-25 22:11:01 följande:

    Haha då spelar man för mkt datorspel ;)


    Hahha joo det gör jag verkligen typsådär en 12 timmar per dag inte i sträck nog har jag suttit i sträck längsta kanske 6 timmar då var jag styv i benen när jag skulle gå och hämta kaffe jag sitter annars kanske 3-5 timmar i sträck :D
  • Chattisen
    Terabyte skrev 2019-03-25 22:24:32 följande:

    Hahha joo det gör jag verkligen typsådär en 12 timmar per dag inte i sträck nog har jag suttit i sträck längsta kanske 6 timmar då var jag styv i benen när jag skulle gå och hämta kaffe jag sitter annars kanske 3-5 timmar i sträck :D


    Haha ja den känslan känner jag igen, gäller att sitta skönt om man ska sitta länge.. :)
  • Terabyte

    i natt jag var i min klass där var min pappa och andra, pappa och jag tog lastbilskörkortet på samma gång i verkliheten, men drömde att vi var där igen.

    Så går jag i korridoren så möter jag 4 "hoodare" mörkhyade män (kallar dem för hoodare för mörkhyade räppare sjunger ofta om hood och jag tycker om rap egentligen "gansta rap") sittandess på en bänk med massor av cannabis plantor runt om sig där de satt och frågade av mig hej sku du vila ha some weed? (Engelska: Some=lite/en bit) (Engelska: weed=röka gräs/röka cannabis) jag sade nej och sprang iväg för de började jaga mig det var otäckt så såg jag där är mitt gäng och tänkte i drömmen men vi är typ en flock då kan vi besägra dedär "hoodarna".

    Sen mitt i allt var jag först med en hoodare och arbetade jag lade kläder på ett band samma som de har i kassorna i butiken, så är det på riktigt också på jobbet lägga kläder på ett band.

    Mitt i allt så var det tomt där läääänge tomt, men då började de komma tillbaka var de nu hadde varit och så var deömmen slut.

  • Terabyte
    La Lola skrev 2014-03-07 08:48:52 följande:

    Jag har byggt med lego i natt i min dröm.

    2 större hus med massa fönster.


    Jag har också drömmt om lego att jag var i en jätte fin lego stad husen var radade halft på varandra husen var av lego och var som sagt halvt byggt på varandta så de gick i en cirkel som trappor runt stan nästa hus var lite högre upp än föregående som trappor och staden hette "Satama" det är finska och betyder hamn
  • Nibble123

    På riktigt arbetar jag på ett tvätteri tvättar kläder till åldringshem, sjukhus, hotel osv. Inatt drömde jag om att jag var på jobbet men det såg inte lika ut en av mina arbetskamrater såg ut som han som köppte bilen av mig och en som vi har i arbetet som pratar för sig själv vi kan kalla arbetaren för isak var mera utätriktad än vanligt och normal.

    Jag minns inte exakt hur drömmen började, men skulle säga att vi hadde varit nånstans. Sen när vi kom tillbaka så satt jag på en maskin och lade högar med lakan på ett band och så for i misstag ett jätte lakan som var mörk grön iväg jag tänkte i drömmen tja hoppas ingen märkte nåt, de märkte inte det.

    Sen var några arbetare i ett rum där man kunde sitta i en ring eller stå och arbeta i en ring det var bilköparen, isak och jag där. Sen la jag märke till alla arbetsredskap det var i ringen såna redskap som man kunde mata lakan på i en ring, sen så i andra sidan på rummet var också såna man kunde mata lakan på men vissa hadde motor och andra var bara en krok/klo typ utan funktion ingen nytta alls varför var det såna där.

    Jo sen så var vi i ett klassrum typ där var min kompis vi kan kalla honom alex och min kompisens syrra vi kan kalla syrran elin så var en lärare där som sade att jag och elin skulle inte passa som kompisar eller vad nej sade vi och en som jag alldrig hadde sett skrattade i ett hörn och så sade hon att jag skulle inte heller passa med alex som kompis vi är kompisar sade vi va är ni!? Joo sade vi eller tja kompisar tjanja joo barndomsvänner (tjanja sade vi för att vi hadde inte sett varann på typ 7 år) joo så var drömmen slut

  • BULLET93

    Jag hadde en knasig dröm inatt först var jag eller var jag nån annan jag såg mig som om jag skulle haft en kamera bakom mig och red på en häst sen mitt i allt kommer det en björn slm går på två ben sen var jag mittiallt på ett annat ställe i samma dröm då blev det en mardröm jag såg en björn blandig av nån gris och häst och björn huvud som stod på bakbenen och jag tänker ääää!!! Jag ska springa rakt mot björnen äääää!!! Och jag vaknas huh jag låg stilla i sängen jag vågade inte röra mig jag vet exakt varifrån drömmen kommer: red på en häst= red dead redemption 2 (ps4 spel) och så gris häst björn huvud också samma spel om man går till ett visst ställe i spelet ser man på väggen en uppstoppad gris huvud plus människo kropp på väggen.

    Sen drömde jag nåt annat som jag inte minns mera tyvärr

  • BULLET93

    I natt drömde jag att jag var i föräldrarnas sovrum, och där funderade jag hmmm är detta äkta eller drömmer jag. jag tittade på täcken, det var nå text där jag såg det bra, det betydde i drömmen att jag inte drömmer för jag kan läsa det tydligt, men jag drömde nog.

    Så nu förstår jag att jag drömmer jag försöker slå mig hårt på handen för att se om det känns något, missar lite men träffar, det kändes inget. Sen Är det detdär ni vet när man försöker komma bort från drömmen men slipper inte, sen efter en stund vaknar jag.

    Ibland har det varit att jag tror jag är vaken men sover

  • BULLET93

    Denhär drömmem är ganska speciell, ett speciellt tema har drömmen. för lääänge sen kanske 10 år sen jag drömde, så mitt i allt att vi var någonstans och körde, och det händer en tragisk olycka åt en liten flicka där i byn, hon föll ner från en hög byggnad eller nån hög skorsten (industri skorsten).

    Så vet alla det i den byn, hon lämnade också i den ställningen som hon föll på marken. Sen far jag och pappa i en liten mysig kiosk gjort av träd, ser mysigt ut där inne, så köper pappa en öl och på burken står det, "till minne av hon som föll" minns inte namnet så stod det lite runt om i stan detdär, vi såg inte flera såndäna "till minne av hon som föll" men på något sätt förstod jag i drömmen att det finns flera av demdär i stan "till minne av hon som föll".

    minns också att hon lämnade typ lite på knäna framåt lutande ett sött stort leende, blond hår en röd turkos halare med lite svart också på halaren, och en mörk blå mössa. inte en vanlig mörk blå mössa den var lite det är svårt att förklara öööm, den hadde lappar som man kunde fälla ner över öronen och ett snöre så man kan knyta den under hakan. det finns såna på riktigt också. dethär var en av mina mest konstigaste drömmarma men också ganska häftig.

  • BULLET93

    Denhär drömmem är ganska speciell, ett speciellt tema har drömmen. för lääänge sen kanske 10 år sen jag drömde, så mitt i allt att vi var någonstans och körde, och det händer en tragisk olycka åt en liten flicka där i byn, hon föll ner från en hög byggnad eller nån hög skorsten (industri skorsten).

    Så vet alla det i den byn, hon lämnade också i den ställningen som hon föll på marken. Sen far jag och pappa i en liten mysig kiosk gjort av träd, ser mysigt ut där inne, så köper pappa en öl och på burken står det, "till minne av hon som föll" minns inte namnet så stod det lite runt om i stan detdär, vi såg inte flera såndäna "till minne av hon som föll" men på något sätt förstod jag i drömmen att det finns flera av demdär i stan "till minne av hon som föll".

    minns också att hon lämnade typ lite på knäna framåt lutande ett sött stort leende, blond hår en röd turkos halare med lite svart också på halaren, och en mörk blå mössa. inte en vanlig mörk blå mössa den var lite det är svårt att förklara öööm, den hadde lappar som man kunde fälla ner över öronen och ett snöre så man kan knyta den under hakan. det finns såna på riktigt också. dethär var en av mina mest konstigaste drömmarma men också ganska häftig.

  • BULLET93

    Inatt drömde jag om min syrra att hon hadde träffat en pojkvän på nätet (man träffas ju på nätet nuförtiden det gjorde syrran på rikigt också) och hon fick en snäck telefon av drömpojkvännen först skulle man öppna snäcktelefonen och öppna den igen för att få på den och vi tyckte att det var konstigt hon hadde fått en telefon av pojkvämnen sin tänkte att han vakar på oss smygtittar nja sen minns jag knte mycket mera

  • BULLET93

    Jaa-a ogen en dröm först drömde jag att min syrra skulle suga av mig först sög så jag nästan kom så sade jag okej du suger så jag kommer på kvällen ok. Jag ville prova ännu lite så jag bad henne suga nu lite så sög hon jag sade stop! Nä nä nej jag kan inte hålla mig jag måste komma nu i din mun så kittlade lite i snoppen på riktigt men jag kom inte i sömnen.

    En annan dröm jag drömde igen om rdr2 (Red Dead Redemtion 2 ett spel på PS4) så det hadde klmmit en ny updatering att mappen skulle bli större mera städer och så så spelade jag och nappen var grymt häftig alla slags städer och sånt ja minns en stads namn der var nåt finskt stads namn typ blandning av ivalo, inari, savonlinna ihop nåt sånt det var nog ett konstigt finskt namn men jag minns inte det mera. Och det kändes så häftigt att det var så nice detdär spelet med ny map

    Jag drömmer ofta om spel med häftiga egenskaper att man kommer till ett jätte fint ställe och ofta om spel att de har häftiga destinationer/städer man kan åka till och så.

    Ofta drömmer jag också om att jag har köppt en bil det känns i drömmen att dendär bilen jag har är jätte häftig det är en vanlig bil men det känns i drömmen häftigt

Svar på tråden Vad drömde du inatt?