• SaandraR

    vi som plussat efter "Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen"

    Hej alla goa tjejer!
    Detta blir en uppföljningstråd till "någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?" För oss som har plussat igen


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 09:24
    BF - LISTA :)

    E2012Smamma - 15/9
    Viljan finns - 20/10
    F89 - 22/10
    Belly - 4/11
    Mommy1986 - 7/11
    SaandraR - 15/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 10:35
    Gjorde en egen tråd för bf-listan så blir det inte så krångligt om det kommer fler :)

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m72847164.html
  • Svar på tråden vi som plussat efter "Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen"
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-03-13 09:16:24 följande:



    Jo det kan man men man kan inte fortsätta skriva på den utan då måste jag lägga till en ny kommentar om det kommer flera som ska stå med. Men jag kan göra så istället om det blir lättare?
    Jag vet inte vad som är bäst faktiskt! :p
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-03-13 09:18:01 följande:



    Jag har haft ett MA som upptäcktes i september, det var min första graviditet.
    Kommer gå bra den här gången tror jag!

    Och OM OM OM det värsta händer igen så säger dom väl att det är ovanligt m 3 på raken.

    Vilken v hade det stannat av sist?
  • E2012smamma

    Jag undrar om man skulle ta å köpa sig en angelsound.

    Frågan är hur mkt man kommer att missbruka den! :| ( med tanke på hur mkt man testar och oroar sig )

    Hur tänker ni andra kring det? Om ni hunnit tänka så långt..Alltså jag kommer inte stå ut tills jag börjar känna sparkar.

  • SaandraR
    E2012smamma skrev 2014-03-13 09:19:11 följande:
    Jag vet inte vad som är bäst faktiskt! :p

    Jag la till den där uppe med så får vi se hur det blir sen :p
  • SaandraR
    E2012smamma skrev 2014-03-13 09:21:12 följande:
    Kommer gå bra den här gången tror jag!

    Och OM OM OM det värsta händer igen så säger dom väl att det är ovanligt m 3 på raken.

    Vilken v hade det stannat av sist?

    Ja..jag har läst att det är 1 av 100 som får 3 missfall på raken.

    Jag såg även att det var någon som läst boken "den lilla sorgen" och där i stod det att det är 2-4 % som får 2 missfall på raken men det känns inte som att det kan stämma, inte om man kollar på familjeliv iaf..

    Jag var i v. 10 när jag gjorde vul men det hade stannat av i v. 6 troligen..
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-03-13 09:24:41 följande:

    Jag undrar om man skulle ta å köpa sig en angelsound.

    Frågan är hur mkt man kommer att missbruka den! :| ( med tanke på hur mkt man testar och oroar sig )

    Hur tänker ni andra kring det? Om ni hunnit tänka så långt..Alltså jag kommer inte stå ut tills jag börjar känna sparkar.


    Jag har också funderat på det men är livrädd att börja för tidigt och sen få spel om jag inte hör något. Från vilken vecka ska man höra?

    Jag går in i V 9 idag. Nästa UL är den 31/3 och därefter 14/4.
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-03-13 09:29:00 följande:

    Ja..jag har läst att det är 1 av 100 som får 3 missfall på raken.

    Jag såg även att det var någon som läst boken "den lilla sorgen" och där i stod det att det är 2-4 % som får 2 missfall på raken men det känns inte som att det kan stämma, inte om man kollar på familjeliv iaf..

    Jag var i v. 10 när jag gjorde vul men det hade stannat av i v. 6 troligen..
    Nä men tänk på att det bara är folk som varit med om det som söker sig till såna trådar för att man vill hitta andra i samma situation .

    Så jag tror att allt är överrepresenterat på familjeliv. Söker man på plötslig spädbarnsdöd eller missfall efter v 20 eller vad som helst så kommer man ju bara att hitta folk som varit med om det eller känner någon som varit med om det. Så så ska du inte tänka!

    Jag tror mer på den statistiken du sa! Den har dom ju förmodligen tagit fram från journaler och annat.

    Jag vet också att alla säger olika , men hon jag träffade sist sa att de allra flesta missfall sker innan v 6-8 och att det då uteslutande nästan alltid beror på kromosomavvikelser som tex trisomi 13/18 ( tror jag de heter iallafall inte den som är Downs )

    Så det är ingenting vi kan göra eller något som vi gör som påverkar.

    Jag tänkte mest att jag istället var glad att det hände då så att man inte får veta på kuben att den ändå inte kommer överleva.

    Gud så rörigt men hoppas du är med på vad jag menar!
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-03-13 09:34:48 följande:
    Jag har också funderat på det men är livrädd att börja för tidigt och sen få spel om jag inte hör något. Från vilken vecka ska man höra?

    Jag går in i V 9 idag. Nästa UL är den 31/3 och därefter 14/4.
    Ja det känns som att vi allihop är lagda åt missbrukarhållet! Haha

    Men då kanske man får bestämma sig för att man testar varje gång man går in i ny vecka ? Eller nåt..

    Jag hittade faktiskt "paron" ( trådstartaren i den tråd vi alla kommer från)i en annan tråd om just hemmadopplers som hon startat.

    Hon hade hört i v 9 och blev trakasserad av andra som sa att det var omöjligt ( ja ni vet hur folk kan vara här på FL. )

    Iallafall aå hade hon spelat in ljuden och mailat till en i tråden som var barnmorska som sa att det var bebisen hon hörde

    Men dock tror jag inte att man ska räkna med att höra så tidigt .

    Tänker kanske att mellan v 12-18 när man svävar i ovisshet kanske den kan vara bra.

    Men frågan är ju om man kan hantera det.
  • SaandraR
    E2012smamma skrev 2014-03-13 09:37:57 följande:
    Nä men tänk på att det bara är folk som varit med om det som söker sig till såna trådar för att man vill hitta andra i samma situation .
    Så jag tror att allt är överrepresenterat på familjeliv. Söker man på plötslig spädbarnsdöd eller missfall efter v 20 eller vad som helst så kommer man ju bara att hitta folk som varit med om det eller känner någon som varit med om det. Så så ska du inte tänka!
    Jag tror mer på den statistiken du sa! Den har dom ju förmodligen tagit fram från journaler och annat.

    Jag vet också att alla säger olika , men hon jag träffade sist sa att de allra flesta missfall sker innan v 6-8 och att det då uteslutande nästan alltid beror på kromosomavvikelser som tex trisomi 13/18 ( tror jag de heter iallafall inte den som är Downs )

    Så det är ingenting vi kan göra eller något som vi gör som påverkar.

    Jag tänkte mest att jag istället var glad att det hände då så att man inte får veta på kuben att den ändå inte kommer överleva.

    Gud så rörigt men hoppas du är med på vad jag menar!

    Jo det har du rätt i. Va likadant när jag googlade på cytotec tabletterna efter missfallet.. var ju livrädd att ta dom efter alla skräckhistorier jag läste på familjeliv om folk som hade svimmat i en stor blodpöl o allt möjligt. Nu funka ju inte dom tabletterna så bra eftersom det slutade i skrapning ändå för mig men jag tyckte inte dom var så hemska som alla sa.

    Jag hoppas att den statistiken stämmer för isåfall är de ju rätt stor chans att det kommer gå bra. Men alla läkare och barnmorskor säger olika känns det som.
    Jo precis det har jag också hört. Man kan inte göra mer än att ta hand om sig själv och bara vääänta på att få veta , detta med att göra bebis är en ända stor väntan :P
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-03-13 09:42:12 följande:
    Ja det känns som att vi allihop är lagda åt missbrukarhållet! Haha

    Men då kanske man får bestämma sig för att man testar varje gång man går in i ny vecka ? Eller nåt..

    Jag hittade faktiskt "paron" ( trådstartaren i den tråd vi alla kommer från)i en annan tråd om just hemmadopplers som hon startat.

    Hon hade hört i v 9 och blev trakasserad av andra som sa att det var omöjligt ( ja ni vet hur folk kan vara här på FL. )

    Iallafall aå hade hon spelat in ljuden och mailat till en i tråden som var barnmorska som sa att det var bebisen hon hörde

    Men dock tror jag inte att man ska räkna med att höra så tidigt .

    Tänker kanske att mellan v 12-18 när man svävar i ovisshet kanske den kan vara bra.

    Men frågan är ju om man kan hantera det.
    Vilken doppler hade hon?

    Jo, familjeliv är speciellt - därför gillar jag våra grupper. En bf oktober grupp som jag tjuvläste i hoppade fullständigt på en tjej för att hennes BM förklarat hur vanligt det är med missfall, då tyckte övriga i tråden att hon var elak och spred oro i tråden.
Svar på tråden vi som plussat efter "Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen"