• Aila

    Vi som försöker bli gravida med första barnet!

    Hej, Jag är 20 år och jag och min kille har bestämt oss för att försöka skaffa barn!
    Känslorna är överväldigande, är otroligt lycklig men samtidigt så nervös, har ju ingen aning om hur det är att vara förälder!

    Jag har gått barn och fritid på gymnasiet, praktiserat på många olika förskolor och nu jobbar jag med barnpassning så, erfarenhet av barn i olika åldrar, det har jag. 
    Men jag kan nästan tänka mig att det inte går att jämföra med att faktiskt bli förälder på riktigt!

    Hoppas att jag kan hitta lite människor här på FL som är i samma sits som mig, ung, försöker bli gravid med första barnet och har massa tankar, känslor och funderingar på det som komma skall.

    // Aila
  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet!
  • Jenny8686
    Kawinna skrev 2015-03-24 15:47:04 följande:

    Den 7/3 kom vår son. Blev ett snitt efter misslyckad igångsättning.
    Allt flyter på fint och han är världens goaste! :D


    Underbart!!! Stort grattis!!!!
  • tjej1988
    Kawinna skrev 2015-03-24 15:47:04 följande:

    Den 7/3 kom vår son. Blev ett snitt efter misslyckad igångsättning.
    Allt flyter på fint och han är världens goaste! :D


    Åh underbart. :) grattis :)
  • nitizz

    hej  tjejer.. nu händer det något konstigt..

    fick en kort "vattnig" mens i 2 dagar som endast räckte att torkas bort ( så inget blev någonsin i trosorna som vanligtvis kan hända precis vid första mens)
    men som sagt det försvann efter 2 dagar klumpfritt...

    och på senaste dagarna har jag bara gått och väntat på att den riktiga mensen ska sätta igång eftersom jag ständigt har som ett "ryckande" tryck i nedre regionen ( precis som mens smärtor)
    men fortfarande ingenting.

    dom senaste 3 dagarna har jag börjat få uppstötningar som hela tiden håller i sig ( fruktansvärt jobbigt)

    och sticker lite i näsan precis som när man andas in för kall luft på vintern.

    känner mig mörbulltad i hela jäkla kroppen, tröttheten går inte ens att beskriva hur fasansfullt jobbig den är. samt huvudvärken/irritationen.

    min mens skulle komma mellan 19-25 då det alltid kan varriera med typ en vecka.

    men fortfarande ingenting.

    är rädd för att testa mig i onödan och bli besviken igen.

    någon som känner igen sig eller är det bara spöken åter igen?


    tacksam för svar.
    HjärtaSpöke

  • JenvonT

    Hej alla förväntansfulla blivande mammor!
    Jag är 33 år och jag och min sambo försöker få vårt första barn.Tog ur min kopparspiral den 11 februari så det har inte gått lång tid alls.
    Jag har BIM på söndag och har sedan någon vecka efter ÄL känt spänningar, ilningar och klåda i brösten, huvudvärk, förstärkt luktsinne och molvärk i livmodern. Idag fick jag en konstig brun flytning. Trodde först mensen var på G, men det är ju för tidigt och det ser inte alls ut som det brukar...hmmmm
    Hoppas att det är en nidblödning, men man får ha is i magen nu....

    Puss på er! Kyss

  • Jenny8686
    JenvonT skrev 2015-03-31 13:44:30 följande:

    Hej alla förväntansfulla blivande mammor!
    Jag är 33 år och jag och min sambo försöker få vårt första barn.Tog ur min kopparspiral den 11 februari så det har inte gått lång tid alls.
    Jag har BIM på söndag och har sedan någon vecka efter ÄL känt spänningar, ilningar och klåda i brösten, huvudvärk, förstärkt luktsinne och molvärk i livmodern. Idag fick jag en konstig brun flytning. Trodde först mensen var på G, men det är ju för tidigt och det ser inte alls ut som det brukar...hmmmm
    Hoppas att det är en nidblödning, men man får ha is i magen nu....

    Puss på er! Kyss


    Jag fick bruna flytningar 2 dagar innan mens som kom och gick lite till bim men det slutade sen och jag va gravid. Hoppas hoppas!
  • Kawinna
    nitizz skrev 2015-03-30 15:17:05 följande:

    hej  tjejer.. nu händer det något konstigt..

    fick en kort "vattnig" mens i 2 dagar som endast räckte att torkas bort ( så inget blev någonsin i trosorna som vanligtvis kan hända precis vid första mens)
    men som sagt det försvann efter 2 dagar klumpfritt...

    och på senaste dagarna har jag bara gått och väntat på att den riktiga mensen ska sätta igång eftersom jag ständigt har som ett "ryckande" tryck i nedre regionen ( precis som mens smärtor)
    men fortfarande ingenting.

    dom senaste 3 dagarna har jag börjat få uppstötningar som hela tiden håller i sig ( fruktansvärt jobbigt)

    och sticker lite i näsan precis som när man andas in för kall luft på vintern.

    känner mig mörbulltad i hela jäkla kroppen, tröttheten går inte ens att beskriva hur fasansfullt jobbig den är. samt huvudvärken/irritationen.

    min mens skulle komma mellan 19-25 då det alltid kan varriera med typ en vecka.

    men fortfarande ingenting.

    är rädd för att testa mig i onödan och bli besviken igen.

    någon som känner igen sig eller är det bara spöken åter igen?


    tacksam för svar.
    HjärtaSpöke


    Kan ju vara en nidblödning :) Håller tummarna!
  • miamarina84
    tjej1988 skrev 2015-07-30 14:45:59 följande:

    De var länge sen man hörde något härifrån.. Hur går de för er? :)


    Tionde försöket misslyckades, påt igen :(
  • My102

    Nu har jag läst igenom heeeela tråden! Vilka tappra tjejer och vad ni har gått igenom!

    Hakar på här :)

    3 försöket för mig å sambon med första barnet. ÄL lördag och söndag, BIM 7-9 augusti. Har stickningar till och från i livmodern.

    Ska bli spännande å se vad som händer :)

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet!